گلکسی ریسرچ: صنعت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ با مشکل تأمین سرمایه مواجه خواهد شد

گلکسی ریسرچ: صنعت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ با مشکل تأمین سرمایه مواجه خواهد شد

سال ۲۰۲۲ علیرغم سقوط‌های متعدد و سونامی ترس، عدم‌اطمینان و شک، سال خوبی برای سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حوزه ارزهای دیجیتال بود. با این حال، یک گزارش جدید هشدار می‌دهد که ممکن است امسال با کاهش شدید ورود سرمایه به این بازار مواجه باشیم که به نوبه خود می‌تواند رشد بازار را به تأخیر بیاندازد.

به گزارش کوین تلگراف، گلکسی ریسرچ (Galaxy Research) خاطرنشان می‌کند که تعداد معاملات و ارزش سرمایه‌گذاری‌ شرکت‌های خطرپذیر در وب ۳.۰ و استارت‌آپ‌های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ اندکی بیش از ۳۰میلیارد دلار بوده است.

گلکسی ریسرچ: صنعت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ برای تأمین سرمایه با مشکل مواجه خواهد شد
تعداد قراردادها و حجم سالانه سرمایه‌گذاری خطرپذیر در صعنت ارزهای دیجیتال

الکس تورن (Alex Thorn)، رئیس بخش تحقیقات گلکسی، ۲۰۲۲ را به‌عنوان سال هیولا توصیف کرد که زیر سایه سرمایه‌گذاری ۳۱میلیارد دلاری سرمایه‌گذارهای خطرپذیر در سال ۲۰۲۱ قرار گرفت.

تورن با اشاره به گزارش منتشرشده این شرکت در ۵ ژانویه (۱۵ دی) بیان کرد کرد که شرایط کلان اقتصادی و بازار ارزهای دیجیتال منجر به کاهش قابل‌توجه سرمایه‌‌گذاری در سه ماهه سوم و چهارم سال ۲۰۲۲ شده است. این شرایط احتمالاً تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت، زمانی که شرایط کلان بازار بهبود یابد.

تورن خاطرنشان کرد اگرچه در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ شاهد کمترین حجم معاملات و کمترین میزان سرمایه سرمایه‌گذاری‌شده در دو سال گذشته بوده‌ایم، در این سال ۲٬۹۰۰ قرارداد سرمایه‌گذاری خطرپذیر بسته شده است.

به باور تورن اگر این روند ادامه پیدا کند، شرکت‌های ارز دیجیتال و وب ۳.۰ احتمالاً برای تأمین سرمایه در سال ۲۰۲۳ با مشکل مواجه خواهند شد.

شرایط کلان اقتصادی، پولی و ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که سال سختی برای همه بازیگران در پیش است.

او افزود که کاهش ارزش شرکت‌ها و مطالبات سخت‌گیرانه‌تر سرمایه گذاران، شرایط سخت‌تری را برای جذب سرمایه برای کارآفرینان ایجاد می‌کند. او ادامه داد:

استارت‌آپ‌ها در سال ۲۰۲۳ باید بر روی زیرساخت‌ها، کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش درآمد بسیار متمرکز شوند.

از آنجایی که ایالات متحده همچنان بر اکوسیستم استارت‌آپ‌های ارز دیجیتال تسلط دارد، قانون‌گذاری و نظارت نیز برای سرمایه‌گذاری تأثیر خواهد گذاشت.

بر اساس این گزارش، بیش از ۴۰درصد از کل معاملات سرمایه‌گذاری خطرپذیر ارزهای دیجیتال در سال گذشته مربوط به یک استارت‌آپ مستقر در ایالات متحده بوده است.

اهمیت تداوم وجود ایالات متحده برای این بازارها و موقعیت پیشروی آن‌ها، برای سیاست‌گذاران این کشور دلایل کافی برای شفاف‌سازی و تدوین قوانین و مقررات برای این صنعت نوظهور را فراهم می کند.

هرچند، تمایل سرمایه‌گذاران و (رشد)‌ بازار ارزهای دیجیتال دوره‌ای است.

جین فرانتز (Gene Frantz)، شریک ارشد گوگل و آلفابت در صندوق رشد مستقل کپیتال‌جی، ماه گذشته به فوربس گفت که سرفصل‌ها و دورنمای سال ۲۰۲۳ در پایان بسیار بهتر از امروز به نظر می‌رسد.

