داده‌های تازه: نهنگ‌های بیت کوین در حال فروش و سرمایه‌گذاران کوچک مشغول خرید هستند

داده‌های تازه: نهنگ‌های بیت کوین در حال فروش و سرمایه‌گذاران کوچک مشغول خرید هستند

آن‌طور که از آخرین آمارها پیداست، سرمایه‌گذاران ثروتمند بیت کوین اخیراً تمایل کمی به خرید واحدهای جدید نشان می‌دهند و این در حالی است که سرمایه‌گذاران خرد، پیوسته موجودی خود را بیشتر می‌کنند.

به گزارش یوتودی، قیمت بیت کوین در حال حاضر بیش از ۸ درصد پایین‌تر از اوج هفت روز اخیر خود، یعنی ۴۲٬۵۰۰ دلار است. با این حال، همان طور که داده‌های درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهند، این موضوع مانع خوش‌بینی سرمایه‌گذاران خرد نشده است.

پلتفرم ای‌کوینومتریکس (Ecoinometrics) که داده‌های درون‌زنجیره‌ای مرتبط با ارزهای دیجیتال را ارائه می‌کند، در نمودارهای زیر الگوهای انباشت و فروش جامعه بیت کوین را به نمایش گذاشته است.

ای‌کوینومتریکس در توییتر گفته است:

نهنگ‌ها (خریداران ثروتمند) و ماهی‌های (معامله‌گران خرد) بیت کوین در دو دنیای متفاوت زندگی می‌کنند. ماهی‌های کوچک همچنان در حال انباشت هستند؛ اما نهنگ‌ها در حال فروش‌اند. بدون حضور نهنگ‌ها بعید است که بیت کوین قدرت کافی برای حفظ روند صعودی خود داشته باشد.

نمودار انباشت/ توزیع بیت کوین
مقایسه تغیرات موجودی بیت کوین معامله‌گران خرید (نمودار بالا) و نهنگ‌ها (نمودار پایین).

در تصویر بالا، اولین نمودار نشان‌دهنده آدرس‌هایی است که حداکثر یک بیت کوین دارند. این سرمایه‌گذاران از اوایل سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱، انباشت بیت کوین را آغاز کرده و درمجموع موجودی خود را حدود ۱۰ درصد افزایش داده‌اند.

از انتهای سال ۲۰۲۰، این سرمایه‌گذاران تنها یک بار انباشت بیت کوین را کنار گذاشتند و آن هم زمانی بود که بیت کوین در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان) در اوج قیمتی تاریخ خود، یعنی بیش از ۶۹٬۰۰۰ دلار قرار داشت.

در مقابل، بزرگترین نهنگ‌های بیت کوین که هرکدام بین ۱٬۰۰۰ تا ۱۰٬۰۰۰ واحد در اختیار دارند، چندان مشتاق انباشت این ارز دیجیتال نیستند. در ۳۰ روز گذشته، بزرگترین نهنگ‌های بیت کوین مشغول فروش دارایی‌های خود بوده‌اند.

آیا قیمت بیت کوین به کف رسیده است

نهنگ‌های برتر بیت کوین در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ و سه‌ماهه دوم و سوم سال ۲۰۲۱ مشغول انباشت واحدهای جدید بوده‌اند. در حال حاضر نیز موجودی خالص آنها تقریباً به‌اندازه رقم ۱۵ ماه پیش است.

علاوه بر این، شاخص درون‌زنجیره‌ای و مطمئن دیگری نشان می‌دهد که ممکن است بیت کوین در کف قیمتی خود قرار داشته باشد. این شاخص «سهم سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت از عرضه کل بیت کوین» را نشان می‌دهد که در حال حاضر بسیار کم است.

میزان عرضه بیت کوین که در اختیار هولدرهای کوتاه‌مدت است
میزان عرضه بیت کوین که در اختیار هولدرهای کوتاه‌مدت است.

از این نمودار می‌توان چنین برداشت کرد که سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت به توزیع و فروش بیت کوین پایان داده‌اند. معمولاً این موارد یک سیگنال صعودی برای بیت کوین محسوب می‌شوند.

guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

9 دیدگاه
WhiteShadow
WhiteShadow
2 سال قبل

این معناش میتونه اینطور باشه که سرمایه دارهای بزرگ بخاطر مساعلی در حال انتقال سرمایه خود به بازاری دیگه هستند تا بعد از آروم شدن مساعل دوباره تو قیمت های پایین تری که خروج خودشون رقم زده ورود کنند.
انتقال ریسک هر چندین سال یک بار اتفاق میفته جای دیگه هم اشاره کردم یک بازی بزرگ کثیف مالی
دوستدارشماwhiteshadow

احمد
احمد
2 سال قبل

به اخبار ترید ویو نگاه کردم برعکس این مطلب را میگه

Bitcoin illiquid supply rose to 3.2x this week.About 54,000 BTC were moved off cryptocurrency exchanges less than two weeks ago.
دو دلیل عمده برای افزایش قیمت آورده:
این هفته مقدار بیت کوین هایی که از معامله خارج شدند و به کیف پول رفتند 3.2 برابر شده
دو هفته پیش 54 هزار بیت کوین از صرافی ها خارج شدند.

رحمان
رحمان
2 سال قبل

سلام واقعا که .

عیسی توللی
عیسی توللی
2 سال قبل

سلام و درود ، ممنون از سایت خوبتون ، ولی با داده های سایت glassnode کاملا برعکسه و نهنگ ها در حال انباشت هستند ، گیف پول های بالای یک بیت کوین ، صد بیت کوین ، هزار بیت کوین و ۱۰ هزار بیت کوین همه روند صعودی گرفتند ، قیمت بیت کوین در زمان این پیام ۳۸/۹۰۰ دلار است

اسماعیل رشیدی
اسماعیل رشیدی
2 سال قبل

سلام
دوستان عزیز فکر کنم یکم اشتباه شده
داده های آنچین ، خرید نهنگ ها رو نشون میده
بهتره یک چکی بکنید

H
H
2 سال قبل

سلام علیکم خوبی

حمیدرضابصیری
حمیدرضابصیری
2 سال قبل
پاسخ  H

خوبم..تو چطور

mamali
mamali
2 سال قبل

قطعا یک نمودار به تنهایی نمیتونه اینو ثابت کنه.اتفاقا تحلیل هفتگی گلاسنوید منتشر شد و دقیقا برعکس میگفت.طبق نمودار های اونا خریداران خرد در حال تسلیم شدن و هولدر ها در حال انباشت هستن.عمده فروشنده ها کسای هستن که عمر بیت هاشون بین 1 تا 3 ماه هست یعنی کسای که تو اوج خریدن.و اگر پی خوروجی ها صرافی رو بگیریم میرسیم به ولت های سرد (هولدر های قدرتمد)

یوسفی
یوسفی
2 سال قبل

سلام