تحلیلگر بلاک‌ویر: روند صعودی بیت کوین با عبور قیمت از ۴۷هزار دلار آغاز می‌شود

تحلیلگر بلاک‌ویر: روند صعودی بیت کوین با عبور قیمت از ۴۷هزار دلار آغاز می‌شود

ویل کلمنت (Will Clemente)، تحلیلگر مؤسسه بلاک‌ویر (Blockware)، گفته است آن روند صعودی که همه منتظرش هستند، در صورت عبور قیمت بیت کوین از ۴۷٬۰۰۰ دلار آغاز می‌شود. او برای تشخیص این مقاومت، از داده‌های درون‌زنجیره‌ای استفاده کرده است.

به گزارش یوتودی، کلمنت سطح ۴۷٬۰۰۰ دلاری را با استفاده از شاخص مبنای هزینه (Cost Basis) بیت کوین به دست آورده است. این شاخص متوسط قیمت خرید سرمایه‌گذاران بیت کوین را نشان می‌دهد. مبنای هزینه برای هولدرهای کوتاه‌مدت بیت کوین روی سطح ۴۷٬۰۰۰ دلار قرار دارد. به عبارتی دیگر، متوسط قیمت خرید این دست از سرمایه‌گذاران ۴۷٬۰۰۰ دلار است.

کلمنت در توییتر خود نوشته است:

قیمت بیت کوین اخیراً جایی بین مبنای هزینه هولدرهای کوتاه‌مدت (خط سبز در تصویر) در ۴۷٬۰۰۰ دلار و قیمت ضمنی هولدرها (HODLer Implied Price – خط آبی در تصویر) در ۴۰٬۰۰۰ دلار به تعادل رسیده است. عبور قیمت از سطح مربوط به شاخص مبنای هزینه هولدرهای کوتاه‌مدت یک سناریو صعودی را مطرح می‌کند و در صورتی که این شاخص، نمودار قیمت ضمنی هولدرها را به‌سمت پایین قطع کند، ممکن است در آینده بخشی از هولدرها تسلیم شده و بیت کوین‌های خود را بفروشند.

تحلیلگر بلاک‌ویر: روند صعودی بیت کوین با عبور قیمت از ۴۷هزار دلار آغاز می‌شود
مقایسه قیمت، مبنای هزینه هولدرهای کوتاه‌مدت و قیمت ضمنی بیت کوین.

همان طور که از تصویر بالا پیداست، تقاطع این دو شاخص می‌تواند بسته به جهت حرکت آنها، نشانه‌ای صعودی یا نزولی برای سرمایه‌گذاران بیت کوین باشد. در حال حاضر، اگر روند نزولی بیت کوین ادامه داشته باشد، ممکن است با تشدید فشار فروش میان هولدرهای کوتاه‌مدت، قیمت سقوط عمیق‌تری را تجربه کند.

شاخص قیمت ضمنی هولدرها که کلمنت به آن اشاره کرده، حاصل تقسیم قیمت تحقق‌یافته (ارزش کل واحدهای بیت کوین بر اساس قیمت خرید، تقسیم بر تعداد کل واحدهای درگردش) بر عدد لایولینس (Liveliness) است. لایولینس شاخصی برای نشان‌دادن رفتار هولدرهاست و نسبت مجموع بیت کوین‌های خرج‌نشده به کل بیت کوین‌های موجود در شبکه را اندازه‌گیری می‌کند.

منظور از بیت کوین‌های خرج‌نشده واحدهایی است که برای مدتی طولانی جابه‌جا نشده‌اند یا به اصطلاح دست‌نخورده باقی مانده‌اند. عدد لایولینس از صفر تا ۱ متغیر است؛ با ادامه روند انباشت میان هولدرها این شاخص کاهش یافته و به صفر نزدیک‌تر می‌شود و از طرفی با بیشترشدن فروش میان هولدرهای بلندمدت، رشد کرده و خود را به عدد ۱ نزدیک‌تر می‌کند.

به‌طور کلی، اگر شاخص مبنای هزینه هولدرهای کوتاه‌مدت، نمودار قیمت ضمنی را به‌سمت پایین قطع کند،‌ انتظار می‌رود بازار با افزایش فشار فروش مواجه شود و به‌دنبال آن قیمت هم کاهش یابد. حفظ شرایط فعلی و افزایش فاصله بین این دو شاخص هم می‌تواند وضعیت بازار را پایدارتر کند.

عبور قیمت از ۴۷٬۰۰۰ دلار می‌تواند جرقه‌ای برای شروع یک حرکت صعودی گسترده باشد. با این حال، از آنجا که بیت کوین از ابتدای آوریل (۱۲ فروردین) بیش از ۱۲ درصد از ارزش خود را از دست داده، همچنان ممکن است برخی از معامله‌گران تصمیم به خروج از موقعیت‌های معاملاتی خود بگیرند و فشار نزولی قیمت را بیشتر کنند.

guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

3 دیدگاه
saleh fereidouni
saleh fereidouni
1 سال و 11 ماه قبل

با این همه پولی که از ملت دزدیدی راحت بشین مثل قبل تریاکت رو بکش داداش

پشتیوان زنگنە
پشتیوان زنگنە
1 سال و 11 ماه قبل

یە حرفی پروندە شما زیاد اهمیت ندید

Saeed kamrani
Saeed kamrani
1 سال و 11 ماه قبل

بسه دیگه ،سری قبل هم گفته بود از ۴۴ روند صعودی شکل میگیره .خیالتون راحت تحلیلگرا در حال حاضر فقط چرت تحویل ملت میدن