همچنان قیمت بیت کوین همگام با طلا بالا و پایین می‌شود؛ همسبتگی طلای سنتی و دیجیتال رکورد زد

همچنان قیمت بیت کوین همگام با طلا بالا و پایین می‌شود؛ همسبتگی طلای سنتی و دیجیتال رکورد زد

بیت کوین اکنون بیش از هر زمان دیگری به پناهگاه امن سنتی دارایی‌ها یعنی طلا نزدیک شده است؛ اتفاقی که نشان از انعطاف‌پذیری بیشتر این ارز دیجیتال برای ریسک‌گریزی در بازارهای سنتی دارد.

به گزارش کوین دسک، داده‌هایی که کوین متریکس (Coin Metrics) منتشر کرده است نشان می‌دهد که ضریب هم‌بستگی ۶۰روزه میان بیت کوین و طلا اکنون با ثبت رکورد تازه‌ای به بالاتر از ۰.۵ رسیده است.

از روزهای نخست ماه ژوییه (تیر)، همزمان با کاهش ارزش دلار آمریکا در برابر دیگر ارزهای اصلی، هم‌بستگی مثبت میان بیت کوین و طلا رشد جهش‌واری را تجربه کرده است.

تنزل نرخ برابری دلار در برابر دیگر ارزها و فروش گسترده آن در بازارهای جهانی باعث شده تا ستاره بخت دارایی‌های کم‌یابی همچون بیت کوین و طلا بیشتر از همیشه بدرخشد.

نمودار هم بستگی بیت کوین و طلا
هم‌بستگی بیت کوین و طلا. منبع: کوین متریکس

تقویت هم‌بستگی میان بیت کوین و طلا مهر تأییدی بر داعیه‌هایی است که می‌گویند بیت کوین ابزاری مناسب برای ذخیره ارزش و پناهگاهی امن برای حفظ دارایی‌ها است. شماری از سرمایه‌گذاران نیز بر این باورند که بیت کوین، پولی سالم و همانند طلا است.

از این رو، حساسیت بیت کوین به تغییرات قیمتی در دارایی‌های ریسکی از جمله سهام می‌تواند کاهش پیدا کند.

پیش‌تر نیز به‌رغم افت شدید بازارهای سرمایه، بیت کوین برای پنجمین روز متوالی توانست با قدرت از آستانه روانی ۱۰,۰۰۰ دلار دفاع کند.

دفاع مکرر بیت کوین از این آستانه حیاتی در صورت بهبود معیارهای درون‌زنجیره‌ای می‌تواند زمینه را برای یک سیر صعودی تازه مهیا کند.

بر اساس داده‌های گلاسنود (Glassnode)، نرخ هش بیت کوین نیز با ثبت رکورد تازه‌ای به بالای ۱۵۰ اگزاهش برثانیه رسیده است. این اتفاق نشان می‌دهد که ماینرها از سقوط اخیر بهای بیت کوین و افت آن از ۱۲,۴۰۰ دلار به ۱۰,۰۰۰ دلار چندان نگران نشده‌اند.

علاوه بر این، داده‌های گلاسنود نشان می‌دهد که درصد بیت کوین‌های جابه‌جانشده طی سه سال، رکورد دوساله  ۳۰.۹۱ درصد را شکسته است.

سیمون پیترز (Simon Peters)، تحلیل‌گر حوزه ارزهای دیجیتال فعال در پلتفرم معاملاتی ای‌تورو (eToro) طی ایمیلی به رسانه‌ها نوشته است:

این [افزایش درصد بیت کوین‌های جابه‌جانشده] نشان می‌دهد ذهنیت مبتنی بر حفظ و نگه‌داری بیت کوین، گسترش یافته است.

وی افزوده است:

افت اخیر بهای بیت کوین، نشان‌دهنده وضعیت اشباع فروش است و احتمال دارد خریداران به‌زودی آستین‌های خود را برای خرید بالا بزنند.

