بیلی گیفورد پس از سرمایه‌گذاری در تسلا، علی بابا و مدرنا سراغ ارزهای دیجیتال رفت

بیلی گیفورد پس از سرمایه‌گذاری در تسلا، علی بابا و مدرنا سراغ ارزهای دیجیتال رفت

گروه سرمایه‌گذاری بیلی گیفورد (Baillie Gifford) که به دلیل سرمایه‌گذاری‌های اولیه و خطرناکی مانند سرمایه‌گذاری پر ریسک در ابتدای ظهور شرکت تسلا معروف است، اعلام کرد که ۱۰۰ میلیون دلار در سرویس بزرگ کیف پول ارزهای دیجیتال Blockchain.com سرمایه‌گذاری کرده است.

پیتر اسمیت، مدیرعامل و بنیانگذار Blockchain.com روز چهارشنبه اعلام کرد که در جریان تامین مالی ۳۰۰ میلیون دلاری این شرکت در ماه مارس بیلی گیفورد با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری خود به بزرگترین واحد سرمایه‌گذاری این شرکت تاکنون تبدیل شده است. گروه سرمایه‌گذاری بیلی گیفورد هم اعلام کرده است که این از نخستین سرمایه‌گذاری هایشان بر روی یک شرکت فعال در حوزه کریپتو است.
گروه سرمایه‌گذاری بیلی گیفورد حدود ۴۴۵ میلیارد دلار دارایی را تحت مدیریت خود دارد و خود را به عنوان یک سرمایه‌گذار مهم بخش فناوری مطرح کرده است. آن‌ها با سرمایه‌گذاری های زودهنگام خود بر روی شرکت‌هایی از قبیل تسلا، علی بابا و کمپانی داروسازی مدرنا ۲۸ میلیارد دلار سود بدست آورده‌اند. این شرکت یکی از سهامداران عمده تسلا است که تنها در ماه آگوست ۲۰۲۰ حدود ۱۶ میلیارد دلار از تسلا سود کرد.

سعید نادری

 مشاهده منبع خبر
CoinTelegraph
guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

0 دیدگاه