ارز APENFT چیست؟ آموزش خرید و فروش NFT در بازار ایپ ان اف تی

ارز APENFT چیست؟ آموزش خرید و فروش NFT در بازار ایپ ان اف تی

بازار توکن‌های غیرمثلی (NFT) در ابتدا محدود به اتریوم بود، اما امروزه شبکه‌های مختلفی مانند بیت کوین، سولانا، پالیگان و ده‌ها بلاک چین دیگر از این توکن‌ها پشتیبانی می‌کنند. یکی از جدیدترین این بازارها، ایپ ان اف تی (ApeNFT) است که روی شبکه ترون ساخته شده است. اگر می‌خواهید بدانید APENFT چیست، چگونه کار می‌کند و ارز دیجیتال بومی آن با نماد NFT چه آینده‌ای دارد، این مقاله را از دست ندهید.

ApeNFT چیست؟

ایپ ان‌اف‌تی یک پلتفرم متاورسی، گیم‌فای و بازار مبادله NFT است که از چندین شبکه پشتیبانی می‌کند. به بیان دیگر، APENFT یک بازارچه یا مارکت‌پلیس (Marketplace) برای خرید و فروش توکن‌های غیرمثلی است. این پلتفرم در ۲۹ مارس ۲۰۲۱ (۹ فروردین ۱۴۰۰) به‌طور رسمی در سنگاپور ثبت شد و توانست حمایت نهادهای بزرگی مانند ترون، بیت تورنت و صرافی‌های اچ‌تی‌ایکس (هوبی سابق) و پولونیکس را به‌دست آورد.

بازارچه ApeNFT به‌خاطر ماهیت غیرمتمرکز خود، اجازه معامله امن و شفاف ان اف تی‌ها را به هنرمندان و کلکسیونرها می‌دهد. درواقع، با عرضه آثار هنری به‌شکل NFT، این مارکت‌پلیس به‌عنوان پلی میان فضای هنر سنتی و دیجیتال عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین بازارهای NFT

ایپ ان اف تی چگونه کار می‌کند؟

توسعه‌دهندگان بازار ایپ ان‌اف‌تی، شبکه ترون را به‌خاطر کارمزدهای پایین، مقیاس‌پذیری بالا و تراکنش‌های سریع آن انتخاب کردند. این ویژگی‌ها اجازه مدیریت تقاضای روزافزون معامله توکن‌های غیرقابل‌تعویض را به ایپ ان‌اف‌تی می‌دهند و تجربه کاربری روان‌تری را ایجاد می‌کنند.

این مارکت‌پلیس، از فضای ذخیره‌سازی سیستم فایل بیت تورنت (BTFS) استفاده می‌کند که امکان ذخیره‌سازی و به‌اشتراک‌گذاری امن فایل‌ها و متادیتای توکن‌های ان‌اف‌تی را بدون نیاز به سرورهای متمرکز به کاربران می‌دهد. علاوه‌براین، BTFS باعث کاهش هزینه‌های ذخیره‌سازی و بهبود دسترسی به توکن‌های غیرمثلی می‌شود.

با وجود اینکه این بازارچه روی شبکه ترون ساخته شده است و از استانداردهای TRC-721 و TRC-1115 پشتیبانی می‌کند، اما توکن بومی آن با نماد NFT روی شبکه‌های ترون، اتریوم، بایننس اسمارت چین و هکو نیز عرضه شده است.

سازندگان بازار ایپ ان اف تی چه کسانی هستند؟

تیم سازنده APENFT‌ و ارز NFT اختصاصی آن شامل چندین مهندس و متخصص امور مالی و صنایع هنری است. استیو زد لیو (Steve Z. Liu) مدیرعامل این پروژه است که مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی برق از دانشگاه ژجیانگ (Zhejiang) و مدرک MBA خود در گرایش مالی را از دانشگاه بیزنس کلمبیا دریافت کرده است. وی تجربه گسترده‌ای در بازارهای سرمایه بین‌المللی دارد.

