برخی اصطلاحات بازار ارزهای دیجیتال

1 سال قبل bitcoin بیت کوین
0
  • 1 سال قبل
    توکن سواپ (token swap): هنگامی که توکن ها از یک شبکه به شبکه دیگر (مثلا وقتی که شبکه خودشان ایجاد می شود) مهاجرت میکنند عملیات توکن سواپ انجام میشود.
    آی. سی. او (Initial Coin Offering): مانند پذیره نویسی سهام یک شرکت فرآیند ثبت نام محدود برای خرید توکن‌ها یا کوین‌های جدید.
    دیوار فروش/خرید (sell/buy wall): نمایش گرافیکی اوردهای خرید و فروش که اصطلاحاً عمق بازار (market depth) را نمایش می دهد. با بررسی عمق بازار می توانید حدس بزنید که قیمت به کدام سمت می رود.
    استیبل کوین (stable coin): ارز مجازی که قیمت آن همیشه تقریبا ثابت است. تتر (tether) یک نمونه استیبل کوین است که است قیمت آن همیشه حدود یک دلار ثابت می ماند و از روند کلی بازار (چه صعود و چه سقوط) پیروی نمیکند. تتر کردن اصطلاحا تبدیل ارزهای مجازی به ارز تتر است که در حال سقوط بازار از کاهش ارزش سرمایه گذاری جلوگیری می کند.
    شیل کردن (shilling): کسی که تبلیغ یک ارز مجازی را میکند (به این شخص shill می گویند). مفهوم منفی دارد.
     ساتوشی (satoshi): کوچکترین واحد بیت کوین. هر بیت کوین 100 میلیون ساتوشی است.
    هولد(hold): به معنی دست نگه داشتن برای فروش که بعداً تبدیل به شعار ارزهای مجازی در زمان کرش ها شد و حتی حروف اختصاری آن نیز درآمد (Hold For Dear Life یا به قیمت جونتون هم که شده دست نگه دارید!). به کسانی که هادل می کنند هادلر (Hodler) می گویند.
    پامپ و دامپ (Pump and Dump): پامپ از قبل هماهنگ شده قیمت یک ارز و دامپ ناگهانی آن برای کسب سود. پامپ و دامپ در بازار بورس اوراق بهادار غیر قانونی است ولی در دنیای ارزهای مجازی هنوز رواج دارد. تمام گروه های پامپ و دامپ کلاه برداری هستند و معمولاً پیش از اعلام یک پامپ خودشان ارز مورد نظر را خریده اند و وقتی شما آن را بخرید و قیمت پامپ شود آن ها می فروشند و اکثر کسانی که در پامپ شرکت کرده اند ضرر می کنند.
    ارز فیات (FIAT): ارزی که توسط دولت صادر میشود مانند دلار یا ریال
    آلت کوین (مخفف alternative coin): هر کوینی غیر از بیت کوین
    کوین (coin): ارزهایی که شبکه خود را دارند.
    توکن (token): ارزهایی که بر مبنای یک شبکه دیگر ایجاد شده اند.
guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

0 دیدگاه