ممو در تون کیپر چیست؟ آموزش پیدا کردن ممو یا کامنت در Tonkeeper

ممو در تون کیپر چیست؟ آموزش پیدا کردن ممو یا کامنت در Tonkeeper

ممو (Memo)، تگ (Tag) یا کامنت (Comment) در تون کیپر همگی یک کد هستند که هنگام ارسال برخی از ارزهای دیجیتال از این کیف پول به مقصد صرافی‌ها، باید آن را وارد کنید. وارد نکردن یا اشتباه وارد کردن ممو می‌تواند باعث از دست رفتن دارایی‌های شما شود. با ما همراه باشید تا نحوه پیدا کردن ممو در تون کیپر و وارد کردن آن را آموزش ببینیم.

ممو یا تگ یا کامنت در تون کیپر چیست؟

ممو، تگ یا کامنت همگی یک کد متشکل از عدد، حرف یا ترکیبی از این دو هستند که هنگام انتقال برخی از ارزهای دیجیتال از کیف پول تون کیپر به مقصد صرافی‌ها، برای شناسایی فرد گیرنده استفاده می‌شوند.

کاربرد ممو در تون کیپر به زبان ساده: صرافی متوجه شود واریزی از طرف شما بوده است.

در حقیقت، برای انتقال تون یا ارزهای روی شبکه تون در تون کیپر به کیف پول شخصیِ یک نفر، نیاز به واردکردن ممو نیست؛ اما اگر بخواهید به جایی مثل صرافی واریز کنید، حتماً باید ممو را صحیح وارد کنید.

به عبارت دیگر، ممو در تون کیپر یک آدرس ثانویه است که نشان می‌دهد دریافت‌کننده نهایی تراکنش در آدرس مقصد چه کسی است. برای مثال، در صرافی‌ها اکانت‌های مختلفی به آدرس کیف پول صرافی متصل هستند و ممو مشخص می‌کند که تراکنش مربوط به کدام حساب کاربری است.

البته علاوه‌بر صرافی‌ها، در کیف پول‌های حضانتی و کیف پول‌هایی که چندین کاربر از یک آدرس گیرنده مشترک استفاده می‌کنند نیز وارد کردن ممو یا تگ ضروری است.

چه ارزهایی نیاز به وارد کردن تگ یا ممو دارند؟

همه ارزهای دیجیتال از فناوری ممو یا تگ پشتیبانی نمی‌کنند؛ به‌همین‌دلیل، صرافی‌ها برای دریافت این نوع ارزها در حساب کاربران، آدرس‌های جداگانه برای هر کاربر اختصاص می‌دهند. اما برای ارزهایی که از فناوری ممو پشتیبانی می‌کنند، صرافی‌ها یک آدرس مشترک دارند و برای هر کاربر یک آدرس ممو اختصاص داده‌اند.

تون کوین هم از فناوی ممو استفاده می‌کند. به‌همین‌خاطر، هنگام انتقال TON و دیگر توکن‌های شبکه تون مانند نات کوین (NOT) به مقصد صرافی‌ها یا کیف پول‌های حضانتی باید حتماً Tag یا Memo یا Comment را در تون کیپر وارد کنید.

چه زمانی باید کامنت یا ممو را در تون کیپر وارد کنیم؟

تنها تراکنش‌های خروجی ارزهایی که در بخش قبل معرفی کردیم از مبدأ تون کیپر به مقصد صرافی‌های ارز دیجیتال یا کیف پول‌هایی که چندین کاربر از یک آدرس گیرنده مشترک استفاده می‌کنند، نیازمند وارد کردن ممو یا تگ هستند.

بنابراین، تراکنش‌های ورودی از مبدأ صرافی‌های ارز دیجیتال یا از دیگر کیف پول‌ها به مقصد کیف پول تون کیپر نیازی به وارد کردن تگ یا ممو ندارند.

ممو در تون کیپر را کجا پیدا کنیم؟

همانطور که گفتیم، تنها برای تراکنش‌های خروجی از تون کیپر به مقصد صرافی‌ها و برای یک سری از ارزهای دیجیتال خاص ملزم به وارد کردن تگ یا کامنت هستید.

این تگ یا ممو را صرافی مقصد در اختیار شما قرار می‌دهد تا در کیف پول تون کیپر خود وارد کنید.

برای پیدا کردن این تگ یا ممو، ابتدا باید وارد حساب صرافی مورد نظر خود شوید. فرض کنید در این مثال، می‌خواهیم ارز TON را از کیف پول تون کیپر به صرافی اوکی اکسچنج واریز کنیم. مراحل کار به‌صورت زیر است:

۱. پیدا کردن ممو یا تگ در صرافی

پس از ورود به حساب خود در صرافی، وارد بخش «واریز» یا اگر از یک صرافی خارجی استفاده می‌کنید، وارد قسمت «Deposit» شوید.

صفحه واریز در صرافی
صفحه واریز در صرافی

سپس نام توکن مورد نظر خود (در این مثال تون کوین) را جستجو و سپس شبکه مورد نظر برای واریز از کیف پول تون کیپر به آن را انتخاب کنید.

