لاست داگز چیست؟ آموزش کسب درآمد از بازی Lost Dogs

لاست داگز چیست؟ آموزش کسب درآمد از بازی Lost Dogs

ظاهراً تب‌وتاب بازی‌های تلگرامی تمامی ندارد و این‌بار پرچمدار این حوزه یعنی نات کوین (Notcoin)، بازی جدیدی به‌نام لاست داگز (Lost Dogs) را منتشر کرده است. در این بازی تنها ۶ هفته فرصت دارید تا داستان سگ‌های گمشده‌تان را بازگو کنید. برای آموزش نحوه کار با ربات بازی لاست داگز و دریافت پاداش‌های این بازی در قالب ارزهای دیجیتال نات (NOT)، بونز (BONES) و ووف (WOOF) این مطلب از ارزدیجیتال را از دست ندهید.

خلاصه قوانین بازی لاست داگز:

  • در هر دور یا راند سه کارت و یک هدف معرفی می‌شود.
  • بازیکنان باید حدس بزنند کدام کارت مطابق هدف است و آن را انتخاب کنند.
  • هدف هر دور می‌تواند انتخاب محبوب‌ترین، دارای محبوبیت متوسط ​​یا نامحبو‌ترین کارت براساس تعداد امتیازات BONES باشد.
  • درصورتی که کارت انتخابی شما در نهایت برنده شود، پاداشی در قالب توکن‌های NOT و WOOF دریافت می‌کنید.
  • اگر برنده شوید، می‌توانید با تبدیل توکن‌های NOT به BONES، میزان توکن NOT دریافتی‌تان را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: نات کوین (Notcoin) چیست؟ آموزش کسب درآمد از نات کوین

لاست داگز چیست؟

لاست داگز (Lost Dogs) یک بازی کارتی داستان‌محور است که در پلتفرم نات گیمز (Not Games) عرضه شده است. این بازی بر اساس استراتژی و پیش‌بینی نتیجه تصمیمات جامعه است و بازیکنان در آن با انتخاب یک کارت در هر روز باید قصه سگ‌های دوست‌داشتنی خود را بسازند. به هر دور انتخابی در هر روز یک راند (Round) یا دور می‌گویند و نتیجه آن کاملاً به تصمیمات جامعه لاست داگز در طول بازی بستگی دارد.

اگر با بازی‌های اکشن-معمایی مانند هوی رین (Heavy Rain)، آنتیل دان (Until Dawn) و عنوان‌های مشابه آشنایی داشته باشید، قطعاً لاست داگز هم برایتان جذاب خواهد بود. در لاست داگز هم تسک‌های مختلفی وجود دارد که تکمیل آن‌ها به شکل‌های مختلف روی روند داستان تأثیر می‌گذارد. برای انجام بازی Lost Dogs باید عضو گروه‌هایی به‌نام اسکواد (Squad) یا همان جوخه‌ها شوید و برای آماده‌سازی استراتژی‌های جدید، کاربران جدید را به آن دعوت کنید.

این بازی تنها برای ۶ هفته در جریان است و پس از آن، دیگر امکان بازی و جمع‌آوری توکن‌های آن وجود ندارد. لاست داگز از یکم اوت ۲۰۲۴ (۱۱ مرداد ۱۴۰۳) آغاز به‌کار کرده است و تا ۴۲ روز بعد ادامه می‌یابد. لاست داگز طی همکاری نات کوین با تیم پروژه اجتماعی تون (TON) به‌نام لاست داگز کو (Lost Dogs Co) و فروشگاه ان اف تی گت‌جمز (Getgems) ساخته شده است.

بازی لاست داگز چگونه کار می‌کند؟

سازوکار بازی به این شکل است که هر روز ۳ کارت معرفی و یک هدف تعیین می‌شود. هدف انتخاب کارتی است که در انتهای بازی بیشترین امتیاز، کمترین امتیاز یا امتیاز متوسط را خواهد داشت؛ یعنی شما باید حدس بزنید که کدام کارت از لحاظ تعداد BONESهای اختصاص داده شده به آن، هدف را به دست می‌آورد. سپس، آن کارت را انتخاب می‌کنید.

این نکته مهم را می‌توان چالش اصلی بازی دانست؛ چون کارت هدف بر اساس تعداد توکن‌های اختصاص‌داده‌شده مشخص می‌شود، ممکن است آن کارت کمتری رأی را داشته باشد، اما تعداد BONESهای رأی‌دهندگان به آن کارت، بیشتر از تعداد توکن‌های کسانی باشد که رأی نداده‌اند.

