مارپیچ قیمت-دستمزد

1 سال قبل بیت کوین
0
  • 1 سال قبل
    از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادمارپیچ قیمت-دستمزد، (به انگلیسی: Wage-price Spiral) یکی از تئوری‌های اقتصاد کلان است، که بیان کننده رابطه، علت و معلول دستمزد و سطح عمومی قیمت‌ها یا تورم است. مارپیچ قیمت-دستمزد حاکی از این حقیقت است، که در پی افزایش حقوق کارمندان، مبلغ مانده قابل هزینه آنها را افزایش داده و در نتیجه تقاضای اجناس افزایش می‌یابد.[۱] در پی افزایش تقاضا، قیمت اجناس افزایش یافته و در نتیجه شاهد تورم در جامعه خواهیم بود. از طرفی افزایش حقوق باعث افزایش هزینه‌های تولیدی بوده و شرکت‌ها ناچار خواهند بود، تا قیمت اجناس تولیدی خود را افزایش دهند.
    با سلام  به نظر میرسد افزایش سریع قیمت بیت کوین در پنج شنبه گذشته بعد از صحبتهای جروم پاول رئیس فدرال رزرو به خاطر نگرانی از افزایش تورم ناشی از افزایش دستمزد ها باشد
    پاول : فدرال رزرو می خواهد تقاضا را کاهش دهد تا تورم را پایین بیاورد . کلید بازار کار است به ویژه رشد دستمزدها
    سشنبه دو هفته قبل خبر   (JOLTS Job Openings )   تعداد فرصتهای شغلی نشان داد نزدیک به دو برابر کارگران موجود فرصت شغلی ثبت شده که از ماه جولای نیز یک میلیون شغل بییشتر شده بود در حالی که با افزایش 0.75 واحد درصدی باید کمتر میشد و همینطور در جمعه نیز خبر اشتغال نشان از افزایش بیکاری به 3.7 درصد نشان از انقباظ بازار کار میداد در نتیجه احتمال افزایش دستمزدها دور از انتظار نیست ولی هنوز به خاطر توانای مصرف کنندگان در استفاده از پس انداز انباشته خود را نشان نداده .
    به نظر میرسد علت حرکت افزایشی بیت کوین نا امیدی از سیاستهای فدرال رزرو در پایین آوردن تورم باشد ( حداقل در کوتاه مدت )
guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

0 دیدگاه