بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال کدامند؟ معرفی ۵ پلتفرم برتر وام دهی

بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال کدامند؟ معرفی ۵ پلتفرم برتر وام دهی

بازار وام‌دهی حوزه دیفای (DeFi) همانند یک انقلاب جدید در فضای مالی دیجیتال ظهور کرده است. در این پلتفرم‌ها که غیرمتمرکز هستند، افراد می‌توانند بدون واسطه و به‌صورت مستقیم با سایر سرمایه‌گذاران در ارتباط باشند و وام بگیرند یا وام بدهند. این امر باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت در انجام معاملات می‌شود. همچنین با رشد و محبوبیت روزافزون پلتفرم‌های وام دهی، امکانات و خدمات آنها بهبود یافته و تنوع بیشتری را نیز ارائه می‌دهند.در این مقاله، بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال را معرفی می‌کنیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

وام دهی ارز دیجیتال چیست؟

وام‌دهی ارز دیجیتال در دنیای کریپتو به فرایند دریافت یا اعطای وام به‌صورت متمرکز یا غیرمتمرکز گفته می‌شود که در پلتفرم‌هایی مانند صرافی‌های متمرکز و دکس‌ها (DEX) انجام می‌شود. در دنیای اموری مالی غیرمتمرکز (DeFi)، سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال خود را برای اعطای وام سپرده‌گذاری می‌کنند و متقاضیان با دریافت این وام به سرمایه‌گذاران سود پرداخت می‌کنند.

رؤیای دیرینه بشر، یعنی بانکداری بدون بانک با ظهور پلتفرم‌های وام‌دهی دیفای به حقیقت تبدیل شده است. با بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال، دیگر نیازی به واسطه‌های سنتی مانند بانک‌ها نیست. شما می‌توانید به‌‌صورت مستقیم ارزهای دیجیتال خود را به دیگران قرض (وام) داده یا از آن‌ها قرض بگیرید.

قراردادهای هوشمند، ضامن شفافیت و امنیت

تمام فرایندهای وام‌دهی و وام‌گیری در دیفای توسط قراردادهای هوشمند انجام می‌شود. قراردادهای هوشمند که بر بستر بلاک چین اجرا می‌شوند، شفافیت و امنیت را به ارمغان می‌آورند. در این پلتفرم‌ها، خبری از کاغذبازی‌های خسته‌کننده و پیچیده نیست و همه چیز به‌صورت خودکار و شفاف انجام می‌شود.

سود و نقدینگی در دستان شما

وام‌دهندگان می‌توانند با سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال خود در پلتفرم‌های دیفای، سود قابل‌توجهی کسب کنند. وام‌گیرندگان نیز می‌توانند با وثیقه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال خود به نقدینگی مورد نیازشان برسند.

بیشتر بدانید: استیکینگ چیست؟ چطور ارزهای دیجیتال را سهام گذاری (Staking) کنیم؟

در سال ۲۰۲۴، پلتفرم‌های وام‌دهی دیفای متنوعی با خدمات و ویژگی‌های مختلف وجود دارند. انتخاب بهترین پلتفرم‌های وام دهی ارز دیجیتال، نیازمند بررسی دقیق فاکتورهای مختلفی مانند امنیت، نقدینگی و رابط کاربری است.

نکاتی کلیدی برای ورود به دنیای دیفای

  • امنیت: پلتفرم‌های دیفای نیز مانند هر برنامه کاربردی دیگر مبتنی بر بلاک چین در معرض خطرات امنیتی قرار دارند. انتخاب پلتفرم‌هایی که از شیوه‌های امنیتی قوی و رمزنگاری مطمئن استفاده می‌کنند، اهمیت بالایی دارند.
  • نقدینگی: پلتفرم‌هایی که استخرهای نقدینگی قوی دارند، انتخاب‌های بهتری هستند، چراکه منابع کافی برای وام‌دهی به شما را دارند و یافتن شرایط وام مناسب را آسان‌تر می‌کنند.
  • تجربه کاربری: رابط کاربری ساده و آسان، تعامل با پلتفرم را لذت‌بخش‌تر می‌کند. اگر فردی مبتدی در دنیای دیفای هستید، پلتفرم‌هایی را انتخاب کنید که استفاده از آنها آسان باشد.