آموزش کار با ربات Lost Dogs

برای آغاز بازی باید وارد ربات LostDogs شوید. این کار را می‌توانید از طریق لینک زیر انجام دهید. سپس روی /Start ضربه بزنید تا کار ربات آغاز شود. در این صفحه، روی «Play The Way» ضربه بزنید.

توجه: لینک اسکواد ارزدیجیتال متفاوت با لینک ورود به بازی است. با کلیک روی لینک اسکواد، فقط در اسکواد ارزدیجیتال عضو می‌شوید، اما هنوز وارد بازی لاست داگز نشده‌اید. برای ورود به بازی Lost Dogs، روی لینک بالا کلیک کنید.

اجرای ربات بازی لاست داگز

سپس، صفحه اصلی ربات Lost Dogs باز می‌شود. در این قسمت، چندین بخش شامل ۳ تب «BONES» و «League» و «Profile» را مشاهده می‌کنید.

صفحه اصلی ربات lost dogs

تب «BONES» که برای رأی‌دهی به کارت‌های روزانه بازی است. هر روز سه کارت در این قسمت معرفی می‌شود. کافی است روی «Vote with ۱ BONES» ضربه بزنید و سپس برای تایید انتخابات، گزینه «Confirm» را بزنید. اکنون کارت شما انتخاب شده است.

انتخاب کارت در بازی لاست داگز

برای ادامه آموزش بازی لاست داگز بهتر است ابتدا با قوانین آن آشنا شویم.

قوانین بازی لاست داگز

در هر دور، ۳ کارت به شما داده می‌شود که هر کدام یک سناریوی مجزا را در دنیای بازی لاست داگز پیش می‌برد. برای هر دور، یک هدف تعیین می‌شود که باید حدس بزنید کدام کارت در انتهای این راند منطبق با آن هدف خواهد بود. هدف یکی از این سه مورد می‌تواند باشد:

  • انتخاب نامحبوب‌ترین کارت (Unpopular Card): باید کارتی را که احتمال می‌دهید در انتهای دور از نظر تمام بازیکنان به‌عنوان نامحبوب‌ترین کارت برگزیده خواهد شد را انتخاب کنید؛ در واقع کارتی که کمترین تعداد BONES را دریافت خواهد کرد.
  • انتخاب کارت با محبوبیت متوسط (Average Card): باید کارتی که از نظر محبوبیت، رتبه متوسط را بین تمام بازیکنان در انتهای دور خواهد گرفت انتخاب کنید؛ در واقع کارتی که متوسط تعداد BONES را دریافت خواهد کرد.
  • انتخاب کارت محبوب (Popular Card): باید کارتی که احتمال انتخاب‌شدن آن توسط همه بازیکنان به‌عنوان محبوب‌ترین کارت وجود دارد را انتخاب کنید؛ در واقع کارتی که حداکثر تعداد BONES را دریافت خواهد کرد.

هر بازیکن به‌صورت مستقل نسبت به هدف هر دور باید کارتی را انتخاب کند. برای اینکه بدانید کدام کارت شانس انتخاب‎‌شدن را دارد، نیازمند تعامل و صحبت با دیگر بازیکنان هستید تا تشخیص دهید نظر جامعه به‌سوی انتخاب کدام کارت است. لاست داگز برای این کار گروه‌های متعددی را در تلگرام راه‌اندازی کرده است.

برای انتخاب یکی از ۳ کارت، هر بازیکن باید توکن BONES خود را به آن اختصاص دهد. بنابراین، محبوب‌ترین می‌تواند حتی توسط کمترین تعداد بازیکنانی انتخاب شوید که بیشترین مقدار BONES را به آن تخصیص داده باشند.

در هر دور، تمام بازیکنان توکن BONES جدیدی برای شرکت در بازی لاست داگز دریافت می‌کنند. برای افزایش تعداد بونزهای دریافتی‌تان می‌توانید فعالیت‌های زیر را انجام دهید:

  • دعوت از دوستان
  • خرید و نگهداری NFTهای لاست داگز درون کیف پول متصل به بازی
  • تبادل توکن NOT با BONES

پس از اتمام هر دور، نتیجه براساس امتیازات بونز بازیکنان محاسبه شده و در یک پنجره جدید، کارتی که به هدف مورد نظر رسیده است، توزیع انتخاب بازیکنان و پاداش دریافتی آن‌ها نمایش می‌دهد.

در انتهای دور، توکن BONES جدید دریافت می‌کنید و دور جدید آغاز می‌شود.

مثلاً همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، هدف از این دور از بازی، انتخاب کارتی با محبوبیت متوسط (Average Card) است. با کلیک روی فلش‌های روی کارت‌ها در کناره‌های پنجره ربات لاست داگز، دیگر کارت‌ها را مشاهده خواهید کرد.

