نشانه‌های مقبولیت بیت کوین/ ۷۳۰ هزار آدرس، مالک بیش از یک بیت کوین

نشانه‌های مقبولیت بیت کوین/ ۷۳۰ هزار آدرس، مالک بیش از یک بیت کوین

این‌طور به نظر می‌رسد که طرفداران بیت کوین (BTC) این بار قصد ندارند بعد از رسیدن دوباره بیت کوین به بالاترین قله قیمتی ثبت‌شده‌اش، از نخریدن آن احساس پشیمانی کنند. طبق گزارشی از سایت خبری اتریوم‌وردنیوز، آخرین آمار ثبت‌شده به ما نشان می‌دهد که تب خرید اکثر طرفداران ارزهای دیجیتال را مبتلا کرده است و آن‌ها قصد دارند تا قبل از شروع غیرقابل‌مهار بازار صعودی بعدی تا می‌توانند ذخیره ارزهای دیجیتال خود را افزایش دهند.

کوین روک، یکی از فعالان مشهور فناوری در آخرین پست توییترش این‌گونه نوشت:

ویروس بیت کوین در حال گسترش است. حالا صاحبان ۷۳۲,۹۸۲ آدرس بیت کوین بیش از یک بیت کوین موجودی دارند.

نشانه‌های مقبولیت بیت کوین/ 730 هزار آدرس، مالک بیش از یک بیت کوین

نمودار سالانه آدرس‌هایی که بیش از یک بیت کوین دارند. سال ۲۰۱۹ بیشتر از همه

با نگاهی به نموداری که سابقه آدرس‌های فعال بیت کوین را رصد می‌کند، متوجه می‌شویم که بالاترین تعداد آدرس‌های فعال بیت کوین در اواخر سال ۲۰۱۷ ثبت ‌شده است. برای مثال تعداد آدرس‌های فعال بیت کوین در تاریخ ۲۱ نوامبر سال ۲۰۱۷ در حدود ۸۵۰,۰۰۰ بود که این تعداد در پنجم ژانویه سال ۲۰۱۸ به ۹۵۰,۰۰۰ آدرس فعال افزایش یافته بود.

با این حال، در ماه می سال ۲۰۱۸، تعداد آدرس‌های فعال روزانه بیت کوین از مرز یک میلیون عبور کرد.

ران نونر (Ran NeuNer)، مجری شوی تلویزیونی Crypto Trader از شبکه CNBC و مؤسس شرکت مدیریت سرمایه OnChain Capital، خاطر نشان کرد:

ریزش قیمتی اخیر باعث روگردانی کاربران جدید از ورود به بازار نشده است. دو میلیون آدرس BTC از ماه سپتامبر تاکنون ثبت شده که اکثر آن‌ها متعلق به سازمان‌ها هستند. اجازه ندهید (نوسانات) قیمت حواس شما را پرت کند.

یکی از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال با نام کاربری CryptosBatman هم اضافه کرد:

در سال ۲۰۱۸ و با وجود اینکه بیت کوین ۸۰ درصد از ارزش خود را از دست داده بود، میزان پذیرش بیت کوین که با معیار تعداد آدرس‌های کیف پول‌های یگانه آن اندازه‌گیری می‌شود، با ۵۰ درصد افزایش از ۲۰,۷۰۵,۲۲۰ به ۳۱,۱۴۲,۲۰۷ رسید.

ورود شرکت‌های بزرگ؟

چیزی که این افزایش تعداد در آدرس‌های فعال بیت کوین را از بقیه متمایز می‌کند این است که اکثر آن آن‌ها متعلق به مؤسسات و صرافی‌ها هستند. برای مثال در تحلیل‌های گذشته بلاک چین بیت کوین، صرافی‌هایی مانند Bittrex ، Haobi، Binance و Bitstamp به ترتیب مالک ۱۲۱,۸۰۵، ۱۰۸,۰۳۵، ۱۰۷,۴۳۲ و ۱۰۲,۸۴۸ بیت کوین بودند.

