کتیزن
تا لیست شدن کتیزن:
Babi

آیا ریپل همون XRP هست؟

۱ سال قبل xrp ریپل
  • ۱ سال قبل
    متاسفانه قبلا با هزار زحمت مطالبی درباره فرق ریپل و XRP نوشتم که با اینکه ثبت شد ولی همش پرید 
    خب ....
     
    ریپل (به انگلیسی: Ripple ) نام یک رمز ارز با علامت (XRP) و یک شبکهٔ پرداخت آزاد است که این پول در آن معامله می‌شود. این شبکه در واقع یک سیستم پرداخت توزیع شده‌ است.کاربران حوزه بلاکچین شرکت ریپل را با نام رمزارز آن یعنی XRP می‌شناسند؛ اما XRP تنها یکی از محصولات شرکت ریپل است. هدف XRP این است که به عنوان یک مکانیسم میانی مبادله بین دو ارز یا شبکه عمل کند و به نوعی به عنوان یک نوع رمزارز در لایه تسویه موقت نهادهای مالی محسوب می‌شود.
    ریپل که ابتدای دسامبر ۲۰۱۷ با نرخ ۲۵ سنت خرید و فروش می‌شد، موفق شد پس از عملیاتی شدن در شرق آسیا و روی خوش نشان دادن American Express و Santander رشد ارزش قابل توجهی را به خود ببیند و در اولین روز از سال ۲۰۱۸ میلادی با نرخ ۲٫۳۰ دلاری معامله شود و در این بازه زمانی رشد ۸۲۰ درصدی را شاهد باشد. برخی از سرمایه‌گذاران معتقدند که ریپل در آینده به پرداخت‌های بین‌المللی سرعت خواهد بخشید و به همین خاطر باید شاهد رشد ارزش بیش از پیش این ارز مجازی بود. حتی ادعا شده که ریپل جایگزینی برای سوئیفت خواهد بود.
     
    روند حرکتی ریپل در سال ۲۰۱۷ روند حرکتی ریپل در سال ۲۰۱۷ میلادی حاکی از آن است که این ارز مجازی در ابتدای این سال تنها ۰٫۰۰۶۳ دلار ارزش داشت و تا اواسط سال هم تغییر خاصی را شاهد نبوده‌است تا اینکه در ماه مارس به حدود ۰٫۰۲ دلار رسید و همین ارزش را تا چند ماه حفظ کرد. البته شایان ذکر است که در سال ۲۰۱۸ قیمت از ۳٫۶۵ دلار به ۰٫۲۷ سقوط کرده و تا به این لحظه هرگز به سقف قیمتی خود بازنگشته است.
     
    هدف ریپل هدف اصلی ریپل ارائه سرویس و خدمات به بانک‌ها و موسسات مالی می‌باشد.
     
    حالا چرا ریپل خوبه؟!حال ریپل تلاش میکنه جایگزینی برای سوئیفت در دنیای ارزهای رمزپایه باشه ؛ از جمله آنها می‌توان به سرعت بالا، کارمزد بسیار پایین، امکان رهگیری حواله‌ها و تعداد بالای تراکنش‌ها در دقیقه (TPS) اشاره کرد.ریپل قصد دارد این دشواری‌ها را حل کند تا بانک‌ها، بنگاه‌های بزرگ مالی و اعتباری و شرکت‌های تجاری بتوانند سریع، بی‌خطر، بی‌واسطه و با حداقل کارمزد اقدام به حواله پول در سطح جهانی کنند. در حال حاضر تعدادی از بانک‌ها در کشورهای ژاپن و کره جنوبی از این سیستم استفاده می‌کنند و بنگاه‌های مالی بزرگ دیگری در آمریکا اعلام آمادگی برای استفاده از آن کرده‌اند.سرعت انجام هر تراکنش ریپل تنها ۴ ثانیه است. از این گذشته یکی دیگر از مزایای استفاده از ریپل نرخ کارمزد بسیار پایین آن است. برای نمونه در یکی از تراکنش‌های ریپل که ۹۰۰ میلیون عدد از این ارز رمزپایه حواله شده‌است، تنها ۰٫۰۰۰۰۱۲ ریپل به عنوان کارمزد پرداخت شده‌است. ریپل تاکنون با ۱۰۰ سازمان مالی و بانک در سراسر جهان به توافق رسیده‌است و بیش از ۷۵ مورد از پیاده‌سازی‌ها صورت گرفته‌است. در بین این مراکز بانک‌های صاحب نامی حضور دارند. (این مسئله هیچ ارتباطی با XRP ندارد، چون بانک‌ها و موسسات مالی از XRP استفاده نمی‌نمایند)
    حالا چرا جایگزین مناسبی به جای سوئیفت هست :
     
    تسویه هر تراکنش بین دو بانک در دو سوی دنیا زمانی بین ۳ تا ۵ روز کاری نیاز دارد. ریسک گم شدن تراکنش‌های مالی در سوئیفت وجود دارد. هزینه کارمزد تراکنش‌های بین‌المللی بانک‌ها حدود ۱٫۶ تریلیون دلار در سال است. برای انجام یک تراکنش بین دو بانک، تعداد زیادی بانک واسط درگیر می‌شوند.