تاکنون ۱.۲میلیون بیت کوین به خاطر بحران مالی صرافی‌ها از چرخه معاملات خارج شده است

تاکنون ۱.۲میلیون بیت کوین به خاطر بحران مالی صرافی‌ها از چرخه معاملات خارج شده است

یکی از بزرگترین تفاوت‌های بیت کوین با ارزهای فیات و همین طور تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال، این است که عرضه کل بیت کوین به ۲۱میلیون واحد محدود شده است. در همین حال، شکل‌گیری بحران‌های مالی و بعضاً انحلال صرافی‌های متمرکز مختلف تاکنون در مجموع سبب خروج ۵.۷درصد از عرضه کل بیت کوین (۱.۲میلیون واحد BTC) از چرخه معاملات بازار شده است.

به گزارش کوین تلگراف،‌ دلیل اصلی سقوط بسیاری از این صرافی‌ها شفاف‌نبودن وضعیت ذخایر آنها بوده است و مشابه این اتفاق نیز اخیراً برای صرافی «FTX» رخ داد. داده‌های تاریخی نشان می‌دهد ۱۴ صرافی و پلتفرم فعال در حوزه ارزهای دیجیتال مجموعاً ۱.۱۹۵میلیون بیت کوین ضرر به بار آورده‌اند که برابر با ۶.۳درصد از عرضه درگردش کنونی بیت کوین (۱۹.۲میلیون واحد) است.

تاکنون ۱.۲میلیون بیت کوین به خاطر بحران مالی صرافی‌ها از چرخه معاملات خارج شده است
میزان ضرر صرافی‌های مختلف در قالب بیت کوین.

بررسی‌های جیمسون لوپ (Jameson Lopp)، هم‌بنیان‌گذار پلتفرم کاسا هودل (CasaHODL)، نشان می‌دهد صرافی مت گاکس (Mt. Gox) همچنان از نظر میزان بیت کوینی که از دست داده، رکورددار است.

کمبود بیت کوین‌های در دسترس برای معامله، با قیمت آن رابطه مستقیم دارد. لوپ نیز با اشاره به اینکه عرضه بیت کوین‌های فیک در صرافی‌ها یا توکن‌هایی با نام‌های مشابه، به یکی از معضلات فضای ارزهای دیجیتال تبدیل شده، گفته است «وقتی اکثر مردم [در صرافی‌ها] بیت کوین‌ها فیک خریداری می‌کنند، این ارز دیجیتال نمی‌تواند ابزار مناسبی برای ذخیره ارزش باشد». علاوه بر این، تحقیقات او نشان می‌دهد حداقل ۸۰ ارز دیجیتال مختلف با نامی حاوی «Bitcoin» در بازار وجود دارد که هدف از عرضه آنها صرفاً گمراه‌کردن سرمایه‌گذاران است.

نتیجه‌گیری لوپ این است که سرمایه‌گذاران با خرید بیت کوین‌های فیک بر رشد قیمت نسخه اصلی بیت کوین تأثیر منفی می‌گذارند.

مالکیت شخصی یا نگهداری بیت کوین در کیف پول‌های غیرامانی، به‌عنوان روشی برای کاهش وابستگی سرمایه‌گذاران به صرافی‌های متمرکز و اوراق سازمانی (سهام صندوق‌های سرمایه‌گذاری) معرفی می‌شود.

نجیب ابوکیله، رئیس‌جمهور السالوادور نیز چندی پیش اعلام کرده بود این کشور از تاریخ ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) هر روز یک واحد بیت کوین خریداری خواهد کرد. گزارش‌های عمومی دولت السالوادور نیز نشان می‌دهد این کشور در حال حاضر ۲٬۳۸۱ واحد بیت کوین در اختیار دارد و متوسط قیمت خرید این بیت کوین‌ها نیز ۴۳٬۴۵۷ دلار است. در واقع وضعیت کنونی بازار فرصتی را برای این کشور فراهم کرده است تا متوسط قیمت خرید خود را به‌میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

0 دیدگاه