بازیگران اصلی در دنیای وام‌ دهی ارزهای دیجیتال

بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال
  • وام‌دهندگان: سرمایه‌گذارانی که به‌دنبال کسب سود از طریق سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال خود هستند.
  • وام‌گیرندگان: معامله‌گران و سرمایه‌گذارانی که به نقدینگی نیاز دارند و می‌خواهند بدون فروش دارایی‌های دیجیتال خود به پول نقد برسند.
  • پلتفرم وام‌دهی: بستری که وام‌دهندگان و وام‌گیرندگان را به یکدیگر وصل می‌کند.

ورود به دنیای دیفای و استفاده از پلتفرم‌های وام‌دهی، دریچه‌ای نو به سوی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب سود را به روی شما باز می‌کند. با انتخاب بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال و آگاهی از ریسک‌ها و مزایای آن، می‌توانید به نقدینگی مورد نیازتان برسید و سود قابل‌توجهی نیز از سرمایه خود کسب کنید.

پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟

وام‌دهی ارزهای دیجیتال فرایندی است که سرمایه‌گذاران بدون واسطه و به‌طور مستقیم پول خود را به افراد دیگر وام می‌دهند؛ همانند پول قرض‌دادن به یک شخص. این فرایند بدون واسطه از طریق برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند امکان‌پذیر است که به‌عنوان نماینده و مذاکره‌کنندگان شما عمل می‌کنند. برای مثال، یک وام به مبلغ ۵۰,۰۰۰ دلار از طریق یک برنامه غیرمتمرکز (DApp) تنها با چند کلیک قابل دسترسی است.

معمولاً مدیریت یک پلتفرم وام‌دهی توسط یک سازمان خودگردان غیرمتمرکز یا همان دائو (DAO) صورت می‌گیرد. تغییرات در پلتفرم از طریق یک فرایند رأی‌گیری انجام می‌شود؛ به این معنا که کاربران با استفاده از توکن‌های حاکمیتی که در اختیار دارند به‌صورت دموکراتیک در تصمیم‌گیری‌ها شرکت می‌کنند. توکن‌های حاکمیتی، ارزهای دیجیتالی هستند که از طریق وام‌گیری و وام‌دهی روی پلتفرم‌ها معامله می‌شوند و به کاربران انگیزه می‌دهند تا در فعالیت‌های مختلف شرکت کنند.

بیشتر توکن‌های حاکمیتی در پلتفرم‌های برتر وام‌دهی نیز به‌صورت فعالانه در صرافی‌های معتبر معامله می‌شوند. علاوه بر این، DAOها انجمن‌های گفتگوی فعال، عیب‌یابی و پشتیبانی فنی دارند.

پلتفرم‌های وام‌دهی غیرمتمرکز در بسیاری از جنبه‌ها شبیه به پلتفرم‌های وام‌دهی سنتی هستند؛ با این تفاوت که هیچ مرجع مرکزی وجود ندارد و تمام تراکنش‌ها در یک شبکه غیرمتمرکز انجام می‌شود.

مزایا و معایب وام دهی ارز دیجیتال

اگرچه وام‌دهی در بلاک چین یک انقلاب جدید محسوب می‌شود، این حوزه نیز دارای ریسک‌ها و مزایایی است که بهتر است قبل از انتخاب و استفاده از بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال با آنها آشنا شوید.

مزایامعایب
برای هر کسی که دارایی‌های دیجیتال دارد به‌راحتی در دسترس است.مورد حمله هکرها قرار می‌گیرند.
فرایند وام‌دهی به اندازه سیستم‌های سنتی طولانی نیست.پلتفرم‌های متمرکز در برابر حملات آنلاین آسیب‌پذیر هستند.
وثیقه‌گذاری از طریق ارزهای دیجیتال انجام می‌شود.خطر لیکوییدشدن و از دست‌رفتن دارایی وجود دارد.
تنوع زیاد در وثیقه‌گذاری وجود دارد.نرخ‌های بهره با نوسانات بازار تغییر می‌کنند.

بیشتر بدانید: قصد دارید از دیفای وام بگیرید؟ ۳ تهدیدی که باید بدانید

انواع پلتفرم‌های وام دهی ارز دیجیتال

در حوزه وام‌دهی ارزهای دیجیتال، دو دسته پلتفرم اصلی وام‌دهی وجود دارند: پلتفرم‌های وام‌دهی متمرکز (CeFi) و پلتفرم‌های وام‌دهی غیرمتمرکز (DeFi).