نشانه‌های مقبولیت بیت کوین/ 730 هزار آدرس، مالک بیش از یک بیت کوین

نکته جالب در این میان این است که افزایش آدرس‌های بیت کوین و محتوای آن‌ها تقریباً با میزان رشد اینترنت در سال های اول آن مطابقت دارد. در یک مقیاس دقیق‌تر می‌توان گفت که رشد تخمینی اینترنت بین سال های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵ شباهت زیادی به رشد ارزهای دیجیتال طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ دارد.

بنا بر گفته کریس مک کن (مک کان)، سرمایه‌گذار و یکی از مؤسسان سایت RelayNode و کارمند اسبق Greylock Partners:

وضعیت [بیت کوین و رفقایش در حال حاضر] شباهت بسیار زیادی به سال‌های اول اینترنت دارد. این‌طور به نظر می‌رسد که اگر قرار باشد که ارزهای دیجیتال مسیری مشابه اینترنت را طی کنند، ما در قیاس با اینترنت حدوداً در سال ۱۹۹۴ قرار داریم.

نیاز به زمان بیشتری داریم

ممکن است که این زمان برای پذیرش ارزهای دیجیتال توسط جامعه جهانی زمانی بسیار طولانی به نظر برسد اما همان‌طور که جسی لاند، رئیس بخش بلاک چین و دارایی‌های دیجیتال IBM می‌گوید:

رسیدن به اهداف بزرگ احتیاج به زمان دارد دوستان من! هدف این کار، مختل کردن (متحول کردن) سیستم‌های مالی توسط مردم و برای مردم است … و اساس‌نامه‌های بانکی چیزی نیست که بتوان به‌راحتی بر آن غلبه کرد! به آن‌ها زمان دهید و تمرکزتان را بر روی فرصت خرید پیش‌آمده بگذارید. درست مثل کاری که خیلی از بانک‌ها بدون سروصدا مشغول انجام آن هستند.»

بااینکه تعداد آدرس‌های حاوی بیش از یک بیت کوین در این ماه رکورد تازه‌ای را ثبت کرد اما این تعداد به رکوردی که در ماه می سال ۲۰۱۸ شاهد آن بودیم، بسیار نزدیک است.

این نکته را هم باید یادآوری که طرفداران بیت کوین در ماه می سال ۲۰۱۵ و هنگامی‌که تعداد این آدرس‌ها به حدود ۴۰۰,۰۰۰ رسیده بود شروع به انباشتن ذخیره‌های بیت کوین خود کردند. در اواسط سال ۲۰۱۷ تعداد این آدرس‌ها به حدود ۶۰۰,۰۰۰ افزایش پیدا کرد.

سرمایه‌گذاران در حال ورود به بازار هستند؟

بااینکه تعداد کلی آدرس‌ها لزوماً نشان‌دهنده تعداد کل افرادی که در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند، نیست اما بعضی از ناظران بر این باورند که ممکن است تعداد کلی افرادی که بیش یک بیت کوین در کیف پولشان دارند، از تعداد آدرس‌ها کمتر باشد.

نشانه‌های مقبولیت بیت کوین/ 730 هزار آدرس، مالک بیش از یک بیت کوین

از طرف دیگر برخی هم بر این باورند که تعداد کسانی که بیش از یک بیت کوین دارند از این هم بالاتر است زیرا « شاید بسیاری از آن‌ها صاحب چند آدرس با محتوای کمتر از یک بیت کوین در هرکدام باشند اما مجموع موجودی تمام آن‌ها از یک بیت کوین بیشتر باشد. به همین دلیل ممکن است که برآورد رقم ذکرشده از تعداد افراد مالک بیش از یک بیت کوین، کمتر از تعداد واقعی آن‌ها باشد.» تا ماه مارس ۲۰۱۹ تعداد کاربران کیف پول بیت کوین برابر با ۳۵ میلیون تخمین زده می‌شود.

guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

1 دیدگاه
سعید
سعید
4 سال و 11 ماه قبل

سلام

بسیار عالی و مفید...