نووگراتز: ۲۰۲۰ سال درخشش بیت کوین است

نووگراتز: ۲۰۲۰ سال درخشش بیت کوین است

در حالی که افراد بدبین معتقدند که بیت کوین بعد از اوج قیمتی که در سال ۲۰۱۷ تجربه کرد، دیگر هرگز به دوران باشکوه گذشته بازنخواهدگشت، مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، ثروتمند مشهور و مدیر عامل شرکت گلکسی دیجیتال معتقد است که بیت کوین در سال ۲۰۲۰ در کانون توجه خواهد بود.

به گزارش یوتودی، نووگراتز در توییتی نوشت:

بیت کوین در چند ماه آینده به این نوسانات ادامه خواهد داد. اما وضعیت کلان فعلی همان دلیلی است که بیت کوین برای آن ایجاد شده. امسال سال بیت کوین خواهد بود و لازم است باشد.

توییت نووگراتز
توییت نووگراتز

مدیر اجرایی سابق گلدمن ساکس (Goldman Sachs) در توییت خود اظهار کرد که پادشاه ارزهای دیجیتال می‌تواند در دورنمای کلان بدرخشد.

در دو هفته گذشته، بیت کوین نوسانات دیوانه‌واری به خود دیده است. از سقوط ۵۰ درصدی قیمت تا بازیابی ۸۰ درصدیِ سقوط، و همه این اتفاقات فقط در یک هفته رخ داده است. در حال حاضر خریداران و فروشندگان در تلاش برای افزایش یا کاهش قیمت هستند و در زمان نگارش این خبر قیمت بیت کوین در حدود ۶,۲۸۰ دلار است.

شایان ذکر است که نووگراتز انتظار ندارد که قیمت بیت کوین در دو ماه آینده به ثبات برسد. این بی‌ثباتی در آستانه هاوینگ دور از انتظار نیست.

نووگراتز معتقد است که در جریان سقوط تاریخی اخیر، اعتماد جهانی به بیت کوین کاهش یافته است. این مسئله تقریبا در مورد هر کلاس دارایی دیگر نیز صدق می‌کند. حتی طلا هم که یک پناهگاه امن سنتی برای سرمایه‌گذاران است، ۱۵ درصد از ارزش خود را در این مدت از دست داد.

به نظر می‌رسد تنها دارایی که از فشار فروش سنگین ناشی از ویروس کرونا سود برد، دلار آمریکاست. اما این موضوع ممکن است با تغییر سیاست‌های پولی تغییر کند.

فدرال رزرو آمریکا، بانک مرکزی انگلیس و سایر بانک‌های مرکزی در کشورهای مختلف اقدام به چاپ بی‌رویه پول بدون پشتوانه می‌کنند و این اتفاق در آستانه هاوینگ بیت کوین انجام می‌شود که طی آن میزان تولید بیت کوین‌های جدید به نصف کاهش خواهد یافت. به نظر می‌رسد زمان آن رسیده است که عموم مردم متوجه پتانسیل واقعی بیت کوین شوند. کاری که اکنون بانک‌های مرکزی جهان در حال انجامش هستند، عرضه «پول هلیکوپتری» است. پول هلیکوپتری یک سیاست پولی غیرمتعارف است که گاهی اوقات به عنوان جایگزینی برای سیاست «تسهیل کمی» استفاده می‌شود و دولت به جای عرضه پول در بازار، به شهروندان خود پول رایگان اهدا می‌کند. سیاست پول هلیکوپتری وقتی اتخاذ می‌شود که اقتصاد در دام کمبود نقدینگی باشد، به این معنی که نرخ بهره تقریبا تا صفر رسیده است اما اقتصاد همچنان در رکود باقی مانده است.

مایکل ون د پوپ (Michael van de Poppe)، تریدر مطرح بازار نیز در پاسخ به توییت نووگراتز نوشت:

شاید امسال نه، اما به طور قطع دهه ۲۰۲۰ دهه بیت کوین خواهد بود.

guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

4 دیدگاه
Aroom
Aroom
3 سال و 10 ماه قبل

باسلام: از فردا انقدر صرافی ها می ریزن تو بازار که سقوط میکنه.

مصطفی
مصطفی
3 سال و 11 ماه قبل

لطفا درخصوص دگ کوین هم مطلب بنویسید که مطمئن ترین راه سرمایه گذاری ارزیست و ناچار کل جهان بسمتش خواهند آمد
Dagcoin

majid
majid
3 سال و 11 ماه قبل

سلام دورود به شما آقای جهادی عزیز ممنونم از یادآوری مقاله های بی پایان خوبتون تشکر مجید

Nike
Nike
3 سال و 11 ماه قبل

بعله چرا نباشه?