پلتفرم‌های وام دهی متمرکز (CeFi)

وام‌دهی CeFi معمولاً توسط نهادهای متمرکز اداره می‌شود؛ به این معنا که یک نهاد مرکزی، وثیقه را نگهداری و کلید خصوصی دارایی‌ها را کنترل می‌کند. در این نوع پلتفرم‌های وام‌دهی، معامله‌گران نمی‌توانند مستقیماََ به دارایی‌های وثیقه‌گذاری‌شده دسترسی داشته باشند؛ زیرا کلید خصوصی توسط وام‌دهنده کنترل می‌شود. این موضوع با وام‌های حوزه دیفای که بر پایه قراردادهای هوشمند کار می‌کنند، متفاوت است. در وام‌های حوزه دیفای معامله‌گران می‌توانند دارایی‌های خود را به‌طور مستقیم در بلاک چین مشاهده کنند. از جمله نمونه‌های پلتفرم‌های وام‌دهی متمرکز می‌توان به صرافی‌هایی مانند بایننس (Binance) و کوکوین (Kucoin) اشاره کرد.

مزایا و معایب وام‌دهی متمرکز (CeFi)

  • مزایا: این نوع وام‌دهی معمولاً بسیار سریع و آسان است و به کاربران امکان می‌دهد به‌سرعت به دارایی‌ها دسترسی پیدا کنند.
  • معایب: مشکل اصلی، وابستگی به یک نهاد یا سازمان است که احتمال دارد ریسک‌های امنیتی و حریم خصوصی را افزایش دهد.

بیشتر بدانید: سی دیفای (CeDeFi) یا امور مالی غیرمتمرکز متمرکزشده چیست؟

پلتفرم های وام دهی غیرمتمرکز (DeFi)

در وام‌دهی غیرمتمرکز از قراردادهای هوشمند برای اجرای شرایط وام استفاده می‌شود. این نوع پلتفرم‌ها به کاربران این امکان را می‌دهند تا کنترل دارایی‌های خود را تا زمان پرداخت وام، در دست داشته باشند. این نوع وام‌دهی بر پایه فناوری بلاک چین و بدون نیاز به نهاد متمرکز انجام می‌شود.

مزایا و معایب وام دهی غیرمتمرکز (DeFi)

  • مزیت: این نوع وام‌دهی شفاف و غیرمتمرکز است و کاربران می‌توانند مستقیم در فرآیند معامله و وام‌دهی شرکت کنند.
  • معایب: این نوع وام‌دهی ممکن است پیچیده‌تر و گاهی هزینه‌‌بر باشد.

در نهایت، انتخاب بین پلتفرم‌های وام‌دهی متمرکز و غیرمتمرکز بستگی به ترجیحات و نیازهای هر کاربر دارد. اما با توجه به اینکه امنیت و شفافیت در اولویت بالاتری قرار دارد، کاربران ممکن است بیشتر پلتفرم های وام‌دهی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال را ترجیح دهند.

بیشتر بدانید: کدام بخش‌های دیفای فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری دارند؟

چگونه بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال را انتخاب کنیم؟

امور مالی غیرمتمرکز، فرایند اخذ وام بدون دردسرهای بانکداری سنتی را میسر می‌کند. اما انتخاب پلتفرم مناسب برای وام‌گیری یا وام‌دهی، نقش کلیدی را در تجربه امن و لذت‌بخش شما ایفا می‌کند. هنگام ارزیابی وام‌های ارزهای دیجیتال، توجه به عواملی مانند نرخ بهره، نسبت وام به ارزش (LTV)، میزان ارزش کل قفل‌شده (TVL) و شرایط بازپرداخت، ضروری است.

