🔥 NUPL: کلید موفقیت در تریدینگ بیت‌کوین 📈

3 هفته قبل bitcoin بیت کوین
1
  • 3 هفته قبل
    سلام دوستان عزیز! امروز میخوام در مورد یکی از مهم‌ترین شاخص‌های آن‌چین برای تریدینگ بیت‌کوین صحبت کنم و اینکه چطور میتونیم از این شاخص برای تصمیم‌گیری‌های تریدینگی خودمون استفاده کنیم.NUPL یا Net Unrealized Profit/Loss یه شاخص خیلی مهمه که ارزش بازار بیت‌کوین رو با ارزش واقعی خریدش مقایسه میکنه. به این صورت که بیت‌کوین‌ها رو با قیمت خریدشون ارزش‌گذاری میکنه.حالا میخوام توضیح بدم که چطور باید در روندهای صعودی و نزولی از این شاخص استفاده کنیم و چطور میشه یه استراتژی تریدینگ با کمک EMA روی این شاخص ساخت.وقتی مقدار NUPL زیر صفر میره، یعنی آخرین بیت‌کوین‌هایی که فرستاده شدن، از نظر ارزش بازار گرون به حساب میان و این میتونه نشون‌دهنده کف‌های محلی باشه. در این نقطه بعضی‌ها با ضرر میفروشن و بعضی‌ها هم در حالت تسلیم هستن. وقتی این فاز تسلیم تموم میشه، فروش کم میشه و قیمت در یه نقطه کف خاص ثابت میمونه.وقتی مقدار NUPL بالای صفر میره، یعنی ارزش بازار افزایش پیدا کرده و از ارزش unrealized گذشته.سطوح حمایتی و مقاومتی بالقوه در اینجا روانشناختی هستن. هر ربع عبور میتونه از نظر روانی یه صعود یا اصلاح رو شروع کنه.در روندهای صعودی، معمولا NUPL بین 0.5 تا 0.75 در نوسان هست.معمولا وقتی NUPL به 0.7 و بالاتر میرسه، یعنی رونق بازار در حال تموم شدنه.از آنجایی که الان در یه رونق صعودی هستیم، تا زمانی که NUPL بین 0.5 تا 0.75 باشه، احتمال افزایش قیمت زیاده. اصلاح‌ها برای ما فرصت خرید محسوب میشن. وقتی میبینیم قیمت همراه با NUPL در حال افزایشه، یعنی فشار فروش اومده و ادامه پیدا میکنه. میتونیم فکر کنیم که بازار کاملا داغ شده و وقتی به فاز طمع در 0.75 میرسیم، باید محتاط باشیم چون احتمالا اصلاحات عمیقی رخ میده.من اینجا EMA 121 رو هم اضافه کردم که به ما نشون میده کجاها ممنتوم (momentum) میتونه افزایش یا کاهش پیدا کنه. وقتی به مقدار NUPL نگاه میکنیم، میبینیم که EMA 121 اغلب به عنوان حمایت و مقاومت عمل میکنه. این نشون میده که در بعضی موارد دستکاری صورت میگیره و ما میتونیم وقتی از روی یا زیر EMA رد میشه، پوزیشن بگیریم. در بعضی نواحی، انحرافاتی رخ میده که به ما نشون میده کدوم سمت باید پوزیشن‌ها رو برگردونیم وقتی ممنتوم دوباره افزایش یا کاهش پیدا میکنه.رونق صعودی همچنان ادامه داره. هنوز به اوج نرسیدیم.
guest

لطفا در صورت مشاهده دیدگاه‌های حاوی توهین و فحاشی یا خلاف عرف جامعه لطفا با گزارش سریع آن‌ها، به ما در حفظ سلامت بستر ارتباطی کاربران کمک کنید.

1 دیدگاه
زمینی
زمینی
3 هفته قبل

چقد شاخص و اندیکاتور نگاه میکنی رو روند ، هنگ نمیکنی موقع تحلیل؟ من انقد شاخص برسی کنم معامله هام و نقطه ورود هام حتما لیکویید میشن