۶۰٪ سرمایه‌گذاران بیت کوین: اگر قیمت زیر ۱۰,۰۰۰ دلار بماند، تا آخر عمر بیت کوین‌هایمان را نمی‌فروشیم

۶۰٪ سرمایه‌گذاران بیت کوین: اگر قیمت زیر ۱۰,۰۰۰ دلار بماند، تا آخر عمر بیت کوین‌هایمان را نمی‌فروشیم

تقریبا ۶۰ درصد از سرمایه‌گذاران بیت کوین می‌گویند اگر قیمت این ارز دیجیتال کماکان در شکست سطح کلیدی ۱۰ هزار دلار ناکام بماند، تا آخر عمر و هنگام مرگ، آنها را نخواهند فروخت.

به گزارش «Bitcoin.com»، پیتر شیف (Peter Schiff)، منتقد نام‌آشنای بیت کوین و سرمایه‌گذار پروپاقرص طلا، در حساب توییتر خود طی یک نظرسنجی از دارندگان (هودلرهای) بیت کوین پرسیده است: «قیمت بیت کوین چقدر باید زیر ۱۰ هزار دلار باقی بماند تا شما تسلیم شوید و دست به فروش بیت کوین‌هایتان بزنید؟»

پس از گذشت مدتی، نزدیک به ۲۶ هزار کاربر در این نظرسنجی شرکت کردند و به سؤال شیف پاسخ دادند. دست‌کم ۵۸ درصد از این کاربران گفته‌اند که تا هر زمان که لازم باشد و حتی تا دم مرگ، بیت کوین‌های خود را نگه می‌دارند.

۱۵ درصد از کاربران (۳۹۰۰ نفر) گفته‌اند یک سال صبر می‌کنند. ۱۴ درصد دیگر از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اظهار داشته‌اند که سه سال دیگر هم حاضرند بیت کوین‌های خود را نفروشند و در نهایت ۱۳ درصد هم گفته‌اند که یک دهه می‌توانند پای این ارز دیجیتال بایستند.

شاید دور از ذهن برسد که فردی بخواهد به‌دلیل ماندن قیمت بیت کوین در زیر آستانه‌ی روانی ۱۰ هزار دلار، تا هنگام مرگ، دارایی‌ خود را حفظ کند، اما نظرسنجی شیف، ایمان و دلبستگی سرمایه‌گذارانی را عیان می‌کند که حتی در صورت پایین بودن بهای بیت کوین، به آن پایبند خواهند ماند.

۶۰٪ سرمایه‌گذاران بیت کوین: اگر قیمت زیر ۱۰,۰۰۰ دلار بماند، تا آخر عمر بیت کوین‌هایمان را نمی‌فروشیم

طرفداران افزایش بهای بیت کوین امیدوار بودند پس از وقوع هاوینگ در روز ۱۱ مه (۲۴ اردیبهشت) و کاهش عرضه بیت کوین، شاهد یک روند صعودی باشند؛ حتی بسیاری از آنها از این اتفاق به‌عنوان نقطه‌ی عطف بالقوه‌ای برای یک سیر صعودی یاد کرده بودند. گفتنی است هاوینگ‌های گذشته به آغاز روندی صعودی برای قیمت بیت کوین انجامیده بود. قیمت این ارز دیجیتال دو بار توانست از آستانه ۱۰ هزار دلار عبور کند، اما این رشد خیلی دوام نیاورد و قیمت تا ۸,۶۰۰ هم سقوط کرد.

امروز، بیت کوین با افت قیمتی ۰.۹ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته در محدوده ۹,۲۴۸ دلار داد و ستد می‌شود. یکی از اهداف آنی این است که بهای بیت کوین مرز ۱۰ هزار دلار را بشکند و آنجا تثبیت شود. تحلیلگران این اتفاق را برای سیر صعودی موردانتظار بیت کوین، بسیار مهم قلمداد می‌کنند.

بنابر یافته‌های چینالیسیس (Chainalysis)، شرکت فعال در حوزه تحلیل داده‌های ارزهای دیجیتال، اکثر سرمایه‌گذاران بیت کوین، حاضر به فروش دارایی‌های دیجیتال خود نیستند؛ چراکه آنها را طلای دیجیتال می‌دانند. از ۱۸.۶ میلیون بیت کوین استخراج‌شده تا ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد)، حدودا ۶۰ درصد توسط افراد حقیقی و حقوقی نگه‌داری می‌شود که هرگز بیش‌تر از ۲۵ درصد از بیت کوین‌های خود را نفروخته‌اند.

این شرکت می‌گوید تنها ۳.۵ میلیون بیت کوین (معادل با ۱۹ درصد از کل بیت کوین‌های در گردش) در جهان به‌طور فعال، معامله می‌شود. ۲۰ درصد دیگر از بیت کوین‌ها نیز طی ۵ سال اخیر، هرگز از آدرس‌های فعلی خود تکان نخورده‌اند؛ بیت کوین‌هایی که چینالیسیس آنها را بیت کوین‌های گم‌شده نامیده است.

guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

5 دیدگاه
بهزار
بهزار
3 سال و 9 ماه قبل

سلام.اطلاعاتی در مورد بیت کویین میخواستم۱.بازدهی داره که روش سرمایه بذاریم۲.این تبلیغات استخراج با اجاره و درآمد صحیح است درآمد دارد.لطفا جواب بدید

ا. م
ا. م
3 سال و 9 ماه قبل

من که فروختم زدم تو بورس. این بالا برو نیس

Pouya
Pouya
3 سال و 2 ماه قبل
پاسخ  ا. م

الان مثل چیز پشیمونی مگه نه

ناصریا
ناصریا
3 سال و 9 ماه قبل

گر صبر کنی بیت کوین جوابت میدهد

Mehmet
Mehmet
3 سال و 9 ماه قبل

با سلام و عرض ادب و احترام ، خدمت اقاى افخمى و كاربران عزيز
وقت عالى بخير
اميدوارم تندرست و شاد باشيد
اكنون كه بيشتر توجه ها بروى مقاومت 10000$ و 10500$ هست بايد به اين نكته توجه كرد ، باتوجه به شاخص fear يا همان index fear كه هنوز روى عدد 43 يا 44 هست به نظر من شاخص fear تاثيرش رو نمى توان در نظر نگرفت اگه شاخص fear بروى دامنه سبز يا سبز كمرنگ قرار داشت تاثير بسزاى بروى بازار مى گذاشت من اميداورم كه بزودى بيتكوين از مقاومت چند ساله عبور مى كنه و به صعود خود ادامه خواهد داد اين مطلب فقط برگرفته از نظر شخصى بنده است
به اميد روز هاى عالى
پيروز و سربلند باشيد