گوچی هم وارد حوزه NFT می‌شود

گوچی هم وارد حوزه NFT می‌شود

طبق گزارش‌ها، برند گران‌قیمت گوچی قصد دارد با عرضه توکن‌های غیرمثلی، وارد این حوزه شود. گفته می‌شود که علاوه بر گوچی، چند شرکت فعال در صنعت مد دیگر هم قصد انجام چنین کاری را دارند.

به گزارش «The Block» و به نقل از وُگ (Vogue)، گوچی به‌تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که «دیر یا زود» یک توکن غیرمثلی (NFT) عرضه خواهد کرد. وگ در گزارش خود به‌نقل از منابع آگاه اعلام کرده است چندین برند تولید‌کننده پوشاک گران‌قیمت دیگر هم به‌دنبال ورود به این حوزه هستند.

نیونو (Neuno)، پلتفرم کالاهای کلکسیکونی مد، در حال حاضر با پنج خانه مد مشهور و گران‌قیمت برای عرضه NFTها همکاری می‌کند. ناتالی جانسون (Natalie Johnson)، مدیرعامل نیونو، در مصاحبه اخیر خود گفت:

می‌خواهیم یک کمد لباس سه‌بعدیِ جهانی باشیم که همه جا حضور داشته باشد. مثلاً فکرش را بکنید یک نفر بتواند لباس ورساچه سبز مشهور جنیفر لوپز را در سایت ما بخرد.

طبق اعلام وب‌سایت نیونو، این پلتفرم بر بستر بلاک چین فلو کار می‌کند. بلاک چین فلو از محصولات شرکت دپر لبز (Dapper Labs) است. جانسون در بخشی دیگر از صحبت‌های خود گفت که خرید NFTها نیازی به ارزهای دیجیتال ندارد و مشتریان می‌توانند با استفاده از کارت‌های اعتباری هزینه توکن را بپردازند.

توکن‌های غیرمثلی دارایی‌های منحصربه‌فردی هستند که بر بستر بلاک چین خریدوفروش می‌شوند. طی ماه‌های اخیر شاهد اوج‌گیری شدید این حوزه بودیم. پیش‌تر هم یک هنرمند با نام بیپل (Beeple)، یک NFT را به قیمت نزدیک به ۷۰ میلیون دلار به فروش رساند.

داده‌های دی‌اپ‌ریدار (Dappradar) نشان می‌دهد که در ۳۰ روز گذشته بیش از ۳۰۰ میلیون دلار توکن غیرمثلی معامله شده است. ان‌بی‌ای تاپ شات (NBA Top Shot)، کریپتوپانکز (CryptoPunks) و رریبل (Rarible) به‌ترتیب بیشترین حجم معاملات این حوزه را داشته‌اند.

گوچی هم وارد حوزه NFT می‌شود
حجم معاملات پلتفرم‌های خریدوفروش NFT
guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

6 دیدگاه
ARASH
ARASH
2 سال و 11 ماه قبل

میخواد کیف و کفش زنونه دیجیتال بفروشه؟😂

مهدی خدامرادی
مهدی خدامرادی
2 سال و 11 ماه قبل

چی هست
کسی میتونه راهنمایی کنه

عبادالله نورالهی
عبادالله نورالهی
2 سال و 11 ماه قبل

این دیگه چیه

شرلوک
شرلوک
2 سال و 11 ماه قبل

خب به سلامتی

Sajad
Sajad
2 سال و 11 ماه قبل

یعنی چی اونم خرید سنگین میکنه ؟ تاثیر داره رو روند قیمت ها ؟ بخریم یا نخریم در حال حاظر

جواد
جواد
2 سال و 11 ماه قبل

چی و چیچیه