شیب صعودی قیمت دلار؛ نرخ ارز در سامانه سنا افزایش یافت

شیب صعودی قیمت دلار؛ نرخ ارز در سامانه سنا افزایش یافت

قیمت دلار در سامانه سنا که از ابتدای هفته جاری برای نرخ خرید و فروش به ترتیب ۱۳,۱۵۰ و ۱۳,۴۰۰ تومان اعلام شده بود، امروز افزایش ۵۰ تومانی را تجربه کرد.

هم‌اکنون لیر ترکیه و یورو نیز به ترتیب با ۰.۲۱ و ۰.۳۳ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، ۲,۳۵۹ و ۱۴,۹۵۰ تومان معامله می‌شوند.

اختلاف چند صد تومانی بین نرخ آزاد و سامانه سنا در هفته‌های گذشته که بانک مرکزی را به افزایش قیمت دلار به کانال ۱۳,۰۰۰ تومان واداشته بود، همچنان تداوم یافته و با در نظر گرفتن اولویت اصلی بانک مرکزی برای تثبیت نرخ ارز و اقدامات اخیر این نهاد، نزدیک کردن قیمت رسمی دلار به نرخ بازار آزاد در دستور کار است. با این حال نرخ ارز در بازار آزاد امروز افزایش محسوسی را تجربه کرد و قیمت دلار تا ۱۳,۷۵۰ تومان افزایش یافت. از جمله عواملی که در هفته‌های گذشته بر روی قیمت ارز تاثیرگذار بوده می‌توان به تصویب نشدن لوایج FATF، رشد نرخ حواله درهم و تنش‌های خاورمیانه اشاره کرد که آخرین مورد بر روی بازارهای جهانی نفت و طلا نیز تاثیر به‌سزایی داشته است.

بنا به تحلیل انجام شده در رابطه با قیمت دلار، در صورت شکسته شدن سقف قیمتی ۱۳,۴۰۰ تومان و تثبیت بر روی این سطح کلیدی، می‌توان انتظار افزایش قیمت تا سطوح ۱۴,۰۰۰، ۱۴,۲۰۰ و ۱۵,۳۰۰ تومان را برای دلار متصور شد.

guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

0 دیدگاه