استیو لیو قبلاً بیش از ۲۰ سال برای مؤسسات مالی بزرگ ازجمله فیدلیتی اینترنشنال (Fidelity International)، سالومان اسمیت بارنی (Salomon Smith Barney)، نومورا اینترنشنال (Nomura International)، انت فایننشال گروپ (Ant Financial Group) و شرکت‌های بزرگ دیگر کار کرده است. وی همچنین سابقه مدیریت سهام برای شرکت‌های اوراق بهادار چینی را در کارنامه دارد.

اکثر اعضای تیم ApeNFT متخصصانی از صنعت هنر سنتی با سابقه کار در مؤسسات هنری مشهور مانند کریستیز (Christie’s) و ساتبیز (Sotheby’s) هستند. اعضای اصلی این تیم را مهندسان حرفه‌ای دارای تجربه در زمینه بلاک چین و حوزه رمزنگاری از شرکت‌های معتبری از جمله بت (BAT) تشکیل می‌دهند.

بنیاد APENFT چیست؟

بنیاد ایپ ان اف تی (APENFT Foundation) یک سازمان غیرانتفاعی است که از هنرمندان فعال در حوزه ان‌اف‌تی حمایت می‌کند. هدف این بنیاد، ترویج توسعه سالم صنعت هنر دیجیتال از طریق راهکارهای مختلف است:

  • نمایشگاه‌ها و کلکسیون‌های هنری: این بنیاد آثار هنری مشهور را برای ثبت به‌عنوان NFT خریداری و نمایشگاه‌هایی از کلکسیون‌های APENFT را سازماندهی می‌کند.
  • تأمین مالی هنرمندان: این بنیاد برنامه‌هایی برای حمایت از هنرمندان نوظهور حوزه ان‌اف‌تی دارد و منابع لازم را برای کمک به رشد خلاقیت آنها فراهم می‌کند.
  • آموزش و تحقیق: بنیاد ایپ‌ان‌اف‌تی با بررسی برنامه‌های تحقیقاتی، سیاست‌ها، فناوری‌ها و ترندهای بازار، رویدادهایی را برای قدردانی از کار هنرمندان برگزار می‌کند.
  • همکاری در صنعت: این بنیاد برنامه‌های مختلفی را برای تقویت همکاری با مؤسسات هنری پیشرو، خانه‌های حراج و موزه‌ها درنظر گرفته است.
  • ساخت جامعه طرفداری: بنیاد ایپ ان‌اف‌تی همچنین درصدد پرورش ابتکارات و گسترش جوامع آنلاین و آفلاین برای حمایت از هنر دیجیتال است.

همکاری‌های ایپ ان اف تی

بازارچه ایپ ان اف تی از زمان آغاز به‌کار در سال ۲۰۲۱ تا کنون، همکاری‌های مختلفی با بزرگترین خانه‌های مزایده NFT نظیر کریستیز و ساتبیز (Christie’s and Sotheby’s) و نیفتی گیت‌وی (Nifty Gateway) و همچنین یکی از مشهورترین هنرمندان این حوزه ملقب به بیپل (Beeple) داشته است.

در ۲۵ می ۲۰۲۲ (۴ خرداد ۱۴۰۱)، صرافی پولونیکس (Poloniex) بازارچه توکن غیرمثلی ایپ ان‌اف‌تی را در پلتفرم خود ادغام کرد. در نتیجه این همکاری، کاربران اکنون می‌توانند دارایی‌های خود روی پلتفرم ایپ ان‌اف‌تی را مستقیماً در داخل صرافی پولونیکس معامله کنند. همکاری با پولونیکس به‌قدری مثمر ثمر بود که فرصت کسب بلیت اختصاصی «Genesis NFT» و مزایای ورود به باشگاه VIP بازارچه ایپ ان اف تی را برای کاربران این صرافی فراهم کرد.

