آزادسازی ۲۳۰ میلیون دلار ارز دیجیتال در این هفته ؛ ریزش دوباره قیمت‌ها؟

آزادسازی ۲۳۰ میلیون دلار ارز دیجیتال در این هفته ؛ ریزش دوباره قیمت‌ها؟

بازار ارزهای دیجیتال این هفته شاهد آزادسازی حجم قابل توجهی از توکن‌ها خواهد بود. این آزادسازی به این معنی است که توکن‌هایی که قبلاً به‌منظور جذب سرمایه به‌مدت معین مسدود شده بودند، اکنون آزاد شده و به بازار عرضه می‌شوند. این رویداد می‌تواند تأثیر چشمگیری بر قیمت‌ها داشته باشد. در این گزارش، به بررسی جزئیات این آزادسازی و پیامدهای احتمالی آن می‌پردازیم.

حجم عظیم آزادسازی توکن‌ها در یک هفته

بر اساس داده‌های TokenUnlocksApp، صنعت ارزهای دیجیتال شاهد آزادسازی نزدیک به ۲۳۰ میلیون دلار از توکن‌های قفل شده در هفته پیش رو خواهد بود. این اتفاق پس از یک هفته پرنوسان رخ می‌دهد که اکثر ارزهای دیجیتال شاهد سقوط شدید قیمت بوده‌اند. در مجموع، ۱۴ ارز دیجیتال در برنامه آزادسازی توکن این هفته قرار دارند. نکته قابل توجه این است که ۲۲۹.۷۷ میلیون دلار ارزش توکن در هفت روز آینده وارد بازار خواهد شد که احتمالاً فشار فروش قابل توجهی ایجاد می‌کند.

سه ارز دیجیتال پیشتاز در آزادسازی

از میان ارزهای دیجیتالی که این هفته برنامه آزادسازی توکن دارند، سه ارز ۷۶ درصد کل آزادسازی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. این سه ارز در مجموع ۱۷۴.۹۶ میلیون دلار از توکن‌های بومی خود را آزاد خواهند کرد.

آزادسازی ۲۳۰ میلیون دلار ارز دیجیتال در این هفته؛ ریزش دوباره قیمت‌ها؟

آپتوس (APT)

  • تاریخ آزادسازی توکن: ۱۲ اوت (۲۲ مرداد)
  • تعداد توکن‌های آزاد شده: ۱۱.۳۱ میلیون توکن (۲.۴ درصد عرضه در گردش فعلی)
  • عرضه در گردش فعلی: ۴۷۱ میلیون توکن

آپتوس یک بلاک چین لایه اول است قبل از هرچیز اصول اساسی خود را بر مقیاس‌پذیری و امنیت و قابلیت ارتقا قرار داده است. این پروژه با ایده‌های نوآورانه برای سازوکارهای اجماع، بهینه‌سازی عملکرد، امنیت سیستم و طراحی قراردادهای هوشمند، قصد دارد فضای بلاک چین‌های لایه اول را متحول‌ کند. هرچند آپتوس یکی از پروژه‌های موفق بلاک چین در سال‌های اخیر بوده است، اما به دلیل تأثیر قابل‌توجه سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر بر ساختار توزیع توکن‌های آن، مورد انتقاد قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال آپتوس (APTOS) چیست؟

آپتوس (APT) در تاریخ ۱۲ اوت (۲۲ مرداد)، ۱۱.۳۱ میلیون توکن APT به ارزش ۶۶.۹۵ میلیون دلار آزاد خواهد کرد. این مقدار نشان‌دهنده افزایش ۲.۴ درصدی در عرضه است و بخشی از برنامه آزادسازی‌های ماهانه آپتوس محسوب می‌شود که منجر به افزایش عرضه سالانه تقریباً ۲۸.۸ درصدی می‌شود. نکته حائز اهمیت این است که همین مقدار در آزادسازی‌های قبلی این توکن در ماه‌های ژوئیه و ژوئن به ترتیب ۶۶ میلیون و ۱۰۳.۴۸ میلیون دلار ارزش داشت. کاهش ارزش دلاری همان مقدار توکن آزاد شده، نشان‌دهنده تأثیرات اقتصادی افزایش عرضه این توکن بر قیمت آپتوس است.

