تعطیلی شرکت استخراج بیت کوین باعث افزایش قبض برق شهروندان نروژی شد

تعطیلی شرکت استخراج بیت کوین باعث افزایش قبض برق شهروندان نروژی شد

ساکنان شهر هادسل (Hadsel) نروژ که برای تعطیلی یک مرکز استخراج بیت کوین محلی تلاش‌های زیادی کردند، اکنون با افزایش قبوض برق خود به دلیل از دست رفتن درآمد شرکت برق مواجه شده‌اند. شهردار هادسل به شبکه نروژی گفت که سر و صدای مرکز استخراج بیت کوین باعث آزار بسیاری از ساکنان شده بود. این مرکز در ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) تعطیل شد. اگرچه بسیاری از ساکنان در ابتدا خوشحال بودند، اما تعطیلی این مرکز که حدود ۲۰ درصد از درآمد شرکت توزیع برق این منطقه را تشکیل می‌داد، باعث افزایش قبوض برق محلی برای جبران درآمد از دست رفته شد. یکی از مقامات اظهار داشت: «وقتی چنین مشتری بزرگی یک شبه قطع می‌شود، تأثیر خود را بر سایر مشترکان می‌گذارد.» این شرکت استخراج بیت کوین سالانه حدود ۸۰ گیگاوات ساعت برق مصرف می‌کرد که معادل مصرف سالانه حدود ۳،۲۰۰ خانوار است.

دسترسی سریع به تازه ترین اخبار کریپتو
با نصب افزونه ارزدیجیتال
دانلود
سهراب مرشدی
 مشاهده منبع خبر
cointelegraph
guest

لطفا در صورت مشاهده دیدگاه‌های حاوی توهین و فحاشی یا خلاف عرف جامعه لطفا با گزارش سریع آن‌ها، به ما در حفظ سلامت بستر ارتباطی کاربران کمک کنید.

1 دیدگاه
Tames
Tames
۲ روز قبل

یعنی نروژ با اون پشتوانه مالی درآمد نفتی پول قبض برق شهروندانش می‌ره بالا😂،نروژ که چنان پشتوانه مالی عظیمی داره که تا هفت نسلشون بخورن هم تمام نمیشه چطوری پول برق رفته بالا😂،جایی نیس که فساد درش نباشه دزدی و غارت استعمارگر پیر در امان نیس هیچکی