ارز دیجیتال APENFT چیست؟

ارز دیجیتال NFT توکن بومی بازارچه ایپ ان اف تی است که به‌عنوان یک توکن حاکمیتی برای رأی‌دهی درباره تصمیم‌های آینده پروژه و پرداخت پاداش‌ها و کارمزدهای این پلتفرم استفاده می‌شود. همانطور که گفتیم، این ارز دیجیتال روی شبکه‌های ترون، اتریوم، بایننس اسمارت چین و هکو (HECO) عرضه شده است و می‌توان آن را در صرافی‌های مختلفی ازجمله گیت آیو، اوکی ایکس، اچ‌تی‌ایکس و کوکوین معامله کرد.

با توجه به توضیحات بالا، مهم است که ارز دیجیتال NFT متعلق به بازار APENFT را با خود مفهوم توکن‌های NFT اشتباه نگیرید. برای اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را مطالعه کنید:
بیشتر بخوانید: NFT چیست؟ همه چیز درباره ان اف تی

توکنومیکس ارز APENFT چیست؟

به استناد وایت پیپر پروژه ApeNFT در وبسایت foundation.apenft.io، توکنومیکس و توزیع ارز دیجیتال بومی این بازارچه به‌شکل زیر است:

  • دارای سقف عرضه ثابت ۹۹۹.۹۹ تریلیون واحد
  • دارای مدل ضدتورمی
  • ۳۰ درصد برای همکاری هنرمندان
  • ۲۰ درصد برای خرید آثار
  • ۱۹ درصد برای ایردراپ و ماینینگ
  • ۱۹ درصد برای تیم پروژه
  • ۱۰ درصد برای همکاری‌ها
  • ۲ درصد برای عرضه اولیه صرافی (IEO)

آمارهای بازار ارز NFT

اطلاعات زیر در خصوص بازار ارز دیجیتال NFT با تکیه بر داده‌های کوین مارکت کپ (CMC.com) در مرداد ۱۴۰۳ ارائه شده است:

  • عرضه در گردش: ۹۹۹.۹۹ تریلیون واحد
  • ارزش بازار: ۳۷۶ میلیون دلار
  • رتبه در بازار: ۱۲۴
  • قیمت در عرضه اولیه: ۰.۰۰۰۰۰۰۱۲ دلار
  • سقف تاریخی: ۰.۰۰۰۰۰۷۶۴ دلار (۵ سپتامبر ۲۰۲۱ – ۱۴ شهریور ۱۴۰۰)
  • کف تاریخی: ۰.۰۰۰۰۰۰۲۸۸۹ دلار (۱۰ ژوئن ۲۰۲۳ – ۲۰ خرداد ۱۴۰۲)
  • قیمت فعلی: ۰.۰۰۰۰۰۰۳۷۶۹ دلار (ریزش ۹۵ درصدی از سقف تاریخی)
چارت قیمت ارز APENFT - مرداد ۱۴۰۳
چارت قیمت ارز NFT – مرداد ۱۴۰۳

مکانیزم پاداش‌دهی ارز دیجیتال APENFT چیست؟

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده در وایت پیپر این پروژه، کاربران با مشارکت در فعالیت‌های مختلف می‌توانند پاداش‌های متنوعی را کسب کنند که خلاصه آن را در ادامه می‌بینیم:

  • پاداش‌های ماینینگ و ایردراپ دیفای: مشارکت در ایردراپ نقدینگی و ماینینگ ارزهای بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، ترون، بیت تورنت، جاست، سان و وینک لینک در پلتفرم‌هایی ازجمله Justswap.org و Justlend.org و Sun.io
  • پاداش‌های حاکمیتی: انجام فعالیت‌های حاکمیتی در سیستم ایپ ان اف تی
  • پاداش‌های فعالیت: هولدرهای بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، ترون، بیت تورنت، جاست، سان و وینک لینک می‌توانند در فعالیت‌های حاکمیتی مشارکت کرده و ارز NFT پاداش بگیرند.
  • ایردراپ و ماینینگ ان اف تی: با استیکینگ بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، ترون، بیت تورنت، جاست، سان و وینک لینک، پاداش‌های ایردراپ و ماینینگ ارز دیجیتال NFT را کسب خواهید کرد.

