۱.۶ میلیارد دلار اتر از صرافی‌ها خارج شده است

۱.۶ میلیارد دلار اتر از صرافی‌ها خارج شده است

در بازار اتریوم، چند نهنگ غول‌پیکر شناسایی شده‌اند که در حال انتقال و خارج‌کردن دارایی‌های خود از صرافی‌ها هستند.

به گزارش دکریپت و به نقل از توییتی که در روز شنبه، ۲۳ ژانویه (۴ بهمن)، از تیم تحلیلی گلاسنود (Glassnode) منتشر شد، موجودی اتریوم در صرافی‌های ارز دیجیتال به عدد ۱۵.۴ میلیون اتر، معادل با ۲۲ میلیارد دلار رسیده است که کمترین میزان در ۱۵ ماه اخیر است.

این انتقال کوین‌ها از صرافی به کیف پول‌ها از روز سه‌شنبه (۳۰ دی)، یعنی زمانی که ۱۶.۶ میلیون اتر در صرافی‌ها وجود داشت شروع شد. این یعنی در ۵ روز، ۱.۷ میلیارد دلار اتر از صرافی‌ها خارج شده است. حساب ویل آلرت در توییتر که تراکنش‌های بزرگ ارزهای دیجیتال را رصد می‌کند، گزارش داده است که بیشتر این انتقال‌ها، از صرافی‌ها به کیف پول‌های ناشناس انجام شده است.

پدرو فبررو (Pedro Febrero)، تحلیل‌گر کوانتوم اکونومیکس (Quantum Economics)، معتقد است که تخلیه این حجم از اتریوم از صرافی‌ها می‌تواند سه دلیل داشته باشد.

فبررو با اشاره به ارزهای دیجیتال سهام‌گذاری‌شده در قراردادهای هوشمند امور مالی غیرمتمرکز، گفت اولین دلیل برای بازگرداندن اتر به کیف پول‌ها، سهام‌گذاری‌کردن در دیفای است. دیفای به صنعت نوپا و غیرمتمرکزِ پروتکل‌های مشتقات ترکیبی، وام‌دهی و صرافی‌های غیرمتمرکز گفته می‌شود.

با این حال به نظر نمی‌رسد این گزاره تأثیر مهمی در خروج اتر از صرافی‌ها داشته باشد. طبق آمار دیفای پلاس (DeFi Pulse)، وب‌سایتی که میزان ارزهای دیجیتال قفل‌شده در دیفای را ردیابی می‌کند، میزان اترهای قفل‌شده در دیفای در روز سه‌شنبه ۷ میلیون واحد بود که در روز بعدی به ۶.۹ میلیون اتر و سپس مجددا به ۷ میلیون اتر رسیده است. با این فرض که آمار دیفای پلاس درست است و آن ۰.۱ میلیون اتر از صرافی‌ها آمده‌اند، می‌توان گفت این موضوع در بهترین حالت فقط کاهش ۰.۱ میلیون اتر از صرافی‌ها را توجیه می‌کند. پس بقیه اتریوم‌ها کجا رفته‌اند؟

۱.۶ میلیارد دلار اتر از صرافی‌ها خارج شده است
میزان دارایی قفل‌شده در دیفای

حدس بعدی فبررو این است:

تعداد اترهای قفل‌شده در بیکن چین از دسامبر (آذر)، بیش از ۳۲۰ درصد افزایش داشته است.

فبررو به اترهای قفل‌شده در قرارداد هوشمند اتریوم ۲.۰ که یک به‌روزرسانی بزرگ در بلاک چین اتریوم است اشاره دارد. افراد برای حفظ امنیت شبکه و به‌دست‌آوردن پاداش سهام‌گذاری، توکن‌های خود را در اختیار شبکه می‌گذارند.

این حدس فبررو منطقی‌تر به نظر می‌رسد. در روز ۱۹ ژانویه (۳۰ دی)، ۱۷۰.۰۰۰ اتر و در روز بعد (۱ بهمن) ۲۰۰,۰۰۰ اتر در شبکه اتریوم ۲.۰ سهام‌گذاری شده‌اند. این می‌تواند یک‌سوم از اترهای خارج‌شده از صرافی‌ها را توجیه ‌کند، اما نه همهٔ آنها را. با این وجود، با اینکه مقدار اترهای سهام‌گذاری‌شده در اتریوم ۲.۰ از روز پنج‌شنبه رشد قابل‌توجهی نداشته، اما خارج‌شدن اتریوم از صرافی‌ها همچنان ادامه پیدا کرده است.

فبررو در سومین حدس خود می‌گوید:

سرمایه‌گذاران نهای و پول‌های هوشمندی مانند گری اسکیل (Grayscale) در حال جمع‌آوری اتریوم هستند.

اما طبق معیارهای سایت BYBT، گری اسکیل برای صندوق معاملاتی عمومی خود، اترهای بیشتری خریداری نکرده است.

۱.۶ میلیارد دلار اتر از صرافی‌ها خارج شده است
میزان اتر موجود در صندوق گری اسکیل

پس باقی اترها کجا رفته‌اند؟ ممکن است سرمایه‌گذاران خصوصی و هودلرها باقی اترها را از صرافی‌ها خارج کرده باشند.

اما فبررو توضیح می‌دهد که خروج اتریوم از صرافی‌ها موضوع مهم‌تری نسبت به مقصد این اترها است. فبررو در این باره گفت:

از نظر من، این بدان معناست که قیمت اتریوم شانس زیادی برای صعود دارد. هر چه مقدار اتریوم در صرافی‌ها کمتر باشد، احتمال افزایش قیمت اتریوم بیشتر است.

guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

3 دیدگاه
Morteza
Morteza
3 سال و 2 ماه قبل

به نظرم اتریم رو به بالا و سود خوبی میده

ش .شاکری
ش .شاکری
3 سال و 2 ماه قبل

امیدوارم همه ایرونییاشانس خوبی تو مارکت داشته باشن

FACE2FACE
FACE2FACE
3 سال و 2 ماه قبل

سپاس از تیم خوب ارز دیجیتال که با اطلاع رسانی درست و به موقع و به دور از سیاست به نفع کاربران فعالیت میکنند 👍👍👍👏👏👏👏