همستر
تا لیست شدن همستر:

پایان فاز استخراج ایکس امپایر؛ جزئیات ایردراپ توکن X مشخص شد

پایان فاز استخراج ایکس امپایر؛ جزئیات ایردراپ توکن X مشخص شد

ایکس امپایر (X Empire)، یکی از غول‌های بازی‌های تلگرامی تپ تو اِرن (tap-to-earn)، با پایان موفق فاز استخراج خود، آماده حرکت به سوی عرضه توکن و ایردراپ خود است. این پروژه تلگرامی توانست تنها در ظرف مدت ۳ ماه فعالیت خود با بیش از۵۰ میلیون کاربر را جذب کند و پس از ایردراپ‌های ناموفق کتیزن، راکی‌ربیت و همستر کامبت بار دیگر امید کاربران به موفقیتی در مقیاس ایردراپ نات کوین و داگز امیدوار کند.

این رویداد مهم، نقطه عطفی در مسیر توسعه این پروژه نوآورانه به شمار می‌رود و چشم‌انداز جدیدی را برای آینده آن ترسیم می‌کند. با پایان این فاز، ایکس امپایر وارد مرحله جدیدی از توسعه و گسترش خود شده است. در این مطلب به آمارها و عملکرد ایکس امپایر در دوران فاز استخراج نگاهی خواهیم داشت و همچنین جزئیات ایردراپ توکن آن و ووچر‌ها (Voucher) را هم زیر ذره‌بین خواهیم برد تا بدانیم که آیا باید منتظر یک ایردراپ موفق و هیجان انگیز بود یا شکستی دیگر برای پروژه‌های تلگرامی در راه است؟

ایردراپ ماسک امپایر

ایکس امپایر؛ امپراطوری ایلان ماسک در تلگرام

ایکس امپایر که در ابتدا با نام ماسک امپایر (Musk Empire) شناخته می‌شد، یک بازی مبتنی بر مدل تپ تو اِرن است. در این بازی، کاربران با ضربه زدن، سکه های درون بازی را جمع آوری کرده و آن ها را در کسب و کارهای الهام گرفته از ایلان ماسک (Elon Musk) سرمایه‌گذاری می‌کنند. این مکانیزم بازی، ترکیبی جذاب از سرگرمی و پتانسیل کسب درآمد را برای کاربران فراهم کرده است.

البته گفتنی است که اتکای بیش از حد بازی به ایلان ماسک باعث نگرانی‌های حقوقی از سوی توسعه‌دهندگان شده بود و به همین دلیل به سرعت در همان هفته‌های نخستین، نام بازی را از ماسک امپایر به ایکس امپایر تغییر دادند و به مرور کاراکترها و گیم‌پلی های متفاوت و مستقل از ایلان ماسک وارد اکوسیستم شد.

فاز استخراج ایکس امپایر که حدود ۳ ماه به طول انجامید، در روز دوشنبه ۳۰ سپتامبر (۹ مهر) به پایان رسید. این رویداد مهم با نمایش در صفحه‌های نمایش بزرگ میدان تایمز نیویورک توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

ایکس امپایر ایردراپ توکن ایکس X
تبلیغ ایکس امپایر در روز پایانی فاز استخراج در میدان تایمز نیویورک

 دستاوردهای کلیدی و نوآوری‌ها

با پایان فاز استخراج ایکس امپایر بد نیست نگاهی به آمار و ارقام آن داشته باشیم که بیانگر موفقیت چشمگیر پروژه است:

  • جذب نزدیک به ۴۸ میلیون کاربر در مدت ۳ ماه
  • اتصال و مشارکت بیش از ۱۸ میلیون آدرس کیف پول منحصربه‌فرد در اکوسیستم ایکس امپایر و ایردراپ
  • ضرب بیش از ۵۷۰ هزار ووچر مبتنی بر توکن غیر مثلی (NFT)
  • فروش بیش از ۸۳,۰۰۰ ووچر مبتنی بر توکن غیر مثلی، معادل تقریبی ۵.۷ میلیارد توکن ایکس

علاوه بر رشد سریع تعداد کاربران، ایکس امپایر موفق به معرفی ویژگی‌های جدیدی مانند آواتار هوش مصنوعی شد. این نوآوری ها نقش مهمی در جذب و حفظ کاربران داشته است. همچنین، پروژه توانست به رکورد قابل توجه حدود ۴۸ میلیون کاربر دست یابد که نشان دهنده محبوبیت فزاینده آن است و بخشی از آن نتیجه گیم پلی خلاقانه، متفاوت و قابلیت‌های ویژه ایکس امپایر بود که آن را از سایر بازی‌های تپ تو ارن مجزا می‌کرد.

 ووچرهای توکن ایکس

پلتفرم گت‌جمز (Getgems) نقش مهمی در معاملات توکن‌های غیرمثلی ایکس امپایر ایفا کرده است. این پلتفرم به عنوان بستری برای تسهیل تراکنش‌های دارایی‌های دیجیتال عمل می‌کند. ووچرهای توکن غیرمثلی ضرب شده، نقش کلیدی در ایردراپ پیش ‌روی توکن ایکس خواهند داشت. این ووچرها به کاربران اجازه می دهند تا سهم خود از ایردراپ را برای انجام معاملات، پیش از عرضه به بازار برداشت کنند.