صفحه اصلی ربات lost dogs

همانطور که تا اینجا متوجه شدیم، با پیشرفت در بازی و تکمیل تسک‌ها، سه توکن به‌نام نات (NOT)، ووف‌ (WOOF) و بونز (BONES) پاداش می‌گیرید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

آموزش نحوه دریافت و برداشت نات کوین در ربات لاست داگز

درصورت تبدیل توکن‌های NOT به BONES در دور فعلی بازی و انتخاب کارت برنده، پاداش توکن‌های نات، ۲۴ ساعت پس از اتمام دور به کیف پول شما واریز می‌شود. بنابراین هرچه نات کوین بیشتری خرج کنید، مقدار توکن نات و ووف دریافتی‌تان نیز بیشتر خواهد شد.

۹۰٪ تعداد نات کوین‌های جمع‌آوری‌شده در هر دور بین برندگانی که در آن دور توکن نات خرج کرده‌اند و ۱۰٪ باقی‌مانده، بین تمام برندگانی که توکن نات در دور مربوطه خرج نکرده‌اند توزیع می‌شود.

درصورتی که نات کوین خرج نکرده اما کارت برنده را درست حدس زده باشید، پاداش نات شما در پروفایل‌تان نمایش داده خواهد شد. برای برداشت این نات کوین‌ها باید کیف پول سازگار با شبکه تون را به ربات تلگرامی لاست داگز متصل کرده و کارمزد شبکه را پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول‌های تون کوین، معرفی ۶ کیف پول برتر Toncoin

آموزش نحوه کسب توکن WOOF در بازی لاست داگز

توکن ووف هنوز در صرافی‌ها لیست نشده است، اما این اتفاق ممکن است به‌زودی بیفتد. در هر دور بازی، شما توکن نات و ووف پاداش می‌گیرید که مقدار آن به فعالیت‌تان در بازی تلگرامی Lost Dogs بستگی دارد. توکن WOOF برای هرگونه فعالیتی در بازی نظیر لاگین‌های روزانه به بازی، انتخاب کارت (بدون درنظرگیری برنده یا بازنده بودن آن)، پیوستن به اسکوادها، اتصال کیف پول تون کوین به بازی و پیروزی در لیگ‌ها پرداخت می‌شود.

بوستر روزانه

اگر هر روز به کارت‌ها رأی دهید و هیچ روزی را از دست ندهید، ضریب پاداش به‌صورت روزانه افزایش یافته و مقدار توکن WOOF دریافتی شما نیز بیشتر می‌شود. مثلا در پایان روز ۴۲ و ورود هرروزه به بازی، حداقل ۱۰ برابر توکن WOOF  بیشتر از مقدار اولیه خود دریافت خواهید کرد.

مثلا در روز اول اگر ۱,۰۰۰ ووف برای انتخاب کارت دریافت کنید، در روز سوم ۱,۲۵۰ ووف و در روز دهم ۲,۰۰۰ ووف دریافت خواهید کرد. این بوستر روی تمام پاداش‌های ووف در بازی تاثیر می‌گذارد. اگر هم روزی را از دست بدهید، این بوستر به مقدار اولیه برمی‌گردد.

مودیفایر پیروزی یک‌باره

علاوه‌بر بوستر اصلی، شما می‌توانید از تب «BONES» یک بونس ویژه با پرداخت استارز تلگرام خریداری کنید که مقدار پاداش WOOF را دو برابر می‌کند. درصورتی که کارت انتخابی شما در همان روز خرید بونس برنده شود، بونس توکن ووف شما پس از اعمال دیگر مودیفایرها، دو برابر خواهد شد. اما درصورتی که کارت انتخابی شما در همان روز خریداری بونس برنده نشود، بونس آن را هم از دست خواهید داد.

مودیفایر لیگ

هرچه توکن ووف بیشتری جمع‌آوری کنید، لیگ‌تان نیز بالاتر خواهد رفت و در نتیجه، توکن WOOF بیشتری در ازای فعالیت‌های درون بازی لاست داگز دریافت می‌کنید. در مجموع ۶ لیگ در بازی وجود دارد:

  • لیگ برنز (Bronze) از ۰ ووف
  • لیگ سیلور (Silver) از ۱۵۰ ووف
  • لیگ گلد (Gold) از ۵,۰۰۰ ووف
  • لیگ پلاتینیوم (Platinum) از ۲۵,۰۰۰ ووف
  • لیگ دایموند (Diamond) از  100,000 ووف
  • لیگ بون (Bone) از ۵۰۰,۰۰۰ ووف

مثلا در لیگ برنز، شما برای هر بار ورود به بازی، ۱۰ ووف در روز دهم جایزه می‌گیرید. این مقدار برای لیگ پلاتینیوم ۳۰ ووف است. علاوه‌براین، برخلاف مودیفایر روزانه، مودیفایر لیگ در همه محاسبات بونس ووف لحاظ نمی‌شود، اما خود یک بونس بزرگ دارد. مودیفایر لیگ تنها برای محاسبه فعالیت‌های درون‌بازی نظیر اولین لاگین روز، انتخاب کارت یا کارت بازنده در دور فعال می‌شود.