اگرچه چرخه خبری کنونی ممکن است ناامیدانه باشد، اما ایستادگی و نوآوری همراه با چشم‌انداز اقتصادی روبه‌بهبود، خوش‌بینی‌ای را باز می‌گرداند که همیشه صنعت سرمایه‌گذاری خطرپذیر ما را تعریف کرده است.

کرانچ‌بیس (Crunchbase) نیز در گزارشی در ۵ ژوئن (۱۵ دی) به کاهش حجم تأمین‌مالی خطرپذیر در سال ۲۰۲۳ اشاره کرده است. در سال ۲۰۲۲، حجم سرمایه‌گذاری خطرپذیر جهانی نسبت به سال ۲۰۲۱، حدود ۳۵درصد کاهش یافت. البته، پررونق‌ماند سرمایه‌گذاری در صنعت ارزهای دیجیتال در این سال، کورسویی از امید را برای سال آینده باقی گذاشت. با این همه، کاهش حجم جهانی سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۲، زمینه را برای تجربه یک سال سخت دیگر فراهم می کند.

guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

5 دیدگاه
سید هیمن حسینی
سید هیمن حسینی
1 سال و 2 ماه قبل

سلام قیمت دلار پایین میاد یانه خداکنه

WhiteShadow
WhiteShadow
1 سال و 3 ماه قبل

قبلأ هم در بخش تتر اعلام کردم لازم اینجا هم بیان کنم هم وطن های خوبم مخصوصأ اون دسته از دوستانی که هلدوسیو میکنن خیلی حواستون جمع کنید کمترحاظر به ریسک باشید چرا که پیش👁بینی رکود بزرگی رو براتون با توضیحات کامل وجزیات انجام دادم که تمام این خبرها مبنی بر صحت پیش بینی پیش رومون هست
برای دوستانی که مطلع نیستند
شروع سال جدید پر از بحران پیش👁بینی کردم که درنهایت تورم بالای بیست درصد براآمریکا خواهدداشت واقتصاد آلمان،ژاپن وقطب های اقتصادی دنیا رو بامشکل مواجه خواهدکرد و تأثير مستقیم برتمام بازارهاوشاخص ها خواهد گذاشت
توجه داشته باشید که برای کسانی که هلدوسیو میکنن زمان هم محاسبه کنن چرا که تفاوت میکنه بازدهی سیو وهلد دوستان دقيقأ چه سالی باشد
کلا پیش👁بینی حوادث وبحران های بزرگی رو براسال های پیش رو داریم چه دردنیا چه درایران که میشه گفت سیکل پایانی تمام مشکلات مصادف باسال بز1406برای ماخواهد بود وتااون رو تمام روزهاوهفته ها وماهاوسالها آبستن اتفاقات غیرقابل پیش گویی هستند درنتیجه باید معاملات باکمترین ریسک برای خودمون برنامه ریزی کنیم🙏باتشکردوستدارآرامش تک تک هم وطن ها

mohamdzemani
mohamdzemani
1 سال و 3 ماه قبل

من فکر میکنم این خیلی نمیتونه تحلیل عاقلانه ای باشه چون افرادی که وارد صنعت ( تکنولوژی ) شده اند نسبت به جمعیت جهان کم هست و بعنوان مثال فرض کن من الان از چارت و تحلیل جزئی رمز ارز آشنا شدم و بخوام شروع کنم حداقل با همون یه میلیون تومن که سرمایه گذاری کنم و تعداد امثالهم هم روز به روز در حال پیشرفته جمعیت جهان حدود هشت و نه میلیارد نفره حداقل پنجاه میلیون نفر برای همین امسال در نظر بگیریم افراد تازه کار پول خوبی وارد میشه و شما بفرما خوبه نا امیدی مثل شما تبلیغ کنیم مردم دلسرد بشن

محمد
محمد
1 سال و 3 ماه قبل

همیشه غولهای سرمایه گذاری و نهنگها با ایجاد شرایط ترس شدید باعث میشن تا افراد خرد داراییهاشون رو در قیمت پایین بفروشن و اونها بخورن و با الگوی وایکوف در چندین کف با ترس افراد خرد داراییها رو از دستشون دربیارن و با افزایش شدید قیمت در قیمتهای بسیار بالا دوباره به همون افراد خرد بفروشن... صنعت دیجیتال یعنی آینده صنعت بانکداری و نقل و انتقال پول... این صنعت دنیا رو فرا میگیره

۱۰۰
۱۰۰
1 سال و 3 ماه قبل
پاسخ  محمد

آینده تو دیگه زیر خاکی