قیمت بیت کوین به بالای ۱۲,۲۰۰ دلار رسید

قیمت بیت کوین به بالای ۱۲,۲۰۰ دلار رسید

جهش ناگهانی قیمت بیت کوین به ۱۲,۲۰۰ دلار باعث شد تا قیمت این ارز دیجیتال به بالاترین میزان در ۱۳ ماه گذشته برسد. این در حالی بود که همزمان با این افزایش قیمت، چیزی در حدود ۲۴ میلیون دلار از موقعیت‌های فروش سرمایه‌گذاران لیکویید شد.

به گزارش کوین تلگراف، روز گذشته و با جهش قیمت بیت کوین به ۱۲,۰۰۰ دلار، تنها در بیت مکس ۲۴ میلیون دلار قرارداد آتی لیکویید شد. یکی از تحلیل‌گران معتقد است که این تنها یک اتفاق نبوده است.

داده‌های بازار نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین روز گذشته برای مدتی کوتاه به ۱۲,۰۰۰ دلار رسید. پس از این اتفاق به‌سرعت شاهد اصلاح قیمت و رسیدن آن به ۱۱,۷۸۵ دلار بودیم. کمی بعد، قیمت بیت کوین بار دیگر از ۱۲,۰۰۰ عبور کرد. تمام این اتفاقات در عرض چند دقیقه رخ داد.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

درحال‌حاضر هر واحد بیت کوین با قیمت ۱۲,۲۶۰ دلار معامله می‌شود و نسبت به روز گذشته نوسانی ۲.۵ درصدی داشته است. این بیشترین قیمتی است که بیت کوین طی یک سال گذشته به آن رسیده است.

علیرغم آنکه ۱۲,۰۰۰ دلار، یک مقاومت روانی برای بیت کوین به حساب می‌آید، اما به‌عقیده برخی، جهش روز گذشته برخلاف انتظارها بود. مایکل ون د پوپ (Michael van de Poppe)، از تحلیل‌گران مطرح بازار، در توصیف این حرکت گفت:

یک حرکت تقلبی برای برداشت نقدینگی.

در پی این تغییر قیمت، چیزی در حدود ۲۲.۱ میلیون دلار قراردادهای آتی فروش در صرافی بیت مکس لیکویید شد. این عدد در روز یکشنبه تنها ۱.۷ میلیون دلار بود.

guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

1 دیدگاه
احمد معظمی
احمد معظمی
3 سال و 7 ماه قبل

لیکویید یعنی چی؟