• ارزدیجیتال
  • ایده ها
  • ری دالیو می گوید: تسلط دلار در بحبوحه رشد تجارت چین، خطرات تحریم روسیه در حال محو شدن است.

ری دالیو می گوید: تسلط دلار در بحبوحه رشد تجارت چین، خطرات تحریم روسیه در حال محو شدن است.

1 سال قبل bitcoin بیت کوین
0
  • 1 سال قبل
    میلیاردر ری دالیو خاطرنشان کرد که کشورهای کمتری مایل به نگه داشتن دلار آمریکا هستند زیرا سهم آمریکا در اقتصاد جهانی کوچکتر می شود در حالی که نقش چین در تجارت بین المللی گسترش می یابد. موسس بزرگترین صندوق تامینی جهان همچنین گفت که تحریم های غرب علیه روسیه خطرات جدیدی را برای حفظ دارایی های دلاری برجسته کرده است.
    «دلار بدهی است»، بانک‌های مرکزی تمایل کمتری به حفظ آن دارند

    ری دالیو، سرمایه‌گذار میلیاردر، در مصاحبه‌های اخیر خود در یوتیوب گفت: اهمیت فیات ایالات متحده در تجارت بین‌الملل در حال کاهش است و در نتیجه سلطه دلار در حال محو شدن است. وی همچنین خاطرنشان کرد که تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین، تهدیدات جدیدی را برای دولت‌هایی که دارایی‌های خود را به واحد پول آمریکایی نگه می‌دارند، آشکار کرده است.

    بنیانگذار Bridgewater Associates در نمایشگاه جولیا لاروش هفته گذشته اظهار داشت: بانک های مرکزی در سراسر جهان تمایل کمتری به نگه داشتن دلار دارند. «دلار بدهی است. به عبارت دیگر، وقتی کسی یک دلار - یک بانک مرکزی - در اختیار دارد، دارایی بدهی دارد.»

    دالیو توضیح داد که قبلاً کشورها مایل بودند خود را در معرض چنین بدهی قرار دهند تا بتوانند در سطح جهانی تجارت کنند زیرا دلار به طور گسترده در معاملات بین المللی استفاده می شود. با این حال، با ترویج استفاده چین از واحد پول خود، یوان، در معاملات تجاری با کشورهایی مانند برزیل، قزاقستان و سایر کشورها، ممکن است نیاز به دلار در آینده کاهش یابد.

    در عین حال، محدودیت‌های مالی غرب بر مسکو، اقتصاد روسیه را به سمت یوان سوق داده است، در حالی که روسیه نیز شاهد مسدود شدن ذخایر ارزی 330 میلیارد دلاری خود بود که بیشتر از انجام معاملات به دلار یا یورو جلوگیری می‌کرد. دالیو معتقد است که تحریم ها خطرات درک شده مربوط به دارایی های دلاری را افزایش داده است. وی نتیجه گرفت:

         بنابراین، به این دلایل، تمایل کمتری برای نگهداری بدهی دلار آمریکا وجود دارد، به این معنی که بله، دلار آمریکا کمتر است. بنابراین تصویر عرضه و تقاضا در حال بدتر شدن است، به خصوص که ما همچنان مجبور به فروش آنها در سطح بین المللی برای تامین کسری هستیم.

    ری دالیو در مصاحبه ای برای کانال یوتیوب تام بیلیو که در روز شنبه منتشر شد، بار دیگر بر تسلیح شدن دلار آمریکا به عنوان عاملی برای کاهش نقش آن تاکید کرد. بزرگترین سلاح ایالات متحده برای استفاده، جدا از سلاح نظامی، تحریم است. بنابراین، تحریم ها به این معنی است که شما دارایی ها را مسدود کنید، آن دارایی ها همان اوراق قرضه هستند. این اتفاق در مورد روسیه افتاد و تهدیدهای آن با کشورهای دیگر، چین و غیره وجود دارد.»

    تعدادی از شخصیت های عمومی اخیرا اذعان کرده اند که سیاست های تحریمی می تواند به هژمونی دلار آمریکا لطمه بزند، از تاکر کارلسون مجری فاکس نیوز گرفته تا جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا. جفری ساکس، اقتصاددان مشهور اوایل آوریل گفته بود که در دهه آینده، دلار آمریکا نقش بسیار کمتری نسبت به امروز ایفا خواهد کرد که بخشی از آن به دلیل تسلیحاتی شدن آن است. اظهارات آنها در بحبوحه تلاش ها برای "دلارزدایی" به رهبری بریکس، که روسیه و چین اعضای آن هستند، بیان می شود.
guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

0 دیدگاه