کتیزن
تا لیست شدن کتیزن:
حسین مشرقی

پرواز ققنوس از خاکستر؟!

۱ سال قبل bitcoin بیت کوین
قیمت هدف: 32,400$
حد ضرر: 29,800$
بازه زمانی:
  • ۱ سال قبل
    رقابت در ثبت بیت کوین به عنوان دارایی پایه در صندوق های سرمایه گذاری ETF خصوصا بلک راک، باعث حرکت صعودی پر تکانه و ایجاد هیجان در بازار شد و جان دوباره ای به کریپتو داد، اما این خبر قیمت بیت کوین را تا کجا میتواند افزایش دهد؟
    همراه با صعود ناشی از این خبر و هیجان ایجاد شده در بازار، عدم پذیرش و تایید درخواست های ارائه شده، ممکن است به یک اصلاح عمیق یا حتی سقوط منجر شود.
    برای مثال، شرکت بازرگانی QCP Capital متقاعد نشده است که یک ETF در کوتاه‌ مدت موفق به اخذ ثبت بیت کوین به عنوان دارایی پایه شود.
    دیدگاه دیگری از سوی کامرون وینکلووس، یکی از بنیانگذاران جمینی مطرح شد، که در 21 ژوئن گفت که مقدار عرضه بیت کوین به سرعت در حال کاهش هستند. و به طور مشابه، مایکل سیلر، رئیس اجرایی MicroStrategy گفت که فرصت «تقاضای نهادی برای بیت کوین» در حال پایان است.
    که البته من به شخصه این مطلب رو یک خبر مثبت تلقی میکنم و حدس میزنم چنین نهادهای قبلا و در قیمتهای مناسب تر اقدام به جمع آوری بیت کوین کرده باشند و اکنون پس از انباشت دارایی به میزان کافی در پی اقدامات بعدی باشند.
    در حال حاضر بیت کوین نزدیک به نیمی از سهم بازار را در اختیار گرفته و در بالاترین سطح خود در سه سال گذشته میباشد.
    موسسه تحقیقاتی K33 دریافته که بازده سرمایه گذاری در بیت کوین در دراز مدت بسیار بیشتر از آلتکوینها بوده، هر چند در سرمایه گذاری های کوتاه مدت در بین سالهای 2017 و 2021 آلتکوینها بازده بسیار خوبی از خود نشان دادند ولی در بلند مدت نتوانست ادامه یابد.
    اکنون بیت کوین در محدوده مقاومتی 31000 به سر میبرد و همچنان گاوها بازار را در دست دارند، همچنین با تعیین وضعیت بازار پس از شمع داجی پدید آمده در روز 22 ژوئن، انتظار میرود که این مقاومت نیز شکسته شود و به محدوده 32000 وارد شود. در صورت تحقق ورود به این محدوده و پدید آمدن شمع سبز احتمال حرکت سریع بعد از آن به سمت 40000 خیلی دور از انتظار نیست.
    هرچند که اندیکاتور RSI نزدیک به محدوده اشباع خرید را نشان میدهد اما هنوز جا برای رشد بیشتر نیز باقی است، ولی کماکان میتوان انتظار داشت که در صورت عدم موفقیت در عبور از مقاومت 31000 بازار وارد یک محدوده رنج بین 27000 تا 31000 گردد.