Amir Hossein Zeraatkar

ChainCade، آیندۀ آرکید، به جهان (بازی‌های) قدیمی خوش آمدید.

۶ ماه قبل chaincade ChainCade
  • ۶ ماه قبل
    ChainCade، آیندۀ آرکید، به جهان (بازی‌های) قدیمی خوش آمدید.
    ChainCade the Future of Arcade, Welcome to the Retro-Verse
    امروزه دنیای بازی و سرگرمی‌های رایانه‌ای بسیار متفاوت‌تر از گذشته شده و فناوری بلاک‌چین به این دگرگونی، سرعت زیادی بخشیده است. بازی‌ و سرگرمی‌های معمولی نوعی ارزش مجازی را در خود دارند و موارد استفاده از آن‌ها فقط درون همان سرگرمی میسر است. این در حالی‌ست که شما برای دریافت این ارزش باید پول خرج کنید؛ تمایز سرگرمی و بازی‌های معمولی با آن‌هایی که تنیده در فناوری بلاک‌چین هستند؛ آن‌جا به چشم میخورد که شما اگر حتی پولی برای یک سرگرمی خرج کردید؛ به بهای رقابت و رسیدن به امتیاز و جایزه‌های گوناگون بوده و یا شما برای کسب درآمد، در بستر یک سرگرمی یا بازی سرمایه‌گذاری کرده‌اید. در این تحلیل ما به بررسی اجمالی یکی از این اکوسیستم‌های نوبنیاد و منحصر به فرد سرگرمی مبتنی بر بلاک‌چین میپردازیم. عمدۀ مباحث ما تاریخچه، مفاهیم، چگونگی مشارکت و کسب امتیاز برای رقابت و در نهایت به وضعیت فعالیت و بروزرسانی‌های انجام شده و یا در دست اقدام با توجه به داده‌های وب‌گاهی، شبکۀ ایکس و تلگرامی این اکوسیستم خواهیم پرداخت. هدف از این تحلیل آشنایی شما با جهان سرگرمی‌های گذشته در مغرب زمین تنیده در تکنولوژی بلاک‌چین نوین می‌باشد؛ در حالت کلی تمام مسائل و مبانی سرگرم‌کننده موجود در اینترنت با توجه به دگرگونی حاصل از رخداد این فناوری، دچار تغییر ساختار گسترده می‌شوند؛ حال در این‌جا ما بازی‌های شبیه به آتاری را در تلفیق با بلاک‌چین داریم.
    بیوگرافی و تاریخچه ChainCade
    در ماه جولای 2021، فردی یا گروهی و با توجه به داده‌های اینترنتی این پروژه به رهبری Vishal: the Lazy Dev، یک توسعه‌دهنده هندی مقیم آلمان، قرارداد هوشمندی را تحت عنوان ChainCade، بر پایه بلاک‌چین بایننس اسمارت چین اجرا کردند؛ اطلاعات قرارداد هوشمند ChainCade را می‌توانید از حساب کاربری این اکوسیستم در سایت کوین‌مارکت‌کپ بیابید؛ طبق نقشه‌راه این پروژه، هدف از ایجاد این اکوسیستم به شرح ذیل آمده است:
    هدفمان " توسعه یک اکوسیستم بازی و سرگرمی بلا‌کچینی منحصر به فرد برای بازیکنان و توسعه‌دهندگان، متن باز، پایدار و از همه مهم‌تر سرگرم‌کننده و دارای ارزش برای همه با استفاده از ترکیب نوآورانه بلا‌ک‌چین، واقعیت مجازی (VR)، کیت توسعه‌ نرم‌افزاری (SDK)، برنامه‌های تلفن همراه و NFTها " می‌باشد. به افتخار آرکیدها که بازی‌ها از دل آنان زائیده شده‌اند؛ ما آن را Retro-Verse، می‌نامیم. در نقشه‌راه این اکوسیستم به وضوح نشان‌داده شده است که ChainCade، در حال توسعه و ممکن است؛ جزئیات اکوسیستم در نقشه‌راه تغییر کند.
    .
    .
    .
