کتیزن
تا لیست شدن کتیزن:

تورم چیست؟

تعریف‌های گوناگونی برای تورم ارائه می‌شود، اما تورم به معنای افزایش ادامه‌دار قیمت تمام کالاهای بازار در یک مدت زمان طولانی است. از نگاه علم اقتصاد، تورم به افزایش سطح عمومی تولید پول، درآمد پولی، یا قیمت کالاها و خدمات اشاره دارد. ارزهای دیجیتالی نظیر بیت کوین دارای نرخ تورم منفی هستند و به عبارتی در برابر تورم مقاومند. میزان عرضه در شبکه بیت کوین همواره ۲۱ میلیون سکه و ثابت است. در این ویدیو بیشتر با مفهوم تورم آشنا می‌شویم.

ممکن است علاقه مند باشید
guest

لطفا در صورت مشاهده دیدگاه‌های حاوی توهین و فحاشی یا خلاف عرف جامعه لطفا با گزارش سریع آن‌ها، به ما در حفظ سلامت بستر ارتباطی کاربران کمک کنید.

7 دیدگاه
بچه ماینر
بچه ماینر
۴ سال قبل

عالی

رامین
رامین
۵ سال قبل

بک بحث جدید در اقتصاد هم باید تعریف کرد اونم تورم تولیدی توسط مردم ایران هست یک خارجی بر علیه کشورشون تحریم اعللم میکنه مردم از فرداش راه میفتن به گرون کردن کالاهاشون یا جارو کردن بازار از ترس قحطی و..
واقعا مردم ایران رو با هیچ علم اقتصادی نمیشه کنترل کرد

نوید
نوید
۵ سال قبل

بطور کلی تورم حاصل بر هم خوردن تعادل میزان پول با کالا و خدمات است. به عبارت دیگر میزان پول موجود در یک کشور باید با مقدار کالا و خدمات موجود در آن کشور به صورت نسبی برابر باشد و هرگاه این تعادل به هم بخورد تورم ایجاد میشود که میتواند تورم منفی یا مثبت باشد. به زبان ساده یعنی اگر مقدار پول موجود در دست مردم یک کشور از مقدار کالا و خدمات موجود در آن کشور بیشتر باشد تقاضا برای کالا و خدمات افزایش می یابد و به این صورت تورم افزایش می یابد و بلعکس اگر پول موجود در دست مردم از مقدار کالا و خدمات موجود کمتر باشد به دلیل عدم تقاضا برای کالا و خدمات قیمتها کاهش می یابد که به آن تورم منفی میگویند...

ماکان
ماکان
۵ سال قبل

من فکر کنم این ویدیو داره تورم رو اشتباه توضیح میده و نیاز به اصلاح داره تورم حاصل چاپ پول بدون پشتوانه توسط دولتها شکل میگیره اینکه میگه انگلستان بخاطر وارد کردن طلا از قاره امریکا دچار تورم شده به نظرم اشتباهه تورم توی اقتصاد یه راه حل ساده برای اینه که دولتها مالیات رو به صورت نامحصوص از مردم بگیرن چون اگه مستقیم به مردم مراجعه کنن برای اخذ مالیات مردم در قبال هزینه کرد این مبالغ از دولت بازخواست میکنن و دولتها هم سالی بیست درصد پول چاپ میکنن به هیچ کس هم در مورد هزینه کرد این مبالغ پاسخگو نیستن بعد یسری از دولتها میان میگن داشتن تورم به اقتصاد کمک میکنه چون مردم از ترس گرون شدن کالا به خرید سریع تر کالا ترغیب میشن این هم یه دلیل مسخره برای ایجاد تورم ساختگی در صورتی که به نظر من اگه تورم منفی داشته باشیم مشکل مصرف گرایی حل میشه شاید به وجود اوردن تورم برای اقتصاد یه کشور مفید باشه ولی برای مردم چیزی بجز خرید کالاهایی که هیچ نیازی بهشون ندارن به ارمغان نمیاره مانند خرید چند خانه برای یه نفر یا چند ماشین و...

ثریا نیل درار
ثریا نیل درار
۵ سال قبل
پاسخ  ماکان

با سلام و تشکر از توضیحات شما، هیچ مشکل فنی در توصیف ارائه شده مشاهده نشد:

از نگاه اقتصاددانان رشد سریع میزان پول در حال گردش می‌تواند یکی از دلایل وقوع تورم باشد. برای نمونه در قرن 15 میلادی، زمانی که دارایی‌های با ارزشی همچون شمش طلا و نقره به اروپا سرازیر شدند، تورم شکل گرفت.

ایمان
ایمان
۵ سال قبل

به طریقی،تورم اساسا نوعی مالیات است که همه ی ما برای "تقلب" چاپ پول می پردازیم.

حسین
حسین
۵ سال قبل

در یک کلام تورم یعنی ایران