دیگر خدمات و امکانات بازارچه ApeNFT

درست است که ایپ ان اف تی یک بازار خرید و فروش توکن‌های غیرمثلی است، اما محدود به این خدمت نیست و امکانات دیگری نظیر پشتیبانی از حوزه گیم‌فای و لانچ‌پد دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

گیم‌فای

گیم‌فای (GameFi) ابتکار جدیدی است که مفهوم گیم‌فای و ان‌اف‌تی‌فای را با یکدیگر ادغام کرده است. مفهوم «گیم‌فای» بر ترکیب دو بخش بازی و امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) و «ان‌اف‌تی‌فای» بر ترکیب توکن‌های غیر قابل‌تعویض با دیفای تمرکز دارد.

با حمایت گیم‌فای ApeNFT، یک بازی استراتژی‌محور کارتونی سه‌بعدی به‌نام «WIN NFT HERO» روی شبکه ترون ساخته شده است. در این بازی، قهرمانان، تجهیزات و دارایی‌های ان‌اف‌تی وجود دارند. بازیکنان قهرمانان خود شامل ویتالیک بوترین، ساتوشی ناکاموتو، انیشتین و دیگر افراد را انتخاب و در رقابت‌های تاکتیکی با یکدیگر مبارزه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: گیمفای (GameFi) چیست؟ با دنیای بازی‌های غیرمتمرکز آشنا شوید

لانچ‌پد

لانچپد (Launchpad) بخش دیگری از بازارچه ایپ‌ان‌اف‌تی است که اجازه سرمایه‌گذاری زودهنگام در پروژه‌های آینده‌دار و بهره‌مندی از مزایای رشد آن‌ها در آینده را به کاربران می‌دهد. سرمایه‌گذاران می‌توانند در انواع عرضه‌های اولیه شامل عرضه اولیه بازی (IGO)، عرضه اولیه متاورس (IMO) و عرضه اولیه شبکه اجتماعی (ISNO) شرکت کنند.

در این بخش، امکان دسترسی به ایردراپ ارز دیجیتال NFT این پلتفرم، پاداش‌ها و تخفیف‌ها وجود دارد. این لانچپد به‌عنوان انکوباتور برای پروژه‌های جدید نیز عمل کرده و منابع و خدمات مورد نیاز نظیر تأمین مالی، بازاریابی، پشتیبانی فنی، مشاوره حقوقی و دیگر موارد را فراهم می‌کند.

مشهورترین کلکیسون‌های ان اف تی در بازارچه APENFT

اگر بپرسید نام محبوب‌ترین کلکسیون ان اف تی در بازار APENFT چیست، باید بگوییم در حال حاضر بیش از ۱,۵۰۰ کلکسیون در دسته‌بندی‌های مختلف شامل هنر، بازی، ورزش، موسیقی و موارد بسیار دیگر در این بازار وجود دارد. برخی از محبوب‌ترین این مجموعه‌ها، آثار هنری افرادی نظیر پیکاسو، اندی وارهول و بیپل هستند.

پابلو پیکاسو – ماری ترز

سال ۱۹۳۲ را یکی از برترین سال‌های دوران حرفه‌ای پابلو پیکاسو می‌دانند. در ۱۸ ژوئن ۱۹۳۲ (۲۸ خرداد ۱۳۱۱)، پیکاسو معشوق خود به‌نام ماری ترز والتر (Marie-Thérèse Walter) را به تصویر کشید. این نقاشی که اکنون با نام «Femme nue couchée au collier» شناخته می‌شود، یکی از بزرگترین آثار هنری پیکاسو است. بسیاری ماری ترز را الهه انفجار خلاقیت این هنرمند می‌دانند.

اندی وارهول – سه خودنگاره

خودنگاره اندی وارهول (Andy Warhol) در سال ۱۹۸۶ جزو نمادین‌ترین آثار هنری وی است. این اثر که درست چند ماه قبل از مرگ او خلق شد، در کنار شاهکارهای رامبرانت، ون گوگ، پیکاسو و دیگر هنرمندانی قرار می‌گیرد که چهره خود را به‌تصویر کشیدند.

