ویلی‌ وو، تحلیل‌گر مطرح: بیت کوین دیگر هرگز به زیر ۲۰,۰۰۰ دلار نمی‌آید

ویلی‌ وو، تحلیل‌گر مطرح: بیت کوین دیگر هرگز به زیر ۲۰,۰۰۰ دلار نمی‌آید

در حالی که بسیاری از تحلیل‌گران عملکرد بیت کوین در سه چرخه گذشته را با یکدیگر مقایسه می‌کنند، ویلی وو (Willy Woo)، تحلیل‌گر مطرح بازار، معتقد است که قیمت بیت کوین دیگر زیر ۲۰,۰۰۰ دلار را نمی‌بیند.

به گزارش کریپتوپوتیتو، ویلی وو عنوان می‌کند که قیمت بیت کوین قرار نیست بار دیگر به زیر ۲۰,۰۰۰ دلار بیاید.

با مقایسه داده‌های روند فعلی بیت کوین و جهش‌های گذشته این ارز دیجیتال، می‌توان گفت که سرمایه‌گذاران خرد هنوز وارد بازار نشده‌اند و این در حالی است که با این حال، بازار با بحران نقدینگی روبه‌رو است.

قیمت بیت کوین از سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ وارد یک روند صعودی قدرتمند شد. از ماه سپتامبر (شهریور) تا پایان سال ۲۰۲۰ قیمت بیت کوین ابتدا سقف ۲۰,۰۰۰ دلاری خود را برای اولین شکست و پس از آن شاهد شکستن رکوردهای قیمتی یکی پس از دیگری بودیم.

در حال حاضر نشانه چندانی از کاهش قدرت روند صعودی فعلی دیده نمی‌شود و بیت کوین پس از اصلاح اندک در ۲۴ گذشته، در حال تثبیت قیمت خود در محدوده‌ای بالاتر از ۳۰,۰۰۰ دلار است. دیروز و همزمان با تولد ۱۲ سالگی بیت کوین، قیمت این ارز دیجیتال تا نزدیکی ۳۵,۰۰۰ دلار هم پیش رفت.

معمولاً این قبیل نوسانات باعث افزایش هیجانات در بازار می‌شوند. در این بین، بسیاری از تحلیل‌گران به بیان دیدگاه‌های خود در ارتباط با روند بیت کوین در آینده صحبت کرده‌اند. ویلی وو هم یکی از این افراد است.

این تحلیل‌گر مطرح، با تأکید بر دیدگاه صعودی خود، در توییت اخیرش اعلام کرده است که بیت کوین دیگر به زیر ۲۰,۰۰۰ دلار نخواهد رسید. او معتقد است که تنها یک اتفاق غیرمنتظره مثل شیوع کووید- ۱۹ و سقوط بازارهای مالی که در ماه مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸) شاهدش بودیم می‌تواند باعث ریزش قیمت بیت کوین و رسیدن آن به زیر ۲۰,۰۰۰ دلار شود.

مقایسه جهش‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰

یکی دیگر از تحلیل‌گران بازار سه جهش اصلی قیمت بیت کوین در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ را بررسی و مقایسه کرده است. او در بررسی‌های خود به‌طور خاص ارتباط بین هاوینگ بیت کوین و نوسانات قیمت را در نظر گرفته است.

به‌گفته وی، چرخه فعلی حدود ۱۵۰ روز پس از هاوینگ بیت کوین آغاز شد. او از هر هاوینگ با نام «نقطه تورم» یاد می‌کند و می‌گوید که در سال ۲۰۱۷، جهش قیمت ۲۵۰ روز پس از هاوینگ رخ داد و این جهش در سال ۲۰۱۳، تنها ۵۰ روز پس از هاوینگ اتفاق افتاد.

با وجود اینکه ارزش بازار بیت کوین برای اولین بار در تاریخ از مرز ۶۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است، نمودار زیر نشان می‌دهد که هنوز راه زیادی تا رسیدن به رکوردهای سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷، از حیث سرعت افزایش، وجود دارد.