    آرکید چیست؟
    بازی آرکید یک دستگاه مرتبط با سرگرمی سکه‌ای (همچنین کارتی و اسکناسی) که معمولاً در اماکن عمومی مانند رستوران‌ها، کافه‌ها و به‌خصوص محل‌های برگزاری بازی‌های ویدئویی کار گذاشته می‌شود. عصر طلایی بازی‌های آرکید از اواخر سال ۱۹۷۰ شروع شده و تا اواسط سال ۱۹۹۰ ادامه داشت. اما این دستگاه‌ها با روی کارآمدن کنسول‌های بازی خانگی محبوبیت خود را کم‌کم از دست دادند. در بحث لغت نامه می‌توان گفت با توجه به موجودیت کلمه‌ای همچون متاورس (Meta-Verse)، توسعه دهندگان این پروژه بخاطر ماهیت قضیه Retro-Verse را خالق کرده‌اند؛ که تابعی از مفهوم کنسول قدیمی بازی با ترکیب تکنولوژی بلاک‌چین می‌باشد؛  یعنی جهان (بازی‌های) ماقبل یا همان Retro-Verse
    ChainCade، آیندۀ آرکید، به جهان (بازی‌های) قدیمی خوش آمدید.
     
    .
    .
    .
    به ChainCade خوش آمدید.
    تمام بازی‌های بستر این پروژه رایگان هستند؛ اما فقط کسانی که توکن حاکمیتی این پروژه را نگه می‌دارند قادر به رقابت برای کسب جایزه می‌باشند. تارنمای رسمی ChainCade به آدرس https://ChainCade.com می‌باشد. اما برای ایجاد حساب کاربری در بستر از این پروژه شما باید به سایت https://account.chaincade.com مراجعه کرده و کیف پول بایننس اسمارت چین خود را به این درگاه متصل کنید، شما فقط یکبار برای ایجاد حساب کاربری در بستر این پروژه باید کیف پول خود را متصل کنید. در حین اتصال شما با یک نام کاربری رمزعبور و یک نام نمایشی پیش فرض مواجهه می‌شوید، در این درگاه شما می‌‌توانید رمز عبور و نام نمایشی خود را تغییر دهید اما نام کاربری قابل تغییر نیست. نکته قابل توجه اینجاست که بعد از دریافت نام‌کاربری و رمزعبور شما می‌توانید بدون اتصال کیف‌پول و تنها با واردکردن نام کارربری و رمزعبور در محیط تحت وب و یا اپلیکیشن مربوط به اکوسیستم به بازی‌ و مشارکت در این بپردازید. و اینک به Retro-Verse خوش آمدید، لذت ببرید که بازی به راهه!
    ChainCade، آیندۀ آرکید، به جهان (بازی‌های) قدیمی خوش آمدید.
    ChainCade، آیندۀ آرکید، به جهان (بازی‌های) قدیمی خوش آمدید.
    .
    .
    .
    برای بحث امنیتی و پرداخت نکردن کارمزد اضافی برای مشارکت‌کنندگان، این پروژه از یک سیستم کاربری استفاده می‌کند که فقط با اتصال کیف پول، حساب کاربری ساخته می‌شود. پنل کاربری هر فرد شامل نشان‌گر تعداد توکن حاکمیتی موجود، امتیازهای جمع‌آوری شده، رتبه، XP، انرژی، توکن های غیرمثلی جمع‌آوری شده و غیره... می‌باشد.
    ChainCade، آیندۀ آرکید، به جهان (بازی‌های) قدیمی خوش آمدید.
    .
    .
    .
    برای مشارکت در سرگرمی‌های این پروژه بعد از ایجاد حساب کاربری که در مباحث فوق ذکر شد؛ شما باید به آدرس https://play.chaincade.com مراجعه کنید.
    ChainCade، آیندۀ آرکید، به جهان (بازی‌های) قدیمی خوش آمدید.
    .
    .
    .
    بازی‌ و سرگرمی‌های ChainCade
    شاهکار این پروژه، Virtual Hangout
    قرار و مدار مجازی شاید مبدل خوبی برای این کلمه باشد. یک فضای مجازی که شما و رقبای خود قادر هستید در آن راه بروید و با دستگاه‌های اسلات برای کسب امتیاز، سرگرم شوید. دستگاه اسلات همان دستگاهیست که شما با پرداخت سکه اهرم را می‌چرخانید و به طور اتفاقی ممکن است سه‌شکل موجود در نشان‌گر اسلات با هم یکی شوند تا شما به امتیاز لازم برای باز کردن جعبه‌های شانسی برسید. این بستر قابلیت‌های دیگری هم دارد مثلاً شما می‌توانید در آن با رقبا و دوستان خود گفتگو کنید، یا توکن‌های غیر مثلی خود را در آن به نمایش بگذارید. این بازی Multiplayer و زنده است. لازم به ذکر است این سرگرمی در حال به روز رسانی می‌باشد. برای دسترسی به این سرگرمی، سایت https://play.chaincade.com/hangout مراجعه کنید.
