تحلیل قیمت بیت کوین: احتمال سقوط قیمت به زیر ۴۲,۵۰۰ دلار

تحلیل قیمت بیت کوین: احتمال سقوط قیمت به زیر ۴۲,۵۰۰ دلار

روند صعودی بیت کوین روز گذشته با عبور از مقاومت‌های ۴۴٬۰۰۰ و ۴۵٬۰۰۰ دلاری دنبال شد. در حال حاضر اما بازار مشغول اصلاح جهش‌ روزهای اخیر است و این احتمال وجود دارد که در ادامه قیمت تا ۴۲٬۵۰۰ دلار سقوط کند.

به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، روند صعودی آخر هفته قیمت با عبور بیت کوین از ۴۲٬۰۰۰ دلار دنبال شد. در ادامه این حرکت صعودی، خریداران موفق شدند مقاومت‌های ۴۴٬۰۰۰ و ۴۴٬۵۰۰ دلاری را هم پشت سر بگذارند و در حالی که قیمت بالای میانگین متحرک ساده (SMA) ۱۰۰ ساعته تثبیت شده بود،‌ در مقطعی مقاومت ۴۵٬۰۰۰ دلاری هم شکسته شد.

پس از آنکه قیمت در بالاترین سطح روزانه خود به ۴۵٬۵۰۰ دلار رسید، اصلاح نزولی در بازار آغاز شد. در جریان این سقوط ابتدا حمایت سطح ۴۴٬۰۰۰ دلار و خط روند صعودی روی نمودار از دست رفت. حمایت سطح ۵۰ درصد اصلاحی فیبوناچی هم که در محدوده ۴۳٬۳۰۰ دلار شکل گرفته بود، در جریان این سقوط از بین رفت. گفتنی است در این تحلیل سطوح فیبوناچی بر اساس حرکت صعودی قیمت از ۴۱٬۱۴۰ دلار تا اوج ۴۵٬۵۰۰ دلاری تنظیم شده است.

با این حال، خریداران در سطح ۶۱.۸ درصد اصلاحی فیبوناچی فعال بودند و قیمت را حمایت کردند. بیت کوین در حال حاضر بالاتر از ۴۳٬۵۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته قرار گرفته است و اگر در ادامه روند بازار صعودی شود، نزدیک‌ترین مقاومت پیش روی قیمت در ۴۴٬۰۰۰ دلار خواهد بود.

تحلیل قیمت بیت کوین: احتمال سقوط قیمت به زیر ۴۲,۵۰۰ دلار
نمودار قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

همچنین بخوانید: ترید در بازار گاوی و خرسی ارزهای دیجیتال چه تفاوتی دارد؟

یک خط روند نزولی متقاطع نیز در نمای ۱ ساعته بازار «بیت کوین/ دلار» دیده می‌شود که مقاومتی را در محدوده ۴۴٬۰۰۰ دلار تشکیل داده است. عبور از این مقاومت می‌تواند جرقه‌ای برای آغاز یک حرکت صعودی تازه در بازار بیت کوین باشد.

از سوی دیگر، اگر خریداران در ادامه نتوانند مقاومت ۴۴٬۰۰۰ دلاری را پشت سر بگذارند، احتمالاً اصلاح نزولی هم عمیق‌تر می‌شود. در این صورت نزدیک‌ترین حمایت پیش روی قیمت در ۴۲٬۸۰۰ دلار خواهد بود.

سطح ۴۲٬۵۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته به‌عنوان حمایت‌های بعدی پیش روی قیمت عمل می‌کنند و از دست رفتن حمایت این محدوده می‌تواند با سقوط قیمت تا ۴۱٬۲۰۰ دلار همراه باشد.

شاخص مکدی (MACD) در حال ورود به محدوده نزولی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم زیر سطح ۵۰ قرار دارد.

همان‌ طور که گفته شد، ۴۲٬۸۰۰ و ۴۲٬۵۰۰ دلار حمایت‌‌های کلیدی بیت کوین هستند و ۴۴٬۰۰۰، ۴۴٬۴۵۰ و ۴۵٬۰۰۰ دلار هم به‌عنوان مقاومت‌‌‌های پیش روی قیمت عمل می‌کنند.

guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

6 دیدگاه
Abas
Abas
2 سال و 2 ماه قبل

با توجه به برخورد قیمت توتال به سقف روند نزولی و‌تشکیل واگرایی منفی،شک‌ندارم قیمت تا ۴۲ هزار اصلاح دارد

Mr FFB
Mr FFB
2 سال و 2 ماه قبل

میاد زیر ۴۰ ولش بابا فقط استرس بیا پایین خوبه بالا بره خوبه منم که پولدار نیستم یه جا بخرم کار کنم بعد سرمایه گذاری

مهدی بدری بلقان
مهدی بدری بلقان
2 سال و 2 ماه قبل

چرا خبر از ارایه طرح پوتین برای تثبیت بیت کوین رو نزاشتین. شما همیشه چند روز عقب میمونید از خبر ها. یا مثلا افزایش قیمت leo

متین نقی زاده
متین نقی زاده
2 سال و 2 ماه قبل

انشا. بره بالا🤲🏻

Ftm
Ftm
2 سال و 2 ماه قبل

تحلیل یعنی چرت وپرت وقتی درست باشه پکیجها فروخته میشه

رضا
رضا
2 سال و 2 ماه قبل

سلام معمولا مطالب رو یک روز دیرتر ترجمه می کنید و خیلی وقت ها اتفاقات بر عکس میشه