نمودار تون کوین چراغ سبز داد! TON آماده خروج از روند نزولی می‌شود؟

نمودار تون کوین چراغ سبز داد! TON آماده خروج از روند نزولی می‌شود؟

تون کوین (TON) که بدون شک یکی از بهترین عملکردها را در بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۴ داشته، در نیمه نخست امسال رشد جهشی و فوق‌العاده‌ای را تجربه کرد. با این حال، این آلت کوین محبوب تلگرام در ماه‌های اخیر همانند سایر دارایی‌های با ارزش بازار بالا، در حفظ این روند با چالش‌هایی مواجه شده است.

در جریان آخرین ریزش قیمت‌ها در بازار، تون کوین در روز جمعه ۲۵ اکتبر برای نخستین بار در بیش از یک ماه گذشته، توانایی خود در حفظ سطح روانی ۵ دلار را از دست داد و به زیر ۵ دلار سقوط کرد. با این حال، یک تحلیلگر سرشناس در شبکه اجتماعی ایکس پیش‌بینی کرده است که این ارز دیجیتال احتمالاً مدت زمان زیادی زیر این سطح باقی نخواهد ماند و دوباره به بالای این سطح بازخواهد گشت.

تون کوین زیاد زیر ۵ دلار نمی‌ماند!

علی مارتینز (Ali Martinez)، تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال، در پست اخیر خود در ایکس اعلام کرده که قیمت تون کوین ممکن است سریع‌تر از آنچه انتظار می‌رود آماده جهش باشد. این پیش‌بینی مثبت پس از آن مطرح شده که این آلت کوین تحت فشار شدید فروشندگان تسلیم شد با ریزش یکباره به زیر سطح ۵ دلار رسید.

به گزارش نیوز بی‌تی‌سی (NewsBTC)، بر اساس گفته علی مارتینز، شاخص تی دی سکوئنشیال (TD Sequential) در چارت ۱۲ ساعته تون کوین یک سیگنال خرید صادر کرده است. شاخص تی‌دی سکوئنشیال که یکی از شاخص‌های رایج در تحلیل تکنیکال است، به معامله‌گران کمک می‌کند تا نقاط بالقوه پایان روند، زمان‌های فرسودگی روند و تغییر جهت قیمت را شناسایی کنند.

در زمان نگارش این گزارش، قیمت خرید تون کوین در محدوده ۴.۹۵ دلار معامله می‌شود که کاهش ناامیدکننده ۷.۴ درصدی را در ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد. این افت قیمت و عملکرد متزلزل، روند نوسانی این ارز دیجیتال در هفته گذشته را به کاهش ۷ درصدی و در یک ماه اخیر به افتی ۱۵ درصدی رسانده است.

جزئیات تحلیل تکنیکال

شاخص تی‌دی سکوئنشیال از دو فاز اصلی تشکیل شده که شامل فاز تی‌دی ستاپ (TD Setup) و فاز تی‌دی کانتدون (TD Countdown) است.

همانطور که در چارت ۱۲ ساعته نشان داده شده، قیمت تون کوین فاز تی‌دی ستاپ را تکمیل کرده است. این فاز شامل ۹ کندل با قطبیت یکسان (صعودی یا نزولی) است. در فاز ستاپ صعودی، عدد «۱» روی کندلی رسم می‌شود که قیمت بسته شدن آن بالاتر از قیمت بسته شدن کندل چهار دوره قبل باشد. در مقابل، در فاز ستاپ نزولی، عدد «۱» روی کندلی قرار می‌گیرد که قیمت بسته شدن آن پایین‌تر از قیمت بسته شدن کندل چهار دوره قبل باشد.

پس از تکمیل فاز ستاپ، فاز تی‌دی کانتدون (کانتدون به معنای شمارش معکوس است) آغاز می‌شود که زمان‌بندی دقیق‌تری برای نقاط بازگشت احتمالی قیمت فراهم می‌کند.

نقطه احتمالی تغییر جهت قیمت زمانی شناسایی می‌شود که شاخص تی‌دی عدد «۹» را در بالا یا پایین یک کندل در روند صعودی یا نزولی نشان دهد. همانطور که در چارت ۱۲ ساعته تون کوین مشاهده می‌شود، عدد «۹» روی آخرین کندل نزولی ظاهر شده که نشان می‌دهد این آلت کوین ممکن است برای یک جهش قیمت آماده باشد. اگر این پیش‌بینی درست باشد، سرمایه‌گذاران می‌توانند به زودی شاهد بازگشت قیمت تون به سطح ۵ دلار باشند.

این بدان معناست که خرس‌ها (فروشندگان) در حال از دست دادن برتری در بازار هستند وهنگامی که فروشندگان مومنتوم خود را از دست می دهند، خریداران می توانند وارد بازار شوند و در نتیجه فشار خرید ایجاد شود. در صورتی که این سناریو عملی شود، قیمت ها مجدداً افزایش می یابند و شاهد رشد بیشتر در چارت تون کوین خواهیم بود. به بیان ساده‌تر، تون کوین در حال حاضر تغییری را در احساسات بازار از نزولی به صعودی تجربه می‌کند و اگر این احساس برقرار باشد، تون سطوح قیمتی بالاتر از ۵ دلار را پس خواهد گرفت.

نمودار تون کوین چراغ سبز داد! TON آماده خروج از روند نزولی می‌شود؟

بنابراین، این آلت کوین محبوب می تواند در کوتاه مدت به سطح مقاومت ۵.۴ دلاری دست یابد. در صورتی که تون کوین بتواند یک شکست صعودی از این سطح داشته باشد، مقاومت بعدی در سطح ۵.۸ دلار خواهد بود و در صورت رخ دادن سناریو صعودی می‌توان انتظار افزایش قیمت تا چنین سطحی را داشت. با این حال، اگر گاوها (خریداران) نتوانند بازار را تصاحب کنند، کاهش بیشتر قیمت تون کوین می‌تواند منجر به افت تا سطح حمایتی ۴.۰۲ دلار شود.

بیشتر بخوانید: تحلیل‌های بیشتر برای قیمت تون کوین (TON)

guest

لطفا در صورت مشاهده دیدگاه‌های حاوی توهین و فحاشی یا خلاف عرف جامعه لطفا با گزارش سریع آن‌ها، به ما در حفظ سلامت بستر ارتباطی کاربران کمک کنید.

0 دیدگاه