    ChainCade، آیندۀ آرکید، به جهان (بازی‌های) قدیمی خوش آمدید.
    ChainCade، آیندۀ آرکید، به جهان (بازی‌های) قدیمی خوش آمدید.
    .
    .
    .
    بازی هیجان‌انگیز Moonwar
    با نهایت احترام به کلاسیک‌های آرکید، Galaga، Galaxian، در بازی Moonwar شما با استفاده از سفینه جنگی باید به جنگ موجودات، آیتم‌ها و اشیا فضایی رفته و بتوانید با شلیک کردن به سمتشان، انها را نابود کنید.
    بازی‌های بستر ChainCade غالبا در محیط مرورگر در ویندوز قابل اجرا هستند، اما ورژن اندروید و IOS برخی از آن‌ها موجود می‌باشد؛ شما می‌توانید Moonwar را در هر دو سیستم عامل موبایل بازی کنید. نسخه موبایل این بازی در Playestore و Appstore موجود می‌باشد.
    ChainCade، آیندۀ آرکید، به جهان (بازی‌های) قدیمی خوش آمدید.
    .
    .
    .
    ChainMan
    مرد فراری از دشمنان، در یک هزارتو، جایی که باید برای کسب جم‌ها و امتیازات از گیر دشمن فرار کند و آن‌ها رو به دست آورد، نسخه موبایل این بازی در Playestore و Appstore موجود می‌باشد.
    ChainCade، آیندۀ آرکید، به جهان (بازی‌های) قدیمی خوش آمدید.
    .
    .
    .
    پرش از دیوارهای قلعه را با یک جنگجوی ذبده تجربه کنید؛ هم اینک گذشتۀ ChainMan را نظاره می‌کنید؛ این بازی در مرحله توسعه رابط کاربری برای سیستم عامل‌های موبایل و در حال تکمیل می‌باشد؛ شما می‌تواند با مرورگر تحت ویندوز خود آن را بازی کنید.
    ChainCade، آیندۀ آرکید، به جهان (بازی‌های) قدیمی خوش آمدید.
    .
    .
    .
    پنگوئن تیز و بز، سرسره باز، روی لایه‌های برف، این بازی multiplayer می‌باشد و با ایجاد سرور می‌تواند آن را با دوستان خود بازی کنید. این بازی هم فعلا بدون رابط کاربری نرم‌افزاری برای موبایل, در مرورگر سیستم عامل ویندوز قابل اجراست.
    ChainCade، آیندۀ آرکید، به جهان (بازی‌های) قدیمی خوش آمدید.
    .
    .
    .
    در اینجا باید به نکاتی درباره‌ی این پروژه پرداخت؛ مشکل عمدۀ پروژه‌های تلفیق در بلاک‌چین بحث Reward System یا همان سیستم پاداش می‌باشد، اینکه رقبا برای ورود به گردونۀ بازی از دارایی‌های خود همانند پوکر مایه بگذارند یا سیستم پاداش با محوریت ورود توسعه‌دهندگان پروژه باشد؛ برای درک بهتر می‌توان به روش ChainCade رجوع کرد، در اولین فصل این پروژه، توسعه دهندگان یک bounty مشخص برای نفرات برتر اعلام کرده، به طوری که مشارکت‌کنندگان با توجه به تعداد توکن های حاکمیتی و محدودیت ایجاد شده برای ورود به چرخه بازی و کسب امتیاز (همه در نقشه‌راه ذکر شده)، رقابت می‌کردند، مشارکت‌کنندگان می‌بایست با امتیازات کسب شده، جعبه‌های حاوی توکن‌های غیرمثلی را باز کنند، داخل این جعبه‌ها، توکن‌های غیر مثلی رتبه‌بندی شده‌ای موجود بود؛ از توکن‌های غیرمثلی درجه پائین تا درجه بالا، رقبا برای دریافت جایزه باید توکن‌های درجه بالا را جمع‌آوری می‌کردند و بخاطر اینکه از هوش مصنوعی و احتمالات ریاضی برای نتیجۀ داخل جعبه‌ها استفاده می‌شد، این قضیه به طریقی