لیگ های بازی Lost Dogs

بونس اسکواد

اگر خود شما و ۵۰٪ از اعضای اسکوادی که در آن عضو هستید به کارت برنده رای داده باشید، هر بازیکن برنده مقدار توکن WOOF اضافی دریافت خواهد کرد. برای اعمال این شرط، حداقل ۲۰ نفر از اعضا باید در دور مربوطه رأی داده باشند.

برای عضویت در اسکواد، از تب «League» روی نام اسکواد نمایش ‌داده‌شده ضربه بزنید تا پنجره آن باز شود. سپس صفحه زیر باز می‌شود که می‌توانید یا از لیست نمایش داده‌شده عضو گروه‌های موجود شوید یا با استفاده از گزینه «Create your squad»، اسکواد خود را بسازید.

اسکواد در ربات بازی لاست داگز

آموزش نحوه کسب توکن BONES در بازی لاست داگز

برای رأی‌دهی به کارت‌ها، به امتیاز بونز نیاز داریم که با انجام فعالیت در بخش‌های مختلف بازی Lost Dogs قابل کسب است. در ابتدای هر دور شما ۱ واحد BONES دریافت می‌کنید. برای افزایش مقدار امتیاز بونز می‌توانید فعالیت‌های زیر را انجام دهید:

  • با دعوت از دوستان و رسیدن آن‌ها به لیگ سیلور، یک واحد BONES به شما داده می‌شود.
  • خرید و نگهداری ان اف تی‌های لاست داگز در یک کیف پول TON نیز پاداش به‌صورت بونز به‌همراه دارد. درصورتی که ان‌اف‌تی داگز شما از نسل اول باشد، تا ۵۰ بونز هم می‌توانید دریافت کنید. ان‌اف‌تی‌های نسل دوم به بعد، ۵ بونز و درصورتی که ان‌اف‌تی شما وارد فرآیند تولید فرزند جدید نشده باشد، ۵ بونز بیشتر دریافت می‌کنید.
  • امکان کسب بونز بیشتر با تبدیل توکن NOT نیز وجود دارد؛ هر ۲۵ واحد نات معادل ۱ واحد بونز خواهد بود. البته دقت داشته باشید که احتمال تغییر این نرخ تبدیل در طول عمر بازی وجود دارد.
  • در انتهای هر دور، موجودی امتیازات بونز به حساب شما بازگشته و امکان استفاده از آن در دور بعدی وجود دارد.

سؤالات متداول

چگونه ربات لاست داگز را اجرا کنیم؟

برای اجرای بازی Lost Dogs باید ربات آن را در تلگرام جستجو کنید و نیازی به نصب این بازی نیست.

آیا لاست داگز جایزه می‌دهد؟

بله. دو توکن NOT و WOOF از جایزه‌های این بازی هستند. نات کوین در حال حاضر در صرافی‌ها خرید و فروش می‌شود، اما هنوز تاریخی برای لیست شدن ارز ووف اعلام نشده است.

آیا بازی Lost Dogs تلگرام معتبر است؟

به‌خاطر اعتبار نات کوین به‌عنوان پرچمدار بازی‌های تلگرامی، می‌توان ربات تلگرامی لاست داگز را نیز معتبر دانست.

جمع‌بندی

لاست داگز (Lost Dogs) نام بازی جدید پرژوه نات کوین است که تنها ۶ هفته برای بازی و کسب توکن‌های آن فرصت دارید. با انجام فعالیت‌های مختلف در این بازی امکان کسب نات کوین (NOT) و ارز درون بازی به‌نام ووف (WOOF) وجود دارد. لاست داگز اولین بازی در پلتفرم تازه‌تأسیس نات گیمز (Not Games) است که احتمال می‌رود جز بزرگ‌ترین پلتفرم‌های بازی‌های تلگرامی شود.

guest

لطفا در صورت مشاهده دیدگاه‌های حاوی توهین و فحاشی یا خلاف عرف جامعه لطفا با گزارش سریع آن‌ها، به ما در حفظ سلامت بستر ارتباطی کاربران کمک کنید.

0 دیدگاه