اندی وارهول در این خودنگاره، چهره جمجمه‌مانند خود را با یک کلاه‌گیس به‌تصویر کشیده که ظاهری ترسناک و رازآلود به آن بخشیده است. در اثر سه خودنگاره (Three Self-Portraits)، سه سر به رنگ‌های سبز، نقره‌ای و زرد را مشاهده می‌کنید.

ان اف تی سه خودنگاره اثر اندی وارهول

بیپل – اوشن فرانت

یکی دیگر از NFTهای مشهور در بازارچه APENFT، اثر مایک وینکل‌مان (Mike Winkelmann) ملقب به بیپل است. این اثر، زندگی هنری بیپل را نشان می‌دهد و از نگرانی عمیق وی درباره گرمایش جهانی صحبت می‌کند. نقاشی OCEAN FRONT ارزش زیست‌محیطی بالایی دارد و بدون شک یکی از بهترین آثار حوزه ان اف تی است.

ان اف تی اوشن فرانت اثر بیپل

پک – مکعب

مورات پک (Murat Pak) که با نام هنری «پک» فعالیت می‌کند، خالق مجموعه‌ای به‌نام مکعب (Cube) است. این مکعب‌ها به‌صورت انفرادی یا گروهی قابل خریداری هستند و بسته به تعداد خریداری‌شده، مجموعه ان اف تی‌های متفاوتی را به مالک خود اهدا می‌کنند.

ان اف تی مکعب اثر pak

بوریس آرتزی‌باشف – کامپیوتر در جامعه، دوم آوریل ۱۹۶۵

اثر «The Computer in Society April 2nd, ۱۹۶۵» توسط بوریس آرتزی‌باشف (Boris Artzybasheff) خلق شد و در دوم آوریل ۱۹۶۵ (۱۳ فروردین ۱۳۴۴) روی جلد مجله تایم قرار گرفت. این نقاشی، ماشینی پویا و زنده با مغزی بزرگ را به تصویر می‌کشد که مشتاقانه در حال دریافت کارت‌های پانچ و داده‌ها از کارکنان است.

این نقاشی اولین اثری بود که در آن زمان روی جلد مجله تایم چاپ شد و هدفش نمایش ماشینی بود که «شروع به تأثیرگذاری بر ساختار جامعه کرده است».

نقاشی The Computer in Society April 2nd 1965 اثرBoris Artzybasheff

بیپل – اثر ۵ قطعه‌ای به‌همراه نسخه فیزیکی آن‌ها

این مجموعه که متشکل از ۵ قطعه شامل «Abundance» ،«Gigachad» ،«Rebirth» ،«Biological» ،«Collectible» و «January ۱st, ۲۰۲۱» است، به دو شکل نسخه فیزیکی و ان اف تی وجود دارد. این آثار هنری روی نمایشگرهای ال‌ای‌دی قاب‌بندی‌شده و قابل برنامه‌ریزی با پایه آلومینیومی نمایش داده می‌شوند و با روشن‌شدن نمایشگرها، الگوی رنگی منحصربه‌فردشان خودنمایی می‌کند. این اولین بار است که بیپل آثار هنری ان اف تی خود را به‌صورت فیزیکی نیز منتشر کرده است.

اثر ۵ قطعه ای بیپل

جنسیس ان اف تی

در ادامه بررسی محبوب‌ترین ان اف تی های بازار APENFT، نباید از جنسیس ان اف تی (Genesis NFT) غافل شویم. جنسیس ان‌اف‌تی یک مجموعه توکن غیرمثلی است که منحصراً برای بازارچه APENFT ساخته شده است. در این کلکسیون، ۱۰,۰۰۰ ان اف تی وجود دارد که هر کدام دارای درجه عادی (Regular)، کمیاب (Rare)، حماسی (Epic) یا افسانه‌ای (Legendary) هستند. هرچه درجه توکن شما بالاتر باشد، مزایای آن نیز بیشتر است.