گفتنی است که ووچرهای توکن ایکس در دسته‌های شامل ۶۹ هزار توکنی در قالب یک توکن غیرمثلی ضرب شده‌اند و در مجموع بیش از ۵۷۰ هزار ووچر NFT ضرب و در گت‌جمز در اختیار بازیکنان قرار گرفته که معادل حدود ۴۰ میلیارد توکن ایکس است. لازم به ذکر است که تا روز پایان مرحله استخراج بیش از ۸۳ هزار ووچر که معادل بیش از ۵.۷ میلیارد توکن هستند، در این بازار به فروش رسیده بود. همچنین تا زمان تنظیم این گزارش، قیمت کف ووچرهای ایکس امپایر معادل ۳.۶ تون کوین بود.

معیارهای ایردراپ ایکس امپایر چه هستند؟

کانال تلگرام رسمی ایکس امپایر پس از پایان فاز استخراج اعلام کرد که مطابق وعده‌ای که از قبل داده شده بود، در این مرحله ۷۰ درصد از توکن‌های ایکس امپایر بین کاربران توزیع می‌شود. بر این اساس، معیار دریافت توکن نیز این گونه توضیح داده شده که هر کس میزان ارزش بیشتری برای جامعه ایکس امپایر ایجاد کرده باشد، سهم بیشتری خواهد داشت. در پست تلگرامی ایکس امپایر آمده است که معیارهای اصلی برای دریافت توکن در ایردراپ موارد زیر هستند:

  • تعداد و کیفیت دوستان دعوت شده به بازی
  • سود یا پرافیت در ساعت
  • تعداد تسک‌های تکمیل شده

تیم ایکس امپایر می‌گوید هر کس که افراد جدیدی را به جامعه کاربران آورده، مشارکتی عظیم داشته که ارزش آن غیرقابل اندازه‌گیری است. در عین حال، درآمد ساعتی و ماموریت‌های تکمیل شده مستقیماً نشان‌دهنده میزان مشارکت و تعهد به پروژه هستند و این ۳ مورد معیارهای اصلی ایردراپ توکن ایکس امپایر هستند.

همچنین ایکس امپایر تعدادی معیار تکمیلی اضافه نیز برای کاربرانی که در بازی خرید کرده‌اند یا کمک مالی به پروژه داشته‌اند تعریف شده که به آنان کمک می‌کند توکن‌های بیشتری به دست آورند. با این حال، تیم ایکس امپایر تأکید دارد که این ۳ مورد معیار تکمیلی برای شرکت در ایردراپ ضروری نیستند و از درجه اهمیت کمتری نسبت به موارد اصلی برخوردارند:

  • اتصال کیف پول
  • تراکنش‌ها، خریدها و کمک‌های مالی در شبکه تون (TON)
  • کاربران دارای تلگرام پریمیوم

ایردراپ ایکس امپایر کی انجام می‌شود؟

انتظار می‌رود توکن ایکس (X) در آینده نزدیک در بلاک چین تون نتورک راه‌اندازی شود، هرچند تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نیست. توسعه دهندگان اعلام کرده اند که ایردراپ توکن در حال پیشرفت است و جزئیات بیشتر به زودی اعلام خواهد شد.

طبق اعلام تیم ماسک امپایر، میزان کل عرضه توکن ایکس معادل ۶۹۰ میلیارد توکن است که در این مرحله، یعنی مرحله نخست ۴۸۳ میلیارد توکن، معادل ۷۰ درصد از کل عرضه به استخراج‌کنندگان و ووچرها اختصاص می‌یابد. توسعه‌دهندگان می‌گویند که جامعه کاربران بازی اکثر توکن‌های منتشرشده را دریافت خواهد کرد و همچنین هیچ یک از توکن‌ها قفل نخواهند شد و از دسترس خارج نخواهند بود.

در واقع می‌توان گفت با توجه به آمار منتشر شده، این تعداد توکن در فاز نخست قرار است در میان حدود ۱۸ میلیون کاربر از مجموع کل ۴۸ میلیون کاربر بازی ایکس امپایر توزیع شود. گفتنی است که ۳۰ درصد باقیمانده نیز قرار است به کاربران جدید و فازهای بعدی بازی ایکس امپایر اختصاص پیدا کند که معادل ۲۰۷ میلیارد توکن است. توسعه‌دهندگان ایکس امپایر در تلاش‌اند تا با ارائه پاداش‌های جدید و به‌روزرسانی‌های گیم پلی، کاربران را همچنان فعال نگه دارند. این استراتژی می‌تواند به حفظ و حتی گسترش پایگاه کاربری پروژه کمک کند.

پایان فاز استخراج ایکس امپایر؛ جزئیات ایردراپ توکن X مشخص شد

حالا با پایان فاز استخراج، همه توجهات به سمت ایردراپ توکن ایکس معطوف شده است. جامعه کاربران با اشتیاق منتظر جزئیات بیشتر در مورد این رویداد هستند. بسیاری از تحلیلگران و فعالان انتظار دارند که پس از عملکرد بسیار ضعیف ایردراپ‌های کتیزن، راکی ربیت و همستر کامبت، ایکس امپایر با یک ایردراپ موفق و برآورده ساختن انتظارات کاربران، فضای بی اعتمادی و ناامیدی نسبت به بازی‌های تلگرامی را از بین ببرد و تجربه موفقی چون نات کوین یا داگز رقم بزند.

guest

لطفا در صورت مشاهده دیدگاه‌های حاوی توهین و فحاشی یا خلاف عرف جامعه لطفا با گزارش سریع آن‌ها، به ما در حفظ سلامت بستر ارتباطی کاربران کمک کنید.

0 دیدگاه