همچنین باید میزان شفافیت و شهرت پلتفرم‌ها وام‌دهی را ارزیابی کنید و مطمئن شوید که آنها بهترین پلتفرم وام‌دهی هستند. علاوه بر این، هر گونه کارمزد احتمالی مرتبط با وام را زیر نظر بگیرید تا بهترین وام را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

معیارهای کلیدی در انتخاب بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال

بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال
  • امنیت: قراردادهای هوشمند، قلب تپنده دیفای هستند. پلتفرمی را انتخاب کنید که امنیت قراردادهای هوشمند آن، توسط متخصصان مجرب تضمین و به‌طور منظم به‌روزرسانی شده باشد تا خیال خود را از بابت نقدینگی و دارایی‌ها آسوده کنید.
  • سودآوری: به‌دنبال پلتفرمی باشید که نرخ‌های بهره معقول و APY (سود سالانه) در استیکینگ ارائه دهد. در این صورت، سودآوری شما در وام‌دهی و وام‌گیری تضمین می‌شود و می‌توانید به درآمد غیرفعال مورد نظر خود برسید.
  • تنوع: پلتفرمی که طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می‌کند، آزادی عمل بیشتری در وام‌دهی و وام‌گیری به شما می‌دهد. این پلتفرم‌ها معمولاً کاربران بیشتری هم به خود جذب می‌کنند.
  • رابط کاربری: سادگی و کاربرپسند بودن رابط کاربری، تجربه وام‌دهی و وام‌گیری را برای شما لذت‌بخش می‌کند. چه مبتدی باشید و چه باتجربه، پلتفرمی را انتخاب کنید که بتوانید به‌راحتی با آن کار کنید.
  • نقدینگی: حجم معاملات و نقدینگی بالا در پلتفرم، عمق بازار را افزایش و نوسانات را کاهش می‌دهد؛ درنتیجه وام‌دهی و استقراض را برای شما کارآمدتر می‌کند.
  • انعطاف‌پذیری: پلتفرمی که جایگزین‌های مختلف برای توکن‌های وثیقه‌گذاری دارد، آزادی عمل بیشتری را به شما می‌دهد تا وام‌های خود را با انواع ارزهای دیجیتال تضمین کنید.
  • مشارکت: حاکمیت فعال و مشارکت جامعه در پلتفرم به شما امکان می‌دهد که در تصمیم‌گیری‌ها و آینده پلتفرم، نقش مؤثری داشته باشید.
  • ابزارهای مالی: برخی پلتفرم‌ها، ابزارهای مالی پیشرفته‌ای مانند وام‌های فوری، معاملات آپشن و کشت سود یا ییلد فارمینگ را ارائه می‌دهند که می‌توانید با توجه به نیاز و استراتژی خود، از آنها استفاده کنید.

با در نظر گرفتن این ۸ معیار، می‌توانید بهترین پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال را انتخاب کنید و با خیالی آسوده، قدم در دنیای جذاب دیفای بگذارید. به یاد داشته باشید همیشه قبل از سرمایه‌گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید و از ریسک‌های موجود در این حوزه آگاه باشید.

بهترین پلتفرم‌های وام‌دهی ارز دیجیتال

اکنون که با مفاهیم و نحوه کارکرد و انواع پلتفرم‌های وام‌دهی آشنا شدید، در مهم‌ترین بخش مقاله می‌رسیم به معرفی بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال.

بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال کدامند؟ معرفی ۵ پلتفرم برتر وام دهی

باید این نکته مهم را بیان کنیم که پلتفرم‌های وام‌دهی CeFi (متمرکز)، مانند صرافی‌های خارجی به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهند؛ درنتیجه، ما برای کاهش ریسک باید به سراغ پلتفرم‌های غیرمتمرکز برویم. شایان ذکر است که در چند سال اخیر، چندین پلتفرم و صرافی ایرانی نیز خدمات وام‌دهی ارز دیجیتال را شروع کرده‌اند و خدمات قابل قبولی را نیز ارائه می‌دهند. اما بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال کدام‌ها هستند؟

آوی (Aave)

بهترین پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال

آوی (Aave) به‌عنوان یکی از پیشگامان در فضای وام‌دهی غیرمتمرکز با ویژگی منحصربه‌فرد ارائه وام‌های فوری شناخته می‌شود. وام‌های فوری به کاربران امکان می‌دهند تا بدون نیاز به وثیقه، دارایی‌ها را قرض بگیرند به شرطی که در همان قرارداد هوشمند، وجه قرض‌گرفته شده را بازگردانند.

علاوه بر وام‌های فلش، آوی به شما امکان می‌دهد تا با وثیقه‌گذاری توکن این پلتفرم، سود قابل‌توجهی کسب کنید. نرخ سود سالانه (APY) در پلتفرم آوی بین ۴ تا ۱۲ درصد متغیر است و به نوع توکن وثیقه‎‎‌گذاری شده شما بستگی دارد.

