Mehran

آنالیز فاندامنتال آینده بازار کریپتو

۱ سال قبل bitcoin بیت کوین
بازه زمانی:
  • ۱ سال قبل
    هر مارکتی برای رشد به اخبار و امیدواری نیاز داره. یک زمانی خبر بزرگ مارکت کریپتو احتمال پذیرش ETF بیتکوین بود که مثل یه محرکه قوی  واسه بازار  عمل می‌کرد. در آینده خبر بزرگ مارکت کریپتو احتمالا پدیده فیلیپینینگ باشه و پایان سلطه پادشاه ارزهای دیجیتال خواهد بود. حرکت به سمت  این اتفاق ، نشون از بلوغ مارکت و تغییر نگاه سرمایه‌گذاران اون داره. زمانی که بیتکوین در جایگاه اول مارکت کریپتو نباشه، دیگه پروژه‌ها و ایده‌ها در صورت ارزشمند بودن و داشتن تیم‌های سالم و راهکارهای نوآورانه امکان رشد تا جایگاه‌های بالای مارکت را دارند. آنچه از رشد بعضی آلتکوین‌ها تا . روزی که این نگاه عدم اطمینان به آینده  پروژه‌های ارزشمند از بین بره و پادشاهی بیتکوین به پایان برسه ارزش واقعی پروژه‌ها بر اساس این میشه که چه میزان نوآوری و توجیه فنی و اقتصادی دارند و نه صرفا بر اساس حالت تک محوری یا همه پشت سر یک ارز.
     در رابطه با تحلیل ها در بازار  باید بگم که
    ۱- زور هیچ تحلیلی به قدرت سرمایه نهنگ‌ها نمی‌رسه. سرمایه‌های بزرگ عاشق گول زدن ذهن سرمایه‌های خرد با الگوهای تکرار شونده، اخبار یا تصمیمات و حرف‌های ادمای مشهور هستن و دقیقا جایی که ذهن عموم مردم با رویداد ها و چرخه های بازار گره خورده و انتظار تکرار اون روند رو دارن ، برعکس عمل می‌کنند تا تقاضای کافی (در صورتی که تصمیم به فروش داشته باشن.) یا عرضه کافی (در صورتی که تصمیم به خرید داشته باشن.) برای خروج یا ورودشون وجود داشته باشه.
    ۲- وقتی می‌بینید الگویی در سطح عمومی و ساده  فعالین مارکت داره درست جلو میره  و ذهن‌ها انتظارش رو دارن، بیشتر تردید کنید. این موضوع می‌تونه وضعیت مارکت با توییت‌های شخصی چون ایلان ماسک، شاخص قابل کنترلی چون دامیننس، اخباری مثل ممنوعیت‌ها در چین، توجه بیش از اندازه عموم به بعضی الگوهای تکنیکال یا اندیکاتورها در یک مقطع زمانی  باشه.
    ۳- مارکت اگر قابل پیش‌بینی باشه، یا به عبارتی ریسک اون به حداقل برسه، دیگه خبری از سود و ریواردهای بزرگ نخواهد بود. این رو به عنوان یک اصل قبول کنین.
    ۴- تحلیل بهترین تحلیل‌گرها هم ممکنه Fail یا بی اعتبار بشه، مخصوصا در یک مارکت نوپا که هیچ‌کس تجربه شبیه به اون رو ندیده و  همیشه احتمال خطا و اشتباه از آب در آمدن تحلیل‌های هر کسی رو بدین.
    ۵- با تجربه شدن مارکت حاصل از خارج شدن از حالت تک محوری بیتکوین و حرکت دهنده بازار باید باشه  با توجه به کم شدن شت‌کوین‌ها و پروژه‌های بی‌کاربرد با وعده های فضایی و جذب سرمایه‌های سنگین بی دلیلو بی هیچ هدفو نوآوری .
    خلاصه این موضوع اینه که مارکت کریپتو چه بخواد چه نه باید به سمت پخته تر شدن و مقداری  کم ریسک تر شدن بره با از دست دادن رتبه اول توسط بیتکوین و اصل رتبه بندی و موندگاری ارز ها بر اساس  پروژه و نوآوری و ارزشمند بودن و کارایی باشه.نه میم کوین یا شت کوین.یا هرچیزی ک با تبلیغ بالابیاد.و در اخر راه برای کلاهبرداری و دزدی و پولشویی  باز نباشه و قانونگذاری کاملی انجام بشه.
    مهران لک
    تحلیلگر بازار کریپتو کارنسی