آزادسازی ۲۳۰ میلیون دلار ارز دیجیتال در این هفته

سندباکس (SAND)

  • تاریخ آزادسازی توکن: ۱۴ اوت (۲۴ مرداد)
  • تعداد توکن‌های آزاد شده: ۲۰۵.۵۹ میلیون توکن (۹ درصد عرضه در گردش فعلی)
  • عرضه در گردش فعلی: ۲.۲۸۴ میلیارد توکن

سندباکس (The Sandbox) یک بازی متاورسی و جهان مجازی است که بر پایه بلاک چین اتریوم ساخته شده است. این بازی در گروه بازی‌های غیرمتمرکز و جامعه‌محور قرار می‌گیرد و از مدل Play-to-Earn (P۲E) بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید: سندباکس چیست؟

سندباکس (SAND) بیشترین تأثیر را از آزادسازی‌های این هفته خواهد پذیرفت. این ارز دیجیتال ۲۰۵.۵۹ میلیون توکن SAND به ارزش بیش از ۵۴.۹۶ میلیون دلار را در تاریخ ۱۴ اوت (۲۴ مرداد) آزاد خواهد کرد. با وجوداینکه ارزش دلاری توکن های آزادسازی شده سندباکس نسبت به آپتوس کمتر است، اما این مقدار از توکن‌های آزاده شده ۹ درصد از کل توکن در گردش این ارز دیجیتال را تشکیل می‌دهد. بنابراین، این افزایش عرضه ناگهانی، بازار این ارز دیجیتال را با موج عظیمی از توکن‌های جدید مواجه خواهد کرد و احتمالاً تأثیر زیادی بر قیمت سندباکس خواهند داشت.

آزادسازی ۲۳۰ میلیون دلار ارز دیجیتال

آربیتروم  (ARB)

  • تاریخ آزادسازی توکن: ۱۴ اوت (۲۴ مرداد)
  • تعداد توکن‌های آزاد شده: ۹۲.۶۵ میلیون توکن (۲.۸ درصد عرضه در گردش فعلی)
  • عرضه در گردش فعلی: ۳.۳۳۹ میلیارد توکن

آربیتروم (Arbitrum) یک راهکار مقیاس‌پذیری لایه دو بر پایه رول آپ خوش‌بینانه (Optimistic Rollup) است که به منظور حل مشکلات ازدحام شبکه، هزینه‌های بالای تراکنش‌ها و زمان‌های طولانی تأیید آن‌ها طراحی شده است. این راهکار بهبود قابل توجهی در سرعت و هزینه تراکنش‌ها در بلاک چین اتریوم ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: آربیتروم چیست؟ همه چیز درباره آربیتروم و توکن ARB

آربیتروم (ARB) در تاریخ ۱۶ اوت (۲۶ مرداد)، ۹۲.۶۵ میلیون توکن به ارزش ۵۳.۰۵ میلیون دلار آزاد خواهد کرد که نشان‌دهنده افزایش عرضه ماهانه ۲.۸ درصدی است. این رقم نشان‌دهنده کاهش ۱۸.۵ درصدی ارزش توکن‌های آزاد‌شده نسبت به همین مقدار توکن در ماه ژوئیه است که ۶۵.۰۲ میلیون دلار ارزش داشت. در ماه ژوئن، همین تعداد توکن بیش از ۸۵ میلیون دلار ارزش داشت که نشان‌دهنده ۳۷ درصد کاهش قیمت آربیتروم در دو ماه گذشته است.

این هفته ۲۳۰ میلیون دلار ارز دیجیتال آزادسازی می‌شود

جمع‌بندی

با توجه به تحولات پیش رو، معامله‌گران تلاش خواهند کرد تا تاثیر این آزادسازی‌های توکن را در قیمت هر یک از ارزهای دیجیتال مذکور اعمال کنند. این امر می‌تواند نوسانات شدیدی را برای ارزهای دیجیتال آپتوس، سندباکس و آربیتروم به همراه داشته باشد و پتانسیل کاهش قیمت آن‌ها را افزایش دهد.

guest

لطفا در صورت مشاهده دیدگاه‌های حاوی توهین و فحاشی یا خلاف عرف جامعه لطفا با گزارش سریع آن‌ها، به ما در حفظ سلامت بستر ارتباطی کاربران کمک کنید.

0 دیدگاه