رقابت‌پذیری و هیجان کمی داشت. توسعه دهندگان این پروژه فکر اینجا را هم کرده بودند؛ راه حل این مشکل ایجاد یک بازار خرید و فروش توکن های غیرمثلی بود. رقبا می‌توانستند توکن‌های غیرمثلی خود را در بازار https://app.alturanft.com/collection/56/0x56d93767467c54bd86578666904087c4f16cdb7f، بارگزاری کنند، جایزه اصلی بازی را فردی برنده می‌شد که یک مجموعه کامل از توکن‌های غیرمثلی درجه بالا را داشت، برای مثال اگر ما دو فرد را در رقابت با هم فرض کنیم که اولی به توکن غیرمثلی X از مجموعه درجه بالای XYZ و دیگری به توکن A از مجموعۀ ABC نیازمند باشند، این افراد باید به دنبال تکمیل کردن توالی خود باشند؛ این توالی می‌تواند در مجموعه توکن‌های غیرمثلی بازیکنان دیگر باشد، فلذا افراد با استفاده از بستر hangout یا هر بستر مجازی، دیگری را از نیازمندی‌های خود آگاه و برای خرید یا فروش اقدام می‌کردند. برای درک بهتر این سیستم باید نقشه راه این پروژه را بخوانید.
    ChainCade، آیندۀ آرکید، به جهان (بازی‌های) قدیمی خوش آمدید.
    .
    .
    .
    در حال حاضر فصل اول به پایان رسیده و توسعه‌دهندگان به تغییرات عمده پرداخته‌اند، با توجه به اکانت ایکس پروژه توسعه دهندگان در حال ایجاد یک سیستم پاداش جدید و بازی‌های جدیدی هستند؛ طبق آخرین پست منتشر شده در شبکه ایکس، در هفته‌های آتی نسخۀ بتای بروزرسانی های انجام شده در دسترس عموم قرار می‌گیرد؛ این بار فصلی که به پایان ختم شود؛ وجود ندارد؛ نسخۀ بتای سرگرمی‌های این پروژه بعد از بروزرسانی‌های آتی رقابت و سرگرمی‌ بدون پایانی به ارمغان می‌آورد؛ این یعنی توسعه‌دهندگان این پروژه این بار هم ابتکار جدیدی برای بحث سیستم پاداش‌دهی به خرج داده‌‌اند.
    ChainCade، آیندۀ آرکید، به جهان (بازی‌های) قدیمی خوش آمدید.
    .
    .
    .
    بحث داغ NetSpace: Trading Card Game برای آینده...
    این بار بازی تن به تن خواهد بود، جایی که شما به جمع‌آوری توکن‌های غیرمثلی اساطیری از زمین و زمان پرداخته، دوئل کرده و کارت‌های را خرید و فروش می‌کنید؛ چندی پیش توسعه‌دهندگان از کاربرای دنبال کننده این پروژه خواستند که هر کدام یک اسطوره از مناطق ملی خود انتخاب کرده و ارسال کنند؛ این شخصیت‌ها آواتارهای سرگرمی پیش رو خواهند شد؛ لیست اساطیر منتشر شده را می‌توانید در شبکه ایکس این پروژه بیابید. شک نکنید که از ایران هم موجودی افسانه‌ای خواهد بود؛ اما هنوز توسط توسعه‌دهندگان و طراحان این پروژه بررسی و تایید نشده است؛ حال برایم کامنت بگذارید و این سوال را پاسخ دهید؛ این موجود، اسطوره یا افسانه چه خواهد بود؟؟؟
    ChainCade، آیندۀ آرکید، به جهان (بازی‌های) قدیمی خوش آمدید.
    .
    .
    .
    همچنین مشارکت‌کنندکان و توسعه دهندگان حوزه گیمینگ و بلاکچین می‌توانند با مراجعه به شبکۀ تلگرام یا به فروم این پروژه https://chaincade.org برای مشارکت در ایده‌پردازی و توسعه این پروژه همکاری کنند.
    ChainCade، آیندۀ آرکید، به جهان (بازی‌های) قدیمی خوش آمدید.