- ارزدیجیتال
- تحلیل ها
- چرا «پول هوشمند» دیگه بیتکوین نمیخره⁉️📉
-
۱ روز قبل
تصویر بالا نشون میده که بعد از یک دوره قوی ورودی پول نهادی به ETFهای بیتکوین (بهخصوص BlackRock و Fidelity) در سالهای ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵، از اواسط مه ۲۰۲۶ به بعد، جریان خالص پول (۷ روزه میانگین متحرک) تقریباً صفر یا منفی شده.
یعنی خروجی یا ورودی، خیلی ضعیف غالب بوده.خب … یعنی چی؟
درست میگه: تقاضای قوی و جدید از سمت سرمایهگذارآی بزرگ (نهادها، نهنگها…) فعلاً وجود نداره. مثل اینکه «پول هوشمند» در قیمتهای فعلی راضی به خرید بیشتر نیست.
اما کامل نیست: این فقط نشوندهنده کاهش سرعت خریده، نه لزوماً «فرار سرمایه».
ای.تی.افETFها هنوز مقدار زیادی بیتکوین نگه داشتن و قبلاً میلیاردها دلار وارد شده. گاهی اوقات بازار نیاز به یه «نفسگیری» داره.
خلاصه اینکه بیتکوین الان بیشتر با نیروی بازار حرکت میکنه تا هجوم تازه پول از والاستریت. این میتونه نشونهای از تثبیت قیمت یا آمادهسازی برای موج بعدی باشه، ولی فعلاً اشتهای نهادی کم شده.
اگه قیمت پایینتر بیاد، احتمالاً دوباره ورودیها زنده میشن. فعلاً بازار در حال هضم قبلیهاست.