امکاناتتوضیحات
امنیتوجه در قراردادهای هوشمند غیرمتمرکز و در بلاک چین اتریوم ذخیره می‌شود.
توکن‌های پشتیبانی‌شدهتوکن‌های مبتنی بر اتریوم از جمله استیبل کوین‌ها پشتیبانی می‌شوند.
تنوع بازارهای آویبازار آوی V۱، بازار آوی V۲، بازار AMM، بازار آوی در بستر پالیگان. هر بازار ویژگی‌هایی با مزیت‌های متفاوت دارد.
توکن آوی (AAVE)ارز دیجیتالی با استاندارد ERC-20 که توکن بومی پلتفرم وام‌دهی آوی است.
ارزش وام‌دهی
ارزش‌های ثابت: نرخ‌ها برای کوتاه‌مدت تغییر نمی‌کنند، اما ممکن است براساس تغییرات بازار در بلندمدت دوباره متعادل شوند.

نرخ‌های متغیر: کمتر از نرخ‌های ثابت هستند، اما می‌توانند با عواملی مانند: سپرده، برداشت، بازپرداخت یا لیکوییدشدن تغییر کنند.

کامپاند (Compound)

بهترین پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال

کامپاند (Compound)، پیشگام وام‌های غیرمتمرکز، نقشی کلیدی را در ساختار بازار دیفای ایفا کرده است. پلتفرم کامپاند با نیاز به وثیقه بیشتر از مبلغ وام، تضمین نرخ بهره پایین (APR) و پشتیبانی از طیف وسیعی از دارایی‌های وثیقه‌گذاری مانند: اتر (ETH)، یونی (UNI)، کامپاند (COMP)، رپد بیت کوین (WBTC) و چین لینک، به انتخابی ایده‌آل برای وام‌گیرندگان تبدیل شده است.

پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال کامپاند سابقه درخشان و طیف وسیعی از ویژگی‌ها را در حوزه وام‌گیری دارد. این پلتفرم برای معامله‌گران، سرمایه‌گذاران و کاربران حوزه دیفای که در پیِ وام‌هایی با نرخ بهره پایین و پاداش‌های وثیقه‌گذاری هستند، انتخابی ایدئال است.

امکاناتتوضیحات
غیرمتمرکزبدون نیاز به واسطه و کنترل متمرکز
وام‌های با وثیقهوام‌گیرندگان باید وثیقه‌ای بیش از مبلغ وام ارائه دهند.
نرخ بهره پویا نرخ بهره بر اساس عرضه‌وتقاضا در بازار تعیین می‌شود.
پاداش‌های توکن COMPبه وام‌دهندگان و وام‌گیرندگان توکن کامپاند به‌عنوان پاداش داده می‌شود.
دارایی‌های پشتیبانی‌شده ETH ،WBTC ،COMP ،UNI ،LINK وغیره

میکر (Maker)

بهترین پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال

میکر دائو (MakerDAO)، پلتفرمی قدرتمند و معتبر در دنیای دیفای است که وام دهی و وام‌گیری را با استیبل کوین دای (DAI) برای همه کاربران آسان کرده است.

پروتکل میکر دائو که به سیستم دای چندوثیقه‌ای (MCD) نیز معروف است، در سال ۲۰۱۵ برای حل مشکل نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال پا به عرصه وجود گذاشت. ارزش دای با دلار آمریکا پیوند خورده است. این استیبل کوین، وام‌ها و سپرده‌های شما را از نوسانات بازار ارزهای دیجیتال محفوظ نگه می‌دارد.

امکاناتتوضیحات
دسترسیتحت وب و پشتیبانی از متامسک
وثیقهوثیقه‌گذاری اتر برای دریافت وام در قالب استیبل کوین دای و حداکثر وام قابل دریافت 60٪ ارزش وثیقه
استیبل کوینارزش هر واحد دای با یک دلار آمریکا برابر است.
نرخ بهرهنرخ بهره مقیاس‌پذیر براساس عرضه و تقاضا
توکن‌هاتوکن میکر (MKR): توکن حاکمیتی پلفترم
دای (DAI): استیبل کوین برای وام‌دهی و وام‌گیری

کریم فایننس (Cream Finance)

بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال

کریم فایننس یک پروتکل چندمنظوره دیفای است که در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد. این پلتفرم که از کامپاند فایننس (Compound Finance) فورک شده است، یک پلتفرم معاملاتی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال است که بر اساس استخراج نقدینگی (Liquidity Mining) عمل می‌کند. کریم فایننس با پشتیبانی از طیف وسیعی از دارایی‌های دیجیتال، امکان وام‌دهی، وام‌گیری، استیکینگ و مشارکت در حاکمیت شبکه را برای کاربران فراهم می‌کند.

