بلومبرگ: با توجه به رشد طلا قیمت بیت کوین می‌تواند به ۱۸,۰۰۰ دلار برسد

بلومبرگ: با توجه به رشد طلا قیمت بیت کوین می‌تواند به ۱۸,۰۰۰ دلار برسد

تحلیل‌گران بلومبرگ مدعی‌اند که قیمت بیت کوین وقتی به ثبات می‌رسد که ۶ برابر بهای هر اونس طلا باشد. از این رو آنها بر این باورند که قیمت کنونی بیت کوین از آنچه باید باشد، بسیار پایین‌تر است.

به گزارش کوین تلگراف، خبرگزاری بلومبرگ در گزارش ماه اوت (مرداد) خود پیرامون چشم‌انداز ارزهای دیجیتال نوشته است که قیمت بیت کوین، هنگامی پایدار می‌شود که ۶ برابر بهای هر اونس طلا باشد. این گما‌نه‌زنی زمانی صورت گرفت که هم‌بستگی میان طلا و بیت کوین، به اوج تاریخی خود رسید.

بلومبرگ: با توجه به رشد طلا قیمت بیت کوین می‌تواند به ۱۸,۰۰۰ دلار برسد
نمودار قیمت‌های طلا و بیت کوین. منبع: Trading Economics

مدتی است که بلومبرگ ادعا می‌کند که بیت کوین در آستانه تبدیل‌شدن به طلای دیجیتال است. این رسانه، ویژگی‌های ذاتی بیت کوین مانند کمیابی، عرضه محدود و نرخ رشد پایین را دلایلی بر ادعای خود برشمرده است. این خبرگزاری حتی پا را فراتر از این گذاشته و فرضیه‌ای را مطرح کرده است مبنی بر اینکه یک نسبت قیمتی میان طلا و بیت کوین برقرار است:

از نظر ما، افزایش هم‌بستگی میان طلا و بیت کوین و تثبیت قیمت این ارز دیجیتال در نقطه ۶ برابری بهای هر اونس طلا درکنار کاهش نوسانات آن، نمایانگر قوت‌گرفتن رابطه قیمتی بیت کوین با فلز گران‌بهای طلا است. اقدامات اخیر بانک‌های مرکزی نیز می‌تواند به افزایش بهای این دو شبه‌پول دامن بزند.

هنوز معلوم نیست که چرا باید میان قیمت بیت کوین و طلا، رابطه‌ ریاضی برقرار باشد. بااین‌حال، اگر چنین رابطه‌ای وجود داشته باشد، احتمال دارد قیمت بیت کوین به ۱۸,۰۰۰ دلار برسد. در همین راستا تحلیل‌گران بلومبرگ مدعی‌اند که ممکن است بهای طلا با ادامه روند صعودی خود به ۳,۰۰۰ دلار در هر اونس برسد.

تحلیل‌گران بلومبرگ با استناد به یک شاخص برون‌زنجیره‌ای استدلال کرده‌اند که بیت کوین همچنان کمتر از ارزش واقعی‌اش دادوستد می‌شود:

میانگین سی‌روزه آدرس‌های کوین‌متریکس در روز ۴ اوت (۱۴ مرداد) با تبدیل مقیاس از سال ۲۰۱۷، نشان می‌دهد قیمت بیت کوین باید بیشتر از ۱۴,۰۰۰ دلار باشد.

در بخش دیگری از گزارش بلومبرگ به رشد روزافزون صندوق سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل (Grayscale) موسوم به GBTC به‌عنوان یکی از دلایل مهم کم‌شدن میزان عرضه بیت کوین اشاره شده است:

GBTC توانسته است طی یک سال گذشته، یک‌سوم از بیت کوین‌های عرضه‌شده جدید را جذب کند. اگر آهنگ جذب بیت کوین‌های جدید فروکش نکند، احتمالا نرخ جذب، همزمان با عرضه کمتر بیت کوین به ۵۰ درصد خواهد رسید.

تحلیل‌گران بلومبرگ می‌گویند که برای جلوگیری از پیشروی بیت کوین درمقابله با نرخ‌های بهره صفر و حتی منفی، اتفاق غیرمنتظره‌ای باید روی دهد.

guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

4 دیدگاه
میلاد زارعی
میلاد زارعی
3 سال و 6 ماه قبل

به نظرم همین 2000 دلاری هم که طلا بهش رسید خیلی بالا بود
آدم یاد نفت 150 دلاری در زمان رکود 2008 میوفته
به نظرم سرمایه گذاری های خیلی پریسک حساب میشن
دلار هر اتفاقی براش بیفته تهش FED با اقداماتش ارزشش رو نگه میداره ولی طلای بیشتر از 1200 یعنی قیمتی که معدن کاران دارن روش حساب میکنن یه چیز پر ریسکه.
لازمه رسیدن طلا به 3000 دلار از بین رفتن روند و ثبات 12 ساله دلار آمریکاست که حتی تو رکود سال 2013 هم اتفاق نیافتاد و الان هم به خوبی خودش رو ریکاوری کرده و فردا که اول ماه میلادی هست با اخبار فدرال رزرو قیمت بالاتری رو هم میبینه و طلا که میاد پایین

وحید
وحید
3 سال و 8 ماه قبل

ای بلوم برگ دمت گرم

Dean
Dean
3 سال و 8 ماه قبل

من هم چند وقت هست که حس میکنم بیت کوین کمتر از قیمتی که می ارزه هست ... به نظرم تا چند روز آینده مشخص میشه !

shahab
shahab
3 سال و 8 ماه قبل
پاسخ  Dean

چند روز که یه کم غیر منطقیه ولی چند ماه دیگه احتمالا با توجه به انتظارات تورمی در سطح جهانی در محدوده ۱۴ تا ۲۵ هزار دلار قیمت بیت کوین تثبیت خواهد شد، به دارندگان این ارز اکیدا توصیه میشه اگر به پولشون نیاز ندارن تا آخر ۲۰۲۱ داراییشون رو هلد کنن و با نوسانات لحظه ایی بازار نه دچار طمع و نه ترس بشن چون سرمایه داران خرد دارن وارد این بازار میشن و مثل لشکر مورچه ها بر اون احاطه پیدا خواهند کرد و کم کم سفته بازی و نوسان گیری توسط نهنگها در اون سخت تر میشه