ممکن است صرافی مورد نظر شما از شبکه‌های مختلفی که ارز دیجیتال تون کوین در آن عرضه شده، مانند تون، بایننس اسمارت چین و… پشتیبانی کند. حتماً مطمئن شوید که شبکه واریز انتخابی با شبکه ارز تون کوین شما در کیف پول تون کیپر یکسان باشد.

پیدا کردن ممو در صرافی
پیدا کردن ممو در صرافی

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، مقادیر «آدرس» و «ممو یا Comment» در صفحه واریز تون کوین شما وجود دارد. اگر از صرافی‌های خارجی استفاده می‌کنید نیز زیر آدرس واریز، مقدار Memo یا Tag یا Comment برایتان نمایش داده می‌شود. هر دوی این مقادیر را کپی کنید.

۲. وارد کردن ممو یا کامنت در کیف پول تون کیپر

اکنون وارد کیف پول تون کیپر خود شده و ارز دیجیتال تون کوین را انتخاب کنید. سپس روی «Send» ضربه بزنید. در صفحه بعد، آدرس کیف پول صرافی را در قسمت «Address» و ممو یا کامنت را در قسمت «Comment» کیف پول تون کیپر خود پیست کنید.

به‌هیچ عنوان این مقادیر را به‌صورت دستی و تایپ وارد نکنید. بهتر است آن‌ها را کپی و پیست کنید و پس از آن یک بار دیگر درستی آن‌ها را بررسی کنید.

پس از بررسی تراکنش، روی «Continue» ضربه زده و آن را تأیید کنید. پس از چند لحظه، تون کوین‌های شما به حساب صرافی‌تان واریز خواهد شد.

روش کار برای صرافی‌های خارجی نیز به‌همین صورت است.

اگر ممو را در تون کیپر وارد نکنیم یا اشتباه وارد کنیم چه می‌شود؟

هنگام وارد کردن کامنت یا تگ در کیف پول تون کیپر ممکن است دو خطا پیش آید:

خطای اول: وارد نکردن ممو یا کامنت

در این حالت، بااینکه تراکنش شما در بلاک چین ثبت می‌شود و به آدرس کیف پول صرافی می‌رسد، اما ممکن است صرافی در تشخیص اینکه تراکنش مورد نظر مربوط به چه گیرنده‌ای بوده است، با مشکل مواجه شود.

راه‌حل این مشکل، تماس با صرافی و ثبت درخواست پیگیری واریز ارز است. رفع این مشکل بسته به صرافی تحت استفاده ممکن است چند روز زمان ببرد یا با صرف هزینه همراه باشد.

خطای دوم: وارد کردن اشتباه ممو یا کامنت

درصورتی‌که کامنت یا تگ را در کیف پول تون کیپر اشتباه وارد کرده باشید، تقریباً هیچ راهی برای شناسایی تراکنش شما توسط صرافی وجود ندارد (حتی با اینکه تراکنش روی بلاک چین ثبت می‌شود)، مگر اینکه مموی مورد نظر مربوط به هیچ تراکنش و حساب دیگری در صرافی مقصد نبوده باشد.

این مورد را نیز باید با پشتیبانی صرافی درمیان بگذارید.

سؤالات متداول

برای چه ارزهایی نیاز به ممو یا تگ داریم؟

الزام به واردکردن تگ بستگی به آدرس مقصد دارد. اگر آدرس مقصد یک صرافی یا کیف پول حضانتی است و برای انتقال ارز دیجیتال موردنظر شما ممو می‌خواهد، باید حتماً هنگام انجام واریز ممو را وارد کنید.

چه زمانی باید ممو یا تگ را در تون کیپر وارد کنیم؟

برای تراکنش‌های خروجی از کیف پول تون کیپر به مقصد صرافی‌ها باید مقدار کامنت را از صرافی گرفته و در کیف پول تون کیپر خود وارد کنید. تراکنش‌های واریزی به کیف پول تون کیپر نیازمند وارد کردن ممو نیستند.

اگر ممورا در کیف پول تون کیپر وارد نکنیم چه می‌شود؟

اگر ممو یا کامنت را در کیف پول تون کیپر وارد نکنید، احتمال گم شدن ارزها و عدم دریافت‌شان در کیف پول صرافی وجود دارد. در صورت بروز چنین مشکلی، باید با پشتیبانی صرافی تماس بگیرید.

جمع‌بندی

برای ارسال برخی از ارزهای دیجیتال مانند نات کوین و تون کوین از کیف پول تون کیپر به مقصد صرافی‌های ارز دیجیتال، نیازمند وارد کردن یک کد تحت عنوان ممو (Memo)، کامنت (Comment) یا تگ (Tag) هستید. همگی این مقادیر، یک کد ویژه هستند که برای شناسایی حساب گیرنده در صرافی‌ها استفاده می‌شوند. وارد کردن اشتباه ممو یا تگ می‌تواند باعث ازدست‌رفتن دارایی‌های شما شود.

guest

لطفا در صورت مشاهده دیدگاه‌های حاوی توهین و فحاشی یا خلاف عرف جامعه لطفا با گزارش سریع آن‌ها، به ما در حفظ سلامت بستر ارتباطی کاربران کمک کنید.

0 دیدگاه