کریم فایننس خدماتی مانند وام‌دهی سریع، استخرهای نقدینگی با بازدهی بالا و مکانیزم بازارساز خودکار (AMM) به نام CreamY را ارائه می‌دهد. این پلتفرم همچنین امکان استیکینگ توکن CREAM را برای کاربران فراهم می‌کند که می‌تواند بازدهی قابل توجهی داشته باشد.

امکاناتتوضیحات
توکن بومیCREAM (توکن ERC-20)
دسترسیتحت وب
وثیقهانواع مختلف ارزهای دیجیتال مانند ETH، USDC، DAI
ویژگی‌های کلیدیوام‌دهی و وام‌گیری، استیکینگ، استخراج نقدینگی، سوآپ (DEX)، حاکمیت DAO
امنیتمبتنی بر قراردادهای هوشمند در بلاک چین اتریوم
نرخ بهرهمتغیر بر اساس عرضه و تقاضا در هر استخر نقدینگی
استیکینگامکان قفل کردن توکن‌های CREAM برای مدت زمان مشخص و کسب پاداش

کرو فایننس (Curve Finance)

بهترین پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال

کروفایننس (Curve Finance) یک پلتفرم غیرمتمرکز است که برای وام‌دهی طراحی شده است و بر بستر بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کند.

این پلتفرم به کاربران امکان می‌دهد تا به‌صورت مستقیم به یکدیگر وام دهند یا وام بگیرند و از مزایایی مانند عدم نیاز به واسطه، کارمزد کم، دسترسی آسان و تنوع در وام‌ها بهره‌مند شوند. به‌صورت کلی، کروفایننس از استخرهای نقدینگی برای انجام عملیات خود استفاده می‌کند. وام‌دهندگان ارزهای دیجیتال خود را به این استخرها واریز می‌کنند و وام‌گیرندگان می‌توانند از این استخرها وام بگیرند.

امکاناتتوضیحات
دسترسیتحت وب
نرخ بهرهنرخ بهره در کروفایننس بر اساس عرضه‌وتقاضا برای وام در هر استخر نقدینگی تعیین می‌شود.
می‌تواند از ۰.۰۱٪ تا ۵۰٪ یا بیشتر در سال متغیر باشد.
وثیقهانواع مختلفی از ارزهای دیجیتال را می‌توان به‌عنوان وثیقه استفاده کرد؛ مانند: اتریوم، یو‌اس‌دی‌کوین، دای.
توکن CRV
امنیتامنیت کروفایننس توسط چندین شرکت امنیتی بلاک چین، مانند کوانت‌استمپ (Quantstamp) و سوئیس استیک (Swiss Stake) تضمین شده است.

جمع‌بندی

تحقیق خود را انجام بده (DYOR)؛ این جمله‌ای است که در دنیای ارزهای دیجیتال به یک اصل تبدیل شده است. پیش از آن‌که به هر پلتفرم یا خدماتی اعتماد کنید، باید با دقت و وسواس، تمام جوانب آن را بررسی کنید. پلتفرم‌های وام‌دهی هرچند مزیت‌های زیادی دارند، اما دارای خطراتی نیز هستند؛ به‌عنوان مثال، زمانی که بازار دچار ریزش‌های سنگین می‌شود، احتمال دارد ارز دیجیتالی که وثیقه‌گذاری کرده‌اید برای همیشه از بین برود یا به اصطلاح دارایی شما لیکویید شود؛ بنابراین، قبل از هرگونه تصمیم‌گیری، تحقیقات کامل و مناسبی را انجام دهید.

guest

لطفا در صورت مشاهده دیدگاه‌های حاوی توهین و فحاشی یا خلاف عرف جامعه لطفا با گزارش سریع آن‌ها، به ما در حفظ سلامت بستر ارتباطی کاربران کمک کنید.

0 دیدگاه