این توکن‌های غیرمثلی در اصل یک بلیت برای باشگاه VIP ایپ ان اف تی محسوب می‌شوند و «دسترسی کامل به تمام پروژه‌های اکوسیستم ترون و مزایای دیگر» را برای مالکان خود به‌همراه دارند.

با مراجعه به صفحه VIP APENFT می‌توانید این توکن‌ها را خریداری کنید. برای خرید هر کدام از این ان اف تی‌ها، باید ۱۰,۰۰۰ تا ۱۰۰,۰۰۰ دلار از ارزهای دیجیتال زیر را در والت خود داشته باشید:

  • NFT
  • TRX
  • BTT
  • JST
  • SUN
  • WIN
  • WIN NFT HORSE
  • BAYCTRON

درصورتی که این مقدار از ارزهای دیجیتال مذکور را نداشته باشید، با تبدیل‌شدن به یک تریدر VIP در صرافی پولونیکس یا یک هنرمند، یک توسعه‌دهنده بلاک چین یا یک کاربر معتبر در برنامه ریفرال بازارچه APENFT، امکان خرید این توکن‌ها را خواهید داشت.

بهترین کیف پول APENFT چیست؟

برای خرید NFTهای این بازار یا ساخت توکن روی آن، به یک کیف پول سازگار با بلاک چین ترون نظیر ترون لینک (TronLink) نیاز دارید. افزونه مرورگر و نرم‌افزار موبایل این والت در دسترس است که با مراجعه به وبسایت رسمی یا گوگل پلی و اپ استور می‌توانید آن را دانلود کنید.

بیشتر بخوانید: ترون لینک چیست؟ آموزش جامع کیف پول TronLink

آموزش کار با سایت APENFT

اکنون که به تمام جزئیات APENFT و ارز NFT پرداختیم، بد نیست نگاهی به نحوه کار با این وبسایت داشته باشیم. در این پلتفرم می‌توانید NFT بسازید و آن را بفروشید. در ادامه، نحوه ساخت حساب کاربری و توکن غیرمثلی را آموزش می‌دهیم.

آموزش ساخت حساب کاربری در APENFT

ابتدا وارد وبسایت رسمی این بازارچه به آدرس apenft.io شده و از گوشه راست بالای صفحه، روی «Connect» کلیک کنید.

اتصال کیف پول به بازار ارز غیرمثلی APENFT

سپس پنجره زیر نمایش داده می‌شود. درصورتی که کیف پول ترون لینک را نصب نداشته باشید، با کلیک روی «TronLink Not Installed»، به صفحه نصب افزونه مرورگر آن هدایت می‌شوید. مراحل نصب و راه‌اندازی را تکمیل کرده و دوباره به صفحه اصلی بازارچه ایپ ان اف تی برگردید.

اتصال ترون لینک به سایت APENFT

در ادامه، روی گزینه آبی‌رنگ «TronLink» کلیک کنید تا پنجره اتصال این والت به وبسایت APENFT باز شود. روی «Connect» کلیک کنید.

اتصال کیف پول ترون لینک به سایت ایپ ان اف تی

اکنون کیف پول ترون لینک شما به وبسایت ایپ ان‌اف‌تی متصل شده است و موجودی توکن‌های خود را مشاهده خواهید کرد.

پروفایل بازارچه APENFT

آموزش ساخت ان اف تی در APENFT

پس از اتصال کیف پول ترون لینک، برای ساخت NFT در این مارکت‌پلیس کافی است از منوی آبشاری بالای صفحه اصلی، روی «Explore» و سپس «Create NFT» کلیک کنید.

ساخت ارز غیرمثلی در وبسایت APENFT

سپس، در صفحه بازشده، در قسمت «Upload Files»، فایل مورد نظر خود را با درگ و دراپ کردن، بارگذاری کنید. در قسمت «Asset Name» نام و در «Asset Description» توضیحات مربوط به ان اف تی خود را وارد کنید.

