قیمت بیت کوین به خاطر لایتنینگ تا ۲۵۰ هزار دلار افزایش می‌یابد

قیمت بیت کوین به خاطر لایتنینگ تا ۲۵۰ هزار دلار افزایش می‌یابد

تیم دراپر (Tim Draper) در تازه‌ترین پیش‌بینی خود مدعی شده که پس از سال ۲۰۲۲ و در نتیجه تسهیل پرداخت‌های بیت کوین از جانب سرویس‌های پردازش تراکنش‌ها، قیمت بیت کوین به میلیون‌ها دلار خواهد رسید.

به گزارش کوین تلگراف، دراپر در حاشیه نشست بلاک چین و هوش مصنوعی که هفته گذشته در کشور مالت برگزار شد، در پرسش و پاسخی با خبرنگاران و علاقه‌مندان این حوزه گفت که نوآوری‌هایی نظیر «شبکه لایتنینگ» (Lightning Network) می‌توانند باعث اوج گرفتن قیمت بیت کوین شوند.

تیم دراپر ضمن تاکید دوباره بر پیش‌بینی قبلی‌اش گفت که به عقیده او قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ به ۲۵۰ هزار دلار خواهد رسید. او در پاسخ به سوالی گفت:

به نظر من سرویس‌های پردازش تراکنش‌های بیت کوین جرقه آتش بسیار بزرگی را می‌زنند.

دراپر در خصوص سوالی با مضمون اینکه چرا بیت کوین طی سه یا چهار سال آینده به رکوردی جدید می‌رسد گفت:

به دلیل شبکه لایتنینگ و «اوپن نود» (OpenNode) و شاید دیگرانی که امکان خرج کردن سریع و راحت بیت کوین را فراهم می‌کنند. برای همین شاید در آینده بیت کوین تنها ذخیره ارزش نباشد و بتوان برای تراکنش‌های کوچک هم از آن استفاده کرد. شاید بتوان از بیت کوین خریدهای خرد خود را انجام داد، از این ارز می‌توان در همه جا استفاده کرد.

نمی‌توان با قطعیت گفت که شبکه لایتنینگ یک سرویس پردازش تراکنش‌ها است، اما در هر صورت با استفاده از ایجاد کانال‌ها، نودها می‌توانند بدون کارمزد (تقریبی) تراکنش‌های آنی انجام دهند. تراکنش‌ها در شبکه لایتنینگ نسبت به تراکنش‌های «آن چین» (on-chain)، کارمزدی بسیار کمتر دارند؛ به بیان دقیق‌تر کارمزد تراکنش‌ها در شبکه لایتنینگ چیزی در حدود یک ساتوشی (تقریبا ۰.۰۰۰۰۸۷۸۸ دلار) است!

تیم دراپر به‌ عنوان یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای از دوستداران بیت کوین نیز به حساب می‌آید، اما عمده شهرت او بخاطر پیش‌بینی‌های عجیبش در خصوص افزایش قیمت بیت کوین است. ویژگی‌ای که او را به «جان مک آفی» (John McAfee) شبیه می‌کند.

ماه سپتامبر (شهریور)، او قیمت ۲۵۰ هزار دلاری بیت کوین را محافظه کارانه خواند و افزود بیت کوین توانایی ایجاد تغییرات بزرگِ جغرافیایی-سیاسی را دارد.

بابی لی نیز هفته گذشته با پیش‌بینی مشابهی گفت که بیت کوین تا سال ۲۰۲۸، به رقم ۵۰۰ هزار دلار خواهد رسید. بابی لی از بنیان‌گذاران صرافی BTCC و از حامیان دو آتشه بیت کوین به حساب می‌آید.

guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

2 دیدگاه
م.ده
م.ده
4 سال و 4 ماه قبل

خب کسی رو مجبور نکردن آقا علی که بخره تحلیل خودشونه درضمن اونا که ایران نیستن برای ما هم چیزی نگفتن پس نمیشه بگیم برای کم کردن ریزش هست تازه قیمت با خرید و فروش نیست قیمت با حجم معاملات و نقل و انتقال توی بلاکچین تغییر میکنه کلا قیمتش افزایش پیدا میکنه اولین سالایی که اومد قیمتش زیر یک دلار بود همه میگفتن بدرد نمیخوره و ارزش نداره ولی الان همه افتادن دنبال کسب بیت کوین بازم میگن بیشتر میشه ولی بازم میگن ارزش نداره و سقوط میکنه که کاملا اشتباهه و طبیعی هم هست و باید همیشه مخالفانی باشن

علی
علی
4 سال و 4 ماه قبل

وقتی این سرمایه دارهای بیت کوین اینجوری حرف میزنن و سعی می کنن جوهای عجیب و غریب بدن ، مطمئن باشید تحلیلشون اینه که بیت کوین ریزش شدید داره و مثلا میخوان با جوسازی ، روند نزول رو کند یا کم کنن .