آیا قیمت بیت کوین تا دو هفته آینده به ۱۰,۰۰۰ دلار می‌رسد؟

آیا قیمت بیت کوین تا دو هفته آینده به ۱۰,۰۰۰ دلار می‌رسد؟

به نظر می‌رسد که روند نزولی یک و نیم ساله قیمت بیت کوین با تمام اتفاقات بدش دارد به فراموشی سپرده می‌شود. در اواخر سال ۲۰۱۷، قیمت بیت کوین به حدود ۲۰ هزار دلار رسید و کمی بعد یک روند نزولی شدید آغاز شد که تا همین چند هفته پیش ادامه داشت. حالا مایکل اسپنسر (Michael K. Spencer)، یکی از افراد فعال در زمینه ارزهای دیجیتال، با انتشار پستی در صفحه مدیوم (Medium) خود اذعان دارد که ممکن است در ماه جاری میلادی یعنی می، قیمت بیت کوین به ۱۰,۰۰۰ دلار برسد.

اسپنسر پست خود را با این جمله آغاز کرده است: فصل آلت‌کوین‌ها فرا رسیده و بیت کوین بالا می‌رود.

بسیاری از تحلیلگران با توجه به راه‌اندازی معاملات نهادی فیدلیتی و پلتفرم بکت (Bakkt)، پیش‌بینی می‌کنند که قیمت بیت کوین کمی بالا خواهد رفت. فعالیت فیدلیتی و بکت این بدان معناست که ارزهای دیجیتال در وال استریت بیش از پیش خرید و فروش خواهند شد.

به اعتقاد آقای اسپنسر، بازار نزولی خرید و فروش سهام نیز برای قیمت بیت کوین خوب تلقی می‌شود. اسپنسر افزود:

حتی می‌توان گفت که ممنوعیت ارزهای دیجیتال در وی‌چت هم خبر مثبتی برای تقاضای بیت کوین در کشورهای آسیایی به شمار می‌آید.

این کارشناس با بررسی تغییرات قیمت بیت کوین گفت که در حال حاضر، بیت کوین با قیمتی در حدود ۸,۱۳۰ دلار معامله می‌شود و طی ماه گذشته، ۶۰.۸۴ درصد افزایش پیدا کرده است:

قیمت این ارز دیجیتال به طور ناگهانی به ۸ هزار دلار رسید و به همین دلیل من فکر می‌کنم که تا پایان ماه می ۲۰۱۹ به ۱۰ هزار دلار برسد.

به عقیده اسپنسر پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال، ارقام خوبی را گزارش نمی‌دهند. تنها در ۲۴ ساعت گذشته، طبق داده‌های به دست آمده از مساری (Messari)، بیش از ۲۷ میلیارد دلار بیت کوین در صرافی‌ها معامله شده است که ۲.۱ میلیارد دلار از آن تنها در ۱۰ صرافی‌ای که به اعتقاد بیت وایز است منیجمنت (Bitwise Asset Management) حجم معاملات را به درستی اعلام می‌کنند بوده است.

محدوده‌ی دیدگاه‌ها از علاقه‌ی شرکت‌های وال‌استریت تا قیمت‌هایی که به دست نهنگ‌های سفته‌باز کنترل می‌شوند، متغیر است. از دیدگاه اسپنسر، علاقه‌ی گسترده از سوی سرمایه‌گذاران که پلتفرم‌های فیدلیتی و بکت به به گسترش آن کمک می‌کنند، سرعت افزایش قیمت بیت کوین را حفظ خواهد کرد:

ارزهای دیجیتال نیز همانند سریال بازی تاج‌وتخت عمل می‌کنند، به این معنا که وایت واکرها شکست خورده‌اند و به نظر می‌رسد که تا حدی یخ ارزهای دیجیتال بالاخره در حال آب شدن است.

از نگاه مایکل اسپنسر، به نظر می‌رسد که تنش ژئوپلیتیک نیز برای سفته‌بازی در بیت کوین مفید باشد. قیمت بیت کوین همچنان از بالاترین قیمت خود در اواخر سال ۲۰۱۷ یا همان ۲۰ هزار دلار فاصله دارد، در حالی که علاقه‌ی دیوانه‌وار سرمایه‌گذاران خرد، سبب افزایش ناگهانی ارزش ارزهای دیجیتال شد.

آیا قیمت بیت کوین تا دو هفته آینده به 10,000 دلار می‌رسد؟

از سوی دیگر آقای اسپنسر که نویسنده‌ای مطرح در وب‌سایت مدیوم است مدعی شد که بیت کوین به این زودی‌ها با هیجان‌ دیگری روبرو نخواهد شد اما همچنان می‌توان به فرا رسیدن پایان زمستان ارزهای دیجیتال دلخوش و امیدوار بود. موارد پیش‌بینی شده در خصوص اقتصاد توکنی آینده، با پروژه‌ی فیس‌بوک و ارز دیجیتال با ثبات داخلی جی‌پی مورگان، بعد جدیدی به خودشان خواهد دید. اسپنسر افزود:

 از آنجا که این موقع از سال به فصل آلت کوین‌ها معروف است، بیت کوین به آسانی در ماه می به ۱۰ هزار دلار خواهد رسید.

اسپنسر در ادامه در خصوص قابل پیش‌بینی بودن بازار بر اساس یک چرخه خاص نوشت:

همان‌طور که در بازار سهام سال تقویمی (اول ژانویه تا آخر دسامبر)، چرخه‌ی زمانی وجود دارد، در میان ارزهای دیجیتال نیز چنین الگوهایی را می‌توان مشاهده کرد. پیشرفت‌هایی که در حوزه‌ی فناوری صورت می‌گیرد، بیت کوین را بیشتر از قبل امن و مفید می‌کند.