ارزش بازار مقایسه‌ای
ارزش بازار مقایسه‌ای

از نظر نوسانات، این تحلیل‌گر خاطرنشان می‌کند که عملکرد فعلی بیت کوین شباهت زیادی با سال ۲۰۱۷ دارد و این شباهت با سال ۲۰۱۳ بسیار ناچیز است. او در این باره می‌گوید:

نوسانات ۳۰ روزه
نوسانات ۳۰ روزه

تا به اینجای روند صعودی، نوسانات نزولی چندانی را تجربه نکردیم.

به‌گفته بسیاری از تحلیل‌گران، هنوز سرمایه‌گذاران بازار آن گونه که باید، به بازار بیت کوین وارد نشده‌اند. داده‌های گوگل ترندز هم نشان می‌دهد که علاقه‌ها نسبت به بیت کوین تا حد زیادی بالا رفته است. افزایش جستجوها در گوگل در ارتباط با کلمه «بیت کوین» معمولاً نشان‌دهنده علاقه سرمایه‌گذاران خرد به بیت کوین است.

آدرس‌های فعال
آدرس‌های فعال

بررسی وضعیت آدرس‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهد که در جهش صعودی سال ۲۰۱۳، سرمایه‌گذاران خرد بیشتری فعالیت را داشتند. این تحلیل‌گر در این باره می‌نویسد:

آمارها با این فرضیه که سرمایه‌گذاران خرد هنوز وارد نشدند همخوانی دارد. صعود فعلی را بخش کوچکی از سرمایه‌گذاران نهادی اولیه بیت کوین و افراد ثروتمند کنترل می‌کنند.

داده‌های اخیر نشان می‌دهد که با وجود ارزهایی که سرمایه‌گذاران نهادی خریده‌اند، بیت کوین‌های از دست رفته و گم‌شده، ارزهایی که نهنگ‌ها به‌صورت بلندمدت نگهداری می‌کنند و موجودی خرج‌نشده ماینرها، شاهد یک بحران نقدینگی در بازار بیت کوین هستیم.

نمودار بیت کوین

این تحلیل‌گر به بیت کوین‌هایی که در بازار نیستند هم اشاره می‌کند. این بیت کوین‌ها به ارزهایی گفته می‌شود که برای فروش در صرافی‌ها و بازارها عرضه نمی‌شوند و در کیف پول‌ها برای بلندمدت نگهداری می‌شوند. او با اشاره به افزایش سریع این مقدار می‌نویسد:

تعداد بیت کوین‌هایی که در بازار نیستند، در چرخه قبلی زودتر به قله رسید و سپس آرام‌آرام و زمانی که ارزها از کیف پول‌های سرد برای فروش به بازار وارد شدند، کاهش یافت. هنوز به قله نقدینگی نرسیده‌ایم و جهش صعودی هم هنوز قدرت خود را از دست نداده است.

guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

6 دیدگاه
هرمز مظاهری
هرمز مظاهری
3 سال و 3 ماه قبل

چه هیجانی

siavashnam
siavashnam
3 سال و 3 ماه قبل

همیشه موقع پامپ از این جور تحلیلا زیاد میگن

فرزاد منصوری
فرزاد منصوری
3 سال و 3 ماه قبل

حرف بیخود زده بخدا قبل از هاوینگ بعدی بیت تا 14000 دوباره پایین خواهد آمد

گاد آو بیت کوین
گاد آو بیت کوین
3 سال و 3 ماه قبل

جوک قرن.

محمدامین محمدی
محمدامین محمدی
3 سال و 3 ماه قبل

😂😂😂😂😂

حمید 3ح
حمید 3ح
3 سال و 3 ماه قبل

یه نفرم بود که میگفت نفت هرگز زیر 100 دلار نمیره

ولی نفت روزای نزخ منفی رو هم دید
الان اوج ترس و طمعه و باید از این اخبار امید بخش بشنویم