وضعیت بازار: افزایش شدید قیمت بیت کوین و اتر

وضعیت بازار: افزایش شدید قیمت بیت کوین و اتر

از روز گذشته تا به حال قیمت بیت کوین و قیمت اتریوم افزایش شدیدی را تجربه کرده‌اند. به‌گفته تحلیل‌گران، سوای از وضعیت تکنیکال، انتشار اخبار مثبت، جهش قیمت این ارزهای دیجیتال تسریع کرده است.

به گزارش کریپتواسلیت، داده‌های بازار نشان می‌دهد که همزمان با رسیدن قیمت بیت کوین به ۵۴,۰۰۰ دلار، ارزش بازار این ارز دیجیتال هم بار دیگر از ۱ تریلیون دلار عبور کرده است. رسیدن به این محدوده از آن جهت پراهمیت است که ۱ تریلیون دلار یک مقاومت روانی است.

۵۴,۴۰۰ دلار بیشترین قیمتی است که بیت کوین طی دو هفته‌ گذشته به آن رسیده است. پیش‌تر تحلیل‌گران با اشاره به میانگین متحرک ۳۴ روزه، پیش‌بینی کرده بودند که قیمت بیت کوین در کوتاه‌مدت ممکن است با جهشی همراه شود.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

این در حالی است که عوامل فاندامنتال هم در این جهش بی‌تأثیر نبوده است. خرید بیت کوین توسط شرکت نروژی آکر (Aker ASA) به‌عنوان عامل اصلی رسیدن قیمت به رکورد دو هفته‌ای خود مطرح شده است. عرضه بسته حمایتی ۱.۹ تریلیون دلاری بایدن هم در این جهش مؤثر بوده است.

قیمت بیت کوین ۲۸ فوریه (۱۰ اسفند) تا محدوده ۴۳,۰۰۰ دلار هم سقوط کرده بود. این سقوط بزرگترین سقوط بیت کوین از ماه مارس  ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸) تا آن زمان بوده است.

به‌روزرسانی اتریوم و جهش قیمت

نمودار قیمت اتریوم
نمودار قیمت اتریوم

همزمان با انتشار اخباری در ارتباط با به‌روزرسانی پیش‌روی اتریوم، قیمت این ارز دیجیتال هم با جهشی قابل‌توجه همراه شد و در حال حاضر در محدوده ۱,۸۳۰ دلار معامله می‌شود. پیش از ثبت این قیمت، قیمت اتریوم طی یک اصلاح تا ۱,۷۲۷ دلار هم سقوط کرده بود.

نمودار قیمت اتریوم
نمودار قیمت اتریوم

همان طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، قیمت اتریوم پیش از رسیدن به ۱,۸۰۰ دلار بالاتر از میانگین متحرک ۳۴ روزه معامله می‌شد.

علاوه بر طرح بهبود اتریوم ۱۵۵۹ که مدت‌هاست در بین توسعه‌دهندگان اتریوم دست‌به‌دست می‌شود، خرید این ارز دیجیتال توسط سرمایه‌گذاران نهادی،‌ جهش قیمتش را تسریع کرد. شرکت چینی میتو (Meitu) چندی پیش اعلام کرد که ۲۲ میلیون دلار اتر و ۱۷ میلیون دلار بیت کوین خریده است. به‌گفته این شرکت، نگهداری ارزهای دیجیتال گزینه مطمئن‌تری از پول نقد است.

guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

13 دیدگاه
007
007
3 سال قبل

الان این شدید بود؟؟؟

محمد یوسفی
محمد یوسفی
3 سال قبل

مردم بیدار شیددنیا داره عوض میشه سازکار پول عوض میشه منظره ۵یا ۱۰ساله ارز دیجیتال باورنکردنیه بخرید حتی تو ضرر تبدیل کنید حتی تو قیمت سقوطی.

yones_sheykhi
yones_sheykhi
3 سال قبل

یه جور گفتی شدید فکر کردم شده ۱میلیون دلار‌‌.

داریوش
داریوش
3 سال قبل

خوشکله باز ترمز بریده

iman
iman
3 سال قبل

کسی داره یه عدد اتریوم بهم هدیه بده

سرهنگ قاسمی
سرهنگ قاسمی
3 سال قبل
پاسخ  iman

🖕

Mahdi a2
Mahdi a2
3 سال قبل
پاسخ  iman

من بهت ۱۰۰ تا اتر میدم ..ماشین بفرستم؟

محمد
محمد
3 سال قبل

سلام با ۱۰ ملیون به نظرتون مقداری بیت کوین بخرم یا اتریوم ممنون میشم راهنمایی کنید

م.ن
م.ن
3 سال قبل
پاسخ  محمد

کاردانو بخر.

Mathew
Mathew
3 سال قبل
پاسخ  محمد

به دلیل کارمزد حدودا ۲۴ دلاری شبکه بهتره با این سرمایه رو ارزهای کوچکتر سرمایه گذاری کنین

iman
iman
3 سال قبل
پاسخ  Mathew

من چند دفعه در حد دوملیون یه ۵ملیون بیت و اتریوم خریدم با دویست یا سیصد هزار بیشتر میفروختم .یعنی همش ضرر بوده واسه من .لایک نه ایس لایک ضرر ممنون رااننایی کنید که دیگه اینجور موارد رو انجام ندم

مسعود
مسعود
3 سال قبل

سلام،وقتی قیمت افزایشی میشه به خصوص وقتی داره سریع و تند رشد میکنه و از آن طرف وقتی قیمت رو به ریزش است به هیچ وجه خرید نکنید چون احتما اینه ضرر کنید زیاد است بگذارید قیمت از حرکت بایستد حتی بر حسب احتیاط بگذارید چند روزی بگذرد تا بعد از تحلیل وضعیت اقدام به خرید ارز دیجیتال بکنید. این حرف بر حسب تجربه است.

احسان
احسان
3 سال قبل

این بیت کوین هم هی شل کن سفت کن در میاره ها 🤣