این کارشناس برجسته می‌گوید بلاک چین هرروز قدم‌های کوچکی را به سوی اینترنتی بهتر برمی‌دارد. توسعه‌ی شبکه‌ی لایتنینگ و ایجاد یک کاربرد جدید از اکوسیستم همچنان ادامه دارد و این در حالی است که شبکه‌ی ماهواره‌ای بلاک استریم (Blockstream) در حال افزایش دسترس‌پذیری بلاک چین است.

به عقیده او شدت رشد و تکامل در این حوزه افزایش یافته است. او افزود صرافی‌های کوین بیس و بایننس و همچنین شرکت اسکوئر (Square) در حال تکامل هستند. بسیاری از استارتاپ‌ها به قیمت بیت کوین و هزاران استارتاپ بلاک چین نیز به آینده‌ی ارزهای دیجیتال وابسته هستند.

اسپنسر در خصوص نقش مقررات‌گذاری بر قیمت نوشت که گاهی اوقات، قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال تأثیر غیرقابل انتظاری روی قیمت بیت کوین دارد. درک نهنگ‌ها و معاملاتی که در پشت صحنه وجود دارند، دشوار است. اهمیتی ندارد که ترس، عدم اطمینان و تردید (FUD) و یا سازندگان (BUIDLer) را دوست داشته باشید زیرا کنفرانس Consensus قرار است برگزار شود و این رخداد، زمانی برای ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید. بیت کوین، بخشی از فناوری و ماهیت زمان ما بوده و ایده‌ای متعالی برای افراد جوان و سرمایه‌گذارانی که ریسک بالایی را می‌پذیرند، به شمار می‌آید.

از این صحبت‌ها می‌توان فهمید که آقای اسپنسر یکی از دلایل جهش بلند ارزهای دیجیتال را کنفرانس جهانی Consensus ۲۰۱۹ می‌داند. این کنفرانس یکی از بزرگترین رویدادهای جامعه ارزهای دیجیتال است که همه ساله توسط کوین دسک برگزار شده و در آن اتفاقات مهمی اعلام می‌شوند.

مایکل اسپنسر در آخر نوشت:

تغییر سرعت روند اخیر قیمت بیت کوین، غیر قابل انکار است. تنها در ۹۰ روز گذشته، قیمت این پرچم‌دار ارزهای دیجیتال، ۱۲۷ درصد رشد داشته و این میزان، حدوداً ۶۰ درصد مقداری است که تنها در ۳۰ روز گذشته ثبت شده است. آیا رسیدن به ۱۰ هزار دلار، مانع بعدی است؟ اکنون در اواسط ماه می هستیم و رسیدن به این مرز آن چنان هم دشوار نیست. زمان خواهد گفت، اما من نسبت به این موضوع بسیار خوش‌بین هستم.

البته همانطور که احتمالا می‌دانید، بازار ارزهای دیجیتال پر است از پیش‌بینی‌های قیمتی که برخی از آن‌ها محقق می‌شوند و برخی هرگز روی حقیقت را به خود نخواهند دید. بنابراین به این گونه اظهارات با تضمین نگاه نکنید و همواره ریسک‌های احتمالی را در نظر داشته باشید.

guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

9 دیدگاه
اسماعیل
اسماعیل
4 سال قبل

لطفا لینک مقاله ی اصلی رو قرار بدین.

نیما ملک پور
نیما ملک پور
4 سال قبل
پاسخ  اسماعیل

سلام
در ابتدای مطلب به مقاله اصلی اشاره و لینک شده است

Sarbaz_gomnam
Sarbaz_gomnam
4 سال قبل

به نظر من در سال ۲۰۱۹ قیمت بیت کوین روی ۱۵ هزار دلار به تعادل خواهد رسید و در گام بعدی در سال ۲۰۲۰ سقف ۲۰ هزار دلار را خواهد شکست

حسین سلحشور
حسین سلحشور
4 سال قبل

سلام
تاریخ بیت کوین ثابت کرده هر بار صعودی شدن بازار بعد از گذشت چند ماه نزولی میشود.
این که بیت کوین همین جوری بره بالا چیز خنده داری می شود و ارزش یک کالا یا ارز باید به مرور زمان باید افزایش یابد.
به نظرم و مطمئنن در آینده رشد خوبی خواهد داشت.
البته می دانم خیلی از مردم کشورمان در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند و دنبال سود هستند. انشاالله که همه سود کنند.

بیت کوین سراب
بیت کوین سراب
4 سال قبل

چه خبره میدون جنگ درست کردیید چه فرقی داره دوباره قیمت برمیگرده به 10000 دلار زیاد به مغزتون فشار نیارین

حامی
حامی
4 سال قبل

اصلاح قیمت خواهد داشت تا 1ماه اینده روی 5200تا5400

حامی
حامی
4 سال قبل
پاسخ  حامی

همگی خواهیم دید ...

عارف
عارف
4 سال قبل
پاسخ  حامی

با چه نظری آخه این حرف رو میزنی... ۱ماه آینده هم میاد
تو اینجا نیستی

حامی
حامی
4 سال قبل
پاسخ  عارف

چرا عصبانی میشی بابا منم دلم میخواد بره مقاومت اصلی 10رو هم بزنه ولی فعلا منتفی هستش البته انشاءالله که اشتباه در بیاد تحلیلم .این قیمت فیک هستش ...منتظر ریزش باشین یعنی در اصل یه رکود دیگری برا بیت خواهد بود منم اینجام جایی نمیرم عارف خوان