هم‌اکنون در لحظه نگارش این مطلب، بیت کوین با افزایشی ۱.۹۷ درصدی طی شبانه‌روز گذشته در محدوده ۱۰,۳۴۷ دلار دادوستد می‌شود.

guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

8 دیدگاه
شاهین
شاهین
3 سال و 7 ماه قبل

چیزیکه بیت وآلت کوینارو وادار به پیروی از طلا کرده نظارتیه که سازمانایی مثل اف ای تی اف و فدرال رزرف انجام دادن و ارزای سونتیو قدیمی رو ناچار به متمرکز شدن کردن تا جا برای رمزای غیرمتمرکزِ دیفای بازبشه ولی معلوم نیست که دیفای هم یه روز متمرکز نشه و بالاخره یروزم یقه اینارو میگیرن . یادمون باشه همه رمزارزا قراربود غیرمتمرکز باشن ولی رفته رفته مورد قانون گذاری قرارگرفتن و درنهایت همشون دنباله رویِ بیت کوینن البته پیروی ازطلا باعث میشه دیگه از صعودا وسقوطای خیلی زیاد خبری نباشه و بازار کریپتو با ثبات تربشه

سیدمصطفی میرباقری
سیدمصطفی میرباقری
3 سال و 7 ماه قبل

چه بد
سیگنال های بدی هست برای بیت کوین
دیفای چه رشد خوبی داشته تو این چند روز و داره به حرکت صعودی خودش به دور از وابستکی به دلار و طلا و نفت ادامه میده
طبق پیش بینی ها احتمال سقوط بیت کوین به زیر ۱۰هزار وجود داره.

حسین راشدی
حسین راشدی
3 سال و 7 ماه قبل

دقیقا دوست عزیز به زودی زود شاید کمتر از دوسال دیگه 700 دلاری یا یکم بالا و پایین تر رو یهویی می بینی شک نکن .... بیت 450 هزار دلاری یه رویایی شیرینه واسه جذب پول های مردم در 2008 اقتصاد امریکا پوکید ساتوشی هنوز ناپیدا اومد و کولاک کرد بیت در اصل برای سوزاندن تورم امریکاست بعد یهویی ساتوشی(امریکایی هاییی های که ناشناس موندنشون خیلی سود ها برای دولت ها دارند ) بیت ها شو میفروشه و میگه با ی بای .

بلاک چین
بلاک چین
3 سال و 7 ماه قبل

همیشه توی هر زمینه ای کسایی هستن که یا افراط میکنن یا تفریط همونطور که بیت ۴۰۰ هزار دلاری دور ازذهنه بیت ۷۰۰ دلاری هم هست ، صحبت بیت به تنهایی نیس الان چندین ارز مجازی هستن که با سرمایه گذاری عظیم دارن کار میکنن از جمله اتر ، حالا اگر یه روزی بیت تا ۷۰۰ دلار بریزه همه اینا هم میریزن و البته کل سرمایه ارزهای مجازی میره زیر سوال ، اما نکته اینجاست که اگر اینا بریزن یعنی کل سیستم بلاک چین از بین خواهد رفت که به نظرم بسیار دور از ذهن هست.

سیدمصطفی میرباقری
سیدمصطفی میرباقری
3 سال و 7 ماه قبل

میدونی اشکال نگاه شما کجاست؟ اینجاست که فکر میکنی اگر بیت کوین نباشه هیچ کوین دیگه ای نیست!

ehsan
ehsan
3 سال و 7 ماه قبل

شما دیفای و اینا ولش کن دیفای اکثر توکناش بنظر کلاهبرداریه (توکن های قدیمیش نه)اما بیت کوین سلطانه سلطان اینو درک کنید

سیدمصطفی میرباقری
سیدمصطفی میرباقری
3 سال و 7 ماه قبل
پاسخ  ehsan

قبول کنیم ارز دیجیتال در حال پوست اندازی و تکامل هست. طبیعتا در این بین افرادی سودجو هستن که قصد کلاهبرداری دارن. اما این دلیلی نمیشه کل دیفای بره زیر سوال.

حسین راشدی
حسین راشدی
3 سال و 7 ماه قبل
پاسخ  ehsan

سخت در اشتباهی بیت 700 دلاری یا یکم بالا و پایین تر رو یهویی می بینی شک نکن .... بیت 450 هزار دلاری یه رویایی شیرینه واسه جذب پول های مردم در 2008 اقتصاد امریکا پوکید ساتوشی هنوز ناپیدا اومد و کولاک کرد بیت در اصل برای سوزاندن تورم امریکاست بعد یهویی ساتوشی(امریکایی هاییی های که ناشناس موندنشون خیلی سود ها برای دولت ها دارند ) بیت ها شو میفروشه و میگه با ی بای .