معامله گری و درسی از استاد شطرنج

1 سال قبل bitcoin بیت کوین
16
  • 1 سال قبل
    گری کیمویچ کاسپارف قهرمان شطرنج جهان ( ۲۰۰۰ - ۱۹۸۵) در مواجهه خود با یک شطرنج باز اماتور خاطره ای نقل میکند که بیان ان خالی از لطف نیست.                                                                                                                                                                        "من در یک بازی شطرنج به یک آماتور باختم، آری گری کاسپاروف معروف به یک آماتور باخته بود، همه تعجب کردند و علت باخت را جویا شدند و او اینگونه عنوان کرد، در بازی با او نمیدانستم که آماتور است، برای همین با هر حرکت او دنبال نقشه ای که در سر داشت میگشتم، گاهی به خیال خود نقشه اش را خوانده و حرکت بعدی را پیش بینی میکردم، اما در کمال تعجب حرکت ساده دیگری میدیدم و مجدد تمرکز میکردم که شاید نقشه جدیدش را کشف کنم.
    آنقدر در پی حرکت های او بودم و دنبال رو مسیر او شدم، که مهره های خودم را گم کردم، بعد که به سادگی مات شدم فهمیدم حرکت های او از سر مهارت نداشتن بود و فقط مهره ها را حرکت میداد و من از لذت بازی غافل شدم چون به دنبال نقشه ای بودم که وجود نداشت، بازی را باختم اما درس بزرگ تری یاد گرفتم که تمام حرکت ها از سر حیله نیست، حرکت های ساده را باور نداریم و به دنبال نقشه هایش میگردیم، آنجاست که مسیر را گم میکنیم، میبازیم ….‌ "                                                                                                         نگرش ساده به چارت :                                                                                                                                                 نگاه ساده نه تنها در زمینه معامله‌گری و آموزش بازارهای مالی  بلکه در هر زمینه و حرفه دیگری کاربردی و مفید است. در کل می‌توان گفت سادگی و ساده نگاه کردن از جمله مواردی است که در اغلب مواقع در زمینه سودآوری بلندمدت در بازارهای مالی نادیده گرفته می‌شود.بسیاری از معامله‌گران اگر ربات ها، سیستم‌های معاملاتی و اندیکاتورهای مختلف را یکی‌یکی امتحان کنند، بالاخره روزی می‌رسد که به سیستمی دست پیدا کنند که می‌توانند با آن بطور مستمر و برای همیشه از بازار سود بگیرند. دقیقاً همین طرز تفکر باعث می‌شود بسیاری از معامله‌گران به دفعات حساب‌های معاملاتی خود را از دست بدهند و در نهایت با ناامیدی و خستگی تسلیم شوند. شما باید بدانید که در حرفه معامله‌گری، هیچ غذای رایگان و آماده‌ای وجود ندارد. اما با اینحال بسیاری از افراد همچنان در جستجوی یک سیستم معاملاتی خودکار یا اندیکاتور خارق‌العاده هستند که با یافتن آن دیگر با خیال راحت به صندلی خود تکیه بدهند و شاهد اسکناس‌هایی باشند که دسته‌دسته به سمت آن‌ها سرازیر می‌شود. ولی حقیقت این است که هیچ رباتی نمی‌تواند خیلی برای معامله‌ کردن در بازارهای مالی مفید باشد، زیرا بازار یک موجود ایستا و استاتیکی نیست که بتوانید با یک سیستم مکانیکی خودکار آن را تحت سلطه خود درآورید. بازار یک موجود پویا و متغیر است که محرک آن احساسات انسان‌ها (ترس و طمع )است و انسان‌ها در برابر حوادث و رویدادهای مختلف، واکنش‌های متفاوتی از خود نشان می‌دهند، به ویژه اگر پول و سرمایه آن‌ها در میان باشد.                        
guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

16 دیدگاه
مدنی
مدنی
1 سال قبل

سلام اقای هاشمی در مورد شیبا هم ی تحلیل اگه مقدوره بدید

جمشید
جمشید
1 سال قبل

تشکر بابت انتقال دیدگاه قشنگی که داری

سید مهدی هاشمی
سید مهدی هاشمی
1 سال قبل
پاسخ  جمشید

انجام وظیفه میکنم

MOHSEN
MOHSEN
1 سال قبل

عالی بود 🌺

سید مهدی هاشمی
سید مهدی هاشمی
1 سال قبل
پاسخ  MOHSEN

ممنون

morteza banimahd
morteza banimahd
1 سال قبل

به به ، چقدر عالی و به موقع بود . ممنونم ❤️

رسول
رسول
1 سال قبل

عالی

ساسان
ساسان
1 سال قبل

عالی بود

Kurd Boy
Kurd Boy
1 سال قبل

سلام استاد هاشمی لطفا اگه مقدوره ارز cfx کانفلاکس رو تحلیل کنین برامون ممنون میشیم , خودم به شخصه تارگت بالاتر ورود کردم بدجوری تو ضررم

سید مهدی هاشمی
سید مهدی هاشمی
1 سال قبل
پاسخ  Kurd Boy

سلام ..به نظر من این ارز پتانسیل تثبیت قیمت تا محدوده 0.13 تا 0.11 رو داره.امکان اینکه تا اونجا اصلاح کنه بیشتر است از ادامه روند. بعد از اون یا به دنبال تست دوباره سقف حرکت میکنه یا با تشکیل فلگ به صورت یک حرکت اندازه گیری شده مطابق با پامپ قبلی حرکتی رو به بالا خواهد زد .اگر تلاشهایی برای صعود دیدین. حجم معامله رو متناسب سازی با خرید سقف کنین و خریدهای بیشتر رو متوجه گره های پایین دست کنین. توی سقف باید کم خرید.روندها دوست شما نیستند.من بیشتر با این طور روندها اسکلپ میکنم. بیشتر ترجیح میدم نقاط ریجکت قیمتی معامله کنم.

ترکش
ترکش
1 سال قبل

جناب هاشمی عزیز دیدگاه جالب و منحصر به فردی بود
موافقم با فرمایش شما
موفق باشین

سید مهدی هاشمی
سید مهدی هاشمی
1 سال قبل
پاسخ  ترکش

متشکرم

hamid
hamid
1 سال قبل

عالی بود

Keyvan wafaee
Keyvan wafaee
1 سال قبل

درود دقیقا همین که فرمودید اگر یک مقدار کنترل کنیم احساسات مان را خیلی از مشکلات درست نمیشه... تا یه کندل قرمز می بینم حراج میکنیم تا ما اون آدمی نباشه که متضرر شده.
کنترل طمع» به هوای خرید در قیمت پایین روی قیمت بالا می‌فروشیم اتمسفر بازار را آلوده می کنیم که میشه چندرغاز...
کام به کام با بازار پیش بریم نیازی نیست برای بازار تعیین تکلیف کنیم
آقا باز هم درود به شرف و انسانیت شما