عمو ساتوشی (amoosatoshi@)

چرا در معاملات خود شکست میخوریم؟ (کنترل احساسات)

۳ ماه قبل bitcoin بیت کوین
  • ۳ ماه قبل

    یکی از مشکلات اساسی در جامعه‌ی کریپتو، جذب افراد علاقه‌مند و تازه‌وارد به فضای معاملات با اهرم است. این معاملات بسیار خطرناک هستند و متداول‌ترین چالش‌ها و آسیب‌های روانی را برای معامله‌گران ایجاد می‌کنند. در کنار چالش‌های ذهنی مرتبط با معاملات با اهرم، معاملات اسپات نیز چالش‌های روانی دارند، اما به نسبت معاملات با اهرم، کمتر هستند.

     

    سوالی که پیش می‌آید این است: آیا می‌توان چالش‌های ذهنی و روانی حاصل از این معاملات را کاهش داد؟ پاسخ به این سوال به میزانی که شما به سلامت روان خود و بهبود کارایی معاملات خود اهمیت می‌دهید، متفاوت است.

     

     

    بسیاری از افراد با قبل از ورود به این حوزه تصور می‌کنند دانش تکنیکال برای موفقیت صددرصد کافی است اما کنترل احساسات نقش بسیار مهم و حیاتی را در مسیر معاملات شما ایفا می‌کند.

     

    به عنوان یک معامله گر، من هم دچاراین چالش‌ها شدم و تاثیر به شدت بدی بر روی تحلیل‌هایم گذاشت. بنابراین روش‌های زیر را برای بهبود این مسئله به کار بردم.

     

     

    پیشنهادات من برای برای کنترل احساسات:

     

    1. از معاملات اهرم دار به دور باشید! این معاملات شباهت زیادی به قمار دارند و تاثیر روانی شدیدی بر شما می گذارد.

     

    2. به صورت مداوم قیمت ارزها رو چک نکنید. با نگاه کردن مداوم اعصاب شما بیشتر تحریک می شود.

     

    3. برای معاملات خود یک ستاپ و برنامه مشخص در صرافی تعریف کنید تا مراحل به صورت خودکار انجام شود. برای مثال حد سود و ضرر.

     

    4. به پلن معاملاتی خود وفادار باشید. تا زمانی که تغییر روند اساسی در روند بازار مشاهده نکردید، تغییری در استراژی خود ایجاد نکنید.

     

    5. با هر کندل قرمز یا سبز سریعا احساساتی نشوید.

     

    6. برای غلبه به احساسات خود تمرین کنید و ذهنتان رو با مدیتیشن آرام کنید.

     

    7. بازار همیشه فرصت می دهد، پس دچار فومو یا فاد نشوید.

     

    8. قبل از خواب، نمودارها و وضعیت بازار را چک نکنید چون تاثیر بدی بر کیفیت خواب شما می گذارد.

     

    9. فقط و فقط سرمایه مازاد خودتان را وارد این بازار کنید. سرمایه ای که حتی اگر کامل از بین برود تاثیری بر زندگی شما نگذارد.

     

     

    امیدوارم این راه حل‌ها برای شما مفید باشه. یادتون باشد کنترل احساسات بسیار بسیار در معاملات شما مهم است. پس این موضوع رو دستکم نگیرید.

     

     

    ممنون بابت مطالعه این متن

     

    عمو ساتوشی