به‌روزرسانی شبکه کاردانو باز هم به تعویق افتاد

به‌روزرسانی شبکه کاردانو باز هم به تعویق افتاد

به‌روزرسانی مهم شبکه کاردانو به نام واسیل (Vasil)‌ در ابتدا قرار بود در ماه ژوئن (خرداد ماه) راه‌اندازی شود؛ اما تیم پشتیبان توسعه بلاک چین کاردانو، تغییر آهسته در نرم‌افزار شبکه را در اولویت قرار داده است.

به گزارش کوین تلگراف، پس از آن‌که ماه گذشته هارد فورک کاردانو به تعویق افتاد، بار دیگر و این‌بار به‌خاطر تصمیم تیم پشتیبان توسعه این بلاک چین مبنی بر ارتقای شبکه، به زمانی دیگر موکول شد.

این‌پوت اوت‌پوت گلوبال (Input Output Global) سازمانی که مسئولیت تحقیق و توسعه بلاک چین کاردانو را عهده‌دار است، دیروز در یوتوب خود یک خبر جدید درباره این هارد فورک منتشر کرد.

همچنین بخوانید: هاردفورک چیست؟

کوین هاموند (Kevin Hammond)، مدیر فنی این‌پوت اوت‌پوت گلوبال با اعلام این خبر که هارد فورک واسیل بار دیگر به تعویق خواهد افتاد، گفت تا از آمادگی همه طرف‌ها، از جمله صرافی‌ها و توسعه‌دهندگان APIها برای انجام این هاردفورک اطمینان حاصل نکنیم، این امر صورت نخواهد گرفت.

هاموند دراین‌باره می‌افزاید:

بدیهی است با توجه به وضع کنونی، ممکن است چند هفته دیگر هاردفورک واقعی واسیل صورت پذیرد.
این هاردفورک فوق‌العاده مهم است. همه کاربران باید برای آن آماده باشند تا مطمئن شویم که این فرایند به آرامی صورت خواهد گرفت.

هاموند همچنین با اشاره به این‌که این‌پوت اوت‌پوت بر روی حل برخی از مشکلات شبکه آزمایشی متمرکز شده است، از پیشرفت این پروژه با نود کاردانو ورژن ۱.۳۵.۲ خبر داد. ورژن جدید نود این شبکه مشکلات مربوط به عملیات استخرهای سهام‌گذاری، توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp)، تست‌های داخلی و سایر مشکلات شناسایی‌شده در شبکه آزمایشی را برطرف می‌کند.

هاموند می‌گوید:

هدف ما از انجام هارد فورک واسیل این است که مشکلات نهایی شبکه را برطرف کنیم. فعلاً داریم روی درستی و اطمینان‌بخش‌بودن آزمایش‌ها کار می‌کنیم و می‌خواهیم این کار را درست و بدون عجله انجام دهیم.

قیمت کاردانو روز پرنوسانی را پشت سر گذاشته و در شبانه‌روز گذشته با بیش از ۷ درصد افزایش به ۰.۵۳۷ دلار رسیده است. بر اساس داده‌های کوین‌گکو (CoinGecko) طی دو هفته اخیر کاردانو ۲۱ درصد افزایش قیمت را شاهد بوده است.

هارد فورک کاردانو باز هم به تاخیر افتاد
نمودار قیمت کاردانو در نمای دو هفته‌ای

هارد فورک واسیل از زمان هارد فورک آلونسو (Alonzo) که در سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور ماه) به وقوع پیوست، بزرگترین به‌روزرسانی کاردانو تاکنون بوده است. این هارد فورک به‌عنوان یک تغییر بزرگ در شبکه کاردانو در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا سرعت و مقیاس‌پذیری شبکه برای قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) را تا حد خوبی بهبود می‌بخشد.

این‌پوت اوت‌پوت نقشه راه هارد فورک واسیل را در مه (۲۵ اردیبهشت) سال جاری میلادی منتشر کرد. در ابتدا قرار بود که این هاردفورک در ۲۹ ژوئن (۸ تیر) در شبکه اصلی اجرا شود؛ اما در نهایت به‌دلیل وجود چند مشکل جدی تا هفته آخر ژوئیه (مرداد ماه)‌ به تعویق افتاد.

تعویق هارد فورک واسیل در حالی رخ می‌دهد که اکوسیستم ارزهای دیجیتال در انتظار رویداد مهم دیگری نیز برای یکی از بزرگترین ارزهای دیجیتال از لحاظ حجم بازار می‌باشند. اتریوم، دومین ارز دیجیتال برتر از لحاظ ارزش بازار، برای فاز ادغام انتقال به الگوریتم اثبات سهام (Pos) خود در ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) آماده می‌شود. همان‌طور که اعلام شده بود، این مرحله نیز چندین بار به تعویق افتاده بود. انتظار می‌رود ارتقای کامل شبکه اتریوم در سال میلادی آینده انجام گیرد.

guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

0 دیدگاه