تحلیل قیمت بیت کوین؛ حمایت‌ها و مقاومت‌های پیش روی بیت کوین چیست؟

تحلیل قیمت بیت کوین؛ حمایت‌ها و مقاومت‌های پیش روی بیت کوین چیست؟

بیت کوین در بالای سطح ۴۶,۵۰۰ دلار با مقاومت قدرتمندی روبه‌رو شده و روند آرام اصلاح آن ممکن است در ادامه به پایین آمدن قیمت تا حمایت ۴۴,۵۰۰ دلاری منجر شود.

به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، بیت کوین پیش از آنکه مانند اتریوم با افزایش فشار فروش مواجه شود، در بالاترین سطح با قیمت ۴۶,۵۴۶ دلار معامله می‌شد. خریداران چندین‌بار تلاش کردند تا قیمت را بالای سطح ۴۶,۰۰۰ دلار حفظ کنند اما موفق به انجام این کار نشدند.

اکنون بیت کوین تاحدودی اصلاح شده و با قیمتی پایین‌تر از ۴۵,۶۰۰ دلار معامله می‌شود. این اصلاح با شکسته‌شدن سطح ۲۳.۶ درصد فیبوناچی همراه بود. گفتنی است که در این تحلیل سطوح فیبوناچی بر اساس حرکت صعودی بیت کوین از ۴۲,۸۴۳ دلار تا اوج ۴۶,۵۴۶ دلاری تنظیم شده‌ است. علاوه بر این، در نمای ۱ ساعته بازار بیت کوین/ دلار، شکستی از زیر خط روند صعودی اخیر شکل گرفت که در ادامه در سطح ۴۵,۴۵۰ دلار با حمایت رو‌به‌رو شد.

بیت کوین همچنان بالاتر از سطح ۴۵,۰۰۰ دلار معامله می‌شود و کندل قیمت بالای میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته قرار گرفته است. در صورت نزولی شدن بازار اولین حمایت پیش روی بیت کوین در سطح ۴۵,۰۰۰ دلار خواهد بود.

تحلیل قیمت بیت کوین؛ حمایت‌ها و مقاومت‌های پیش روی بیت کوین چیست؟
نمودار قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

در صورت صعودی‌شدن بازار، اولین مقاومت پیش روی بیت کوین در نزدیکی سطح ۴۶,۰۰۰ دلار بوده و اولین مقاومت کلیدی در محدوده ۴۶,۲۰۰ دلار است. مقاومت اصلی هم در سطح ۴۶,۵۰۰ دلار شکل گرفته است. شکستی که به عبور بیت کوین از بالای ۴۶,۵۰۰ دلار و تثبیت قیمت در این سطح منجر شود، می‌تواند آغازگر یک رشد نسبتاً قوی باشد. در این صورت مقاومت کلیدی بعدی در ۴۷,۰۰۰ دلار خواهد بود. رشد بیشتر قیمت می‌تواند بیت کوین را تا رسیدن به ۴۸,۰۰۰ دلار همراهی کند.

اگر بیت کوین نتواند از مقاومت‌های ۴۶,۰۰۰ و ۴۶,۲۰۰ دلاری عبور کند، ممکن است روند کاهش قیمت ادامه پیدا کند. در این صورت اولین حمایت پیش روی بیت کوین در محدوده ۴۵,۰۰۰ دلار خواهد بود.

اولین حمایت کلیدی قیمت در نزدیکی سطح ۴۴,۵۰۰ دلار و میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته است. این حمایت در نزدیکی سطح ۵۰ درصد فیبوناچی است که بر اساس حرکت صعودی بیت کوین از ۴۲,۸۴۳ دلار تا اوج ۴۶,۵۴۶ دلاری تنظیم شده‌ است. سقوط بیشتر ممکن است به پایین آمدن قیمت تا حمایت ۴۴,۰۰۰ دلاری منجر شود. با ادامه روند نزولی سطح ۴۳,۰۰۰ دلار حمایت کلیدی بعدی بیت کوین خواهد بود.

شاخص مکدی (MACD) در تایم فریم یک ساعته آهسته‌آهسته در حال خروج از محدوده صعودی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم در نزدیکی ۵۰ است.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم ۴۵,۵۰۰ و ۴۵,۰۰۰ دلار اصلی‌ترین حمایت‌های بیت کوین هستند و ۴۶,۰۰۰، ۴۶,۲۰۰ و ۴۶,۵۰۰ دلار به‌عنوان مقاومت‌های پیش روی این ارز دیجیتال عمل می‌کنند.

guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

3 دیدگاه
نام و نام خانوادگی
نام و نام خانوادگی
2 سال و 8 ماه قبل

مسخره به این میگی تحلیل ؟

Reza
Reza
2 سال و 8 ماه قبل

. 😑 والا

علیرضا
علیرضا
2 سال و 8 ماه قبل

خیلی با حاله به خدا، بیت روی 46 هست، میگه 47 و 48 مقاومت، 45 و 44 حمایت! اگه این اسمش تحلیل هست، بنده محلل هستم.