وارد کردن جزئیات ساخت ارز ان اف تی در APENFT

حال به پایین صفحه اسکرول کنید. از قسمت «Attributes» می‌توانید ویژگی‌های منحصربه‌فرد دلخواهی را برای تبلیغ بهتر ان اف تی خود وارد کنید. در ادامه باید یک کلکسیون برای توکن خود بسازید. پس از ساخت، نهایتا روی «Create» کلیک کنید.  

ساخت کلکسیون برای NFT در ایپ ان اف تی

بیشتر بخوانید: چگونه NFT بسازیم و بفروشیم؟ آموزش کامل ساخت NFT

آموزش خرید NFT در سایت ایپ ان اف تی

خرید توکن غیرمثلی در این وبسایت بسیار ساده است. برای این کار کافی است ان اف تی مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی گزینه «Buy» زیر آن کلیک کنید.

نحوه خرید توکن غیر مثلی در APENFT با ارز دیجیتال ترون

سپس یک پنجره کوچک باز می‌شود. باکس مربوط به «Terms of Service» را تیک زده و نهایتا روی «Check Out» کلیک کنید. پس از پرداخت مبلغ موردنظر که به‌صورت ارز دیجیتال ترون نمایش داده می‌شود، ان اف تی مورد نظر به کیف پول شما منتقل می‌شود.

نهایی کردن خرید ان اف تی با ارز ترون در سایت APENFT

آینده و نقشه راه ارز APENFT چیست؟

بنیاد ایپ ان اف تی، نقشه راه این پلتفرم را در وایت پیپر آن مشخص کرده است. این بنیاد قصد دارد زیرساختی برای سازگاری آثار هنری روی شبکه‌های اتریوم و ترون ایجاد کند. استانداردهای ساخت توکن غیرمثلی روی اتریوم ERC721 و در ترون، TRC721 است. این نقشه راه شامل ۴ فاز است که در ادامه می‌بینیم:

  • فاز ۱: ایجاد زیرساخت اکوسیستم ان اف تی برای سازگاری توکن‌های غیرمثلی با استانداردهای ERC721 و TRC721
  • فاز ۲: دستیابی به حجم بالای معاملات ارز دیجیتال NFT
  • فاز ۳: تقویت کسب‌وکار پلتفرم ایپ ان‌اف‌تی طی همکاری با هنرمندان درجه ۱
  • فاز ۴: تأمین امنیت کلیدها برای تأیید و تصدیق آثار دیجیتال

سؤالات متداول

APENFT چیست؟

APENFT یک بازارچه خرید و فروش ان اف تی است.

ارز APNFT چیست؟

توکن NFT ارز دیجیتال بومی پلتفرم ایپ ان اف تی است که روی شبکه‌های اتریوم، ترون، بایننس اسمارت چین و هکو عرضه شده است.

تفاوت APENFT با دیگر بازارهای ان اف تی چیست؟

برخلاف اکثر بازارچه‌های ان اف تی که روی اتریوم یا سولانا هستند، این وبسایت روی ترون است و با استاندارد TRC721 کار می‌کند.

جمع‌بندی

کاوش در دنیای ان اف تی‌ها کار دشواری به‌نظر می‌رسد، اما پلتفرم‌هایی نظیر APENFT آن را راحت و شفاف کرده‌اند. ایپ ان اف تی به‌عنوان یک بازار خرید و فروش توکن‌های غیرمثلی، خدمات دیگری نظیر گیم‌فای و لانچپد هم دارد. ارز دیجیتال APENFT با نماد NFT در سال ۲۰۲۱ عرضه شد، اما امروزه با ریزش ۹۵ درصدی با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

در این مطلب سعی کردیم به سوال APENFT و ارز NFT چیست پاسخ کاملی بدهیم، اما به یاد داشته باشید که پیش از خرید و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال حتماً تحقیقات کامل خود را انجام داده و از روش‌های مدیریت ریسک برای کاهش زیان و افزایش سود استفاده کنید.

guest

لطفا در صورت مشاهده دیدگاه‌های حاوی توهین و فحاشی یا خلاف عرف جامعه لطفا با گزارش سریع آن‌ها، به ما در حفظ سلامت بستر ارتباطی کاربران کمک کنید.

0 دیدگاه