شلوغی شدید شبکه اتریوم با عرضه توکن Uniswap

شلوغی شدید شبکه اتریوم با عرضه توکن Uniswap

پس از آغاز عرضه توکن یونی (UNI) صرافی یونی‌سواپ، تعداد تراکنش‌های اتریوم با جهشی ۳۰ درصدی مواجه شده است.

به گزارش کوین دسک، یونی‌سواپ، بامداد امروز به‌وقت جهانی اعلام کرد که توکن‌ نظارتی خود موسوم به یونی را راه‌اندازی کرده است و طی چهار سال، یک میلیارد واحد از آن را به‌تدریج در بازار عرضه خواهد کرد.

اگرچه استخراج نقدینگی برای این توکن تا روز جمعه آغاز نمی‌شود، اما یونی‌سواپ می‌گوید که تأمین‌کنندگان نقدینگی و کاربران قدیمی از همین حالا می‌توانند به‌ازای هر آدرس، ۴۰۰ توکن یونی مطالبه کنند.

در یادداشت وبلاگی منتشرشده از سوی یونی‌سواپ آمده است:

مطابق با تصویر اخذشده در تاریخ اول سپتامبر (۱۰ شهریور) در ساعت ۱۲:۰۰ به‌وقت جهانی، ۱۵ درصد از توکن‌های یونی معادل با ۱۵۰ میلیون واحد، به‌طور آنی به تأمین‌کنندگان نقدینگی و کاربران قدیمی و همچنین دارندگان توکن SOCKS اختصاص می‌یابد.

نمودار تعداد تراکنش‌های درانتظار شبکه اتریوم
تعداد تراکنش‌های درانتظار شبکه اتریوم. منبع: اتراسکن

گفتنی است پس از انتشار این اطلاعیه، مطابق با داده‌های دریافتی از کاوشگر بلاک چین اتراسکن (Etherscan)، تعداد تراکنش‌های درانتظار شبکه اتریوم از حدود ۱۶۰,۰۰۰ واحد به ۲۱۰,۰۰۰ واحد در دقیقه رسید.

پس از گذشت سه ساعت از اختصاص این توکن‌ها نیز بیش از ۱۸,۰۰۰ تراکنش به آدرس قرارداد هوشمند توکن نظارتی یونی ارسال شد که از این میان، ۵,۰۰۰ تای آن در آن هنگام در وضعیت انتظار به‌سر می‌بردند. گفتنی است اکنون تعداد کل تراکنش‌ها به بیش از ۲۶,۰۰۰ واحد رسیده و تعداد تراکنش‌های درانتظار نیز به ۳,۷۰۰ فقره کاهش یافته است.

آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، افزایش شمار تراکنش‌های ارسالی به قرارداد هوشمند یونی، افزایش هزینه گس را در شبکه اتریوم درپی داشته است.

در حال حاضر، متوسط کارمزد گس روی شبکه اتریوم، چیزی در حدود ۶۵۰ جی‌وی (Gwei) است که در مقایسه با میانگین ۱۵۲ جی‌وی روز چهارشنبه با افزایش همراه شده است.

مطابق با داده‌های اتراسکن، اکنون آدرس قرارداد هوشمند توکن یونی با اختصاص ۵۳۴ اتر به ارزش تقریبی ۲۰۰ هزار دلار در قالب کارمزد‌های تراکنش‌ها به خود، در جایگاه سوم آدرس‌های شلوغ اتریوم قرار دارد.

علاوه بر این، میزان ترافیک وب‌سایت کاوشگر بلاک چین اتراسکن نیز شاهد رکوردی تازه بوده است. متیو تان (Matthew Tan)، بنیان‌گذار و مدیرعامل اتراسکن طی توییتی نوشته است:

آخرین باری که ترافیک وب‌سایت اتراسکن به این سطح رسید، به دوره جنون پیش‌فروش سکه (ICO) در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بازمی‌گردد. به یونی‌سواپ بابت راه‌اندازی و عرضه موفقیت‌آمیز توکن یونی تبریک می‌گویم.

گفتنی است به فاصله چند ساعت پس از انتشار اطلاعیه یونی‌سواپ مبنی بر عرضه توکن یونی، بسیاری از صرافی‌های متمرکز از جله بایننس، هوبی و اوککس، جفت‌های معاملاتی را برای این توکن نظارتی در تابلوی معاملات خود فهرست کردند. هم‌اکنون این توکن در محدوده ۲.۹ دلار میان کاربران دادوستد می‌شود.

ممکن است علاقه مند باشید
guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

0 دیدگاه