بیت کوین ۵,۰۰۰ دلاری یا ۵۰۰,۰۰۰ دلاری؟ پیش‌بینی‌های عجیب کیوساکی از BTC!

بیت کوین ۵,۰۰۰ دلاری یا ۵۰۰,۰۰۰ دلاری؟ پیش‌بینی‌های عجیب کیوساکی از BTC!

رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب پدر پولدار پدر فقیر (Rich Dad Poor Dad) روز گذشته در شبکه اجتماعی ایکس، با انتشار پستی دیدگاه خود در مورد اقتصاد ایالات متحده آمریکا، بازار سهام، طلا و بیت کوین را به اشتراک گذاشت. کیوساکی که از طرفداران سرسخت بیت کوین است، در این پست خود نیز مانند همیشه پیش‌بینی قیمتی در مورد ارز دیجیتال برتر بازار ارائه کرد؛ اما این بار پیش‌بینی او متفاوت از همیشه و تا حدی عجیب و بهت آور بود. این نویسنده آمریکایی معتقد است که با فروپاشی حباب اقتصادی که او حباب همه چیز (The Everything Bubble) نامیده است، قیمت بیت کوین به‌گونه‌ای سقوط می‌کند که ۴ رقمی شود!

در این گزارش به بررسی جدیدترین پیش‌بینی کیوساکی در خصوص بیت کوین خواهیم پرداخت که از بیت کوین ۵,۰۰۰ دلاری گفته، در حالی که چند هفته پیش از بیت کوین ۵۰۰,۰۰۰ دلاری گفته بود. همچنین نگاهی به پیش‌بینی‌های قبلی او در سال جاری نیز داریم تا دریابیم که ریشه دیدگاه و نگاه او به مسئله از کجا می‌آید و تا چه اندازه پیش‌بینی‌هایش در مورد آینده و قیمت بیت کوین واقع‌بینانه بوده‌اند یا تحقق یافته‌اند.

تحلیل قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین تا ۵,۰۰۰ دلار سقوط می‌کند!

به گزارش بیت کوین دات کام (Bitcoin.com)، رابرت کیوساکی با اشاره به رکوردشکنی‌های قیمت طلا گفته است که خروج سرمایه‌گذاران از بازار سهام و خرید دارایی‌های دفاعی مانند طلا توسط آنان که باعث افزایش قیمت این فلز گرانبها شده، به معنای بدبینی سرمایه‌گذاران به وضعیت اقتصادی و بازارها است و این رکوردشکنی‌ها لزوماً نشانه خوبی نیست. این طرفدار معروف بیت کوین همچنین انتظار یک سقوط فاجعه بار و قابل توجه در بازار سهام را دارد و در این باره گفته که او منتظر سقوطی بزرگ در بازار سهام است، زیرا این بازار برای سال‌های زیادی در اوج بوده و این برای کسانی که طلا، نقره یا بیت کوین ندارند، خبر خوبی نیست.

کیوساکی بر این باور است که در نتیجه چاپ بی‌رویه پول از زمان بحران مالی ۲۰۰۸، حباب همه چیز به وجود آمده و این حباب به سقوط همه چیز (Everything Crash) تبدیل خواهد شد و همه چیز، از جمله طلا نقره و بیت کوین سقوط خواهند کرد. با وجود چنین دورنمای تیره و تاری، او معتقد است کسانی که خود را برای چنین وضعیتی آماده کنند، موفق خواهند شد و پس از این اتفاقات ثروتمندتر می‌شوند.

رابرت کیوساکی در ادامه پیش‌بینی می‌کند که در جریان سقوط بازارها و اقتصاد جهانی، قیمت بیت کوین تا سطح ۵,۰۰۰ دلار سقوط خواهد کرد. او در این باره می‌گوید:

بیت کوین را به‌عنوان یک مثال در نظر بگیرید. بیت کوین ممکن است به قیمت ۵,۰۰۰ دلار سقوط کند و سپس به ۱۰۰,۰۰۰ دلار و ۲۵۰,۰۰۰ دلار و سطوح بالاتر رشد کند.

این نویسنده در پایان تأکید کرد که بدیهی است که تمام بیت کوینی که بتواند و همچنین سایر دارایی‌ها را با قیمت پایین خریداری می‌کند. او همچنین ضمن داده وعده فرارسیدن بهترین زمان برای ثروتمندشدن، به سرمایه‌گذاران توصیه کرد که هدفشان کسب ثروت باشد و خود را قربانی اقدامات وزارت خزانه‌داری آمریکا و فدرال رزرو نکنند. وی از سرمایه‌گذاران خواست که به باشگاه‌های سرمایه‌گذاری بپیوندند، در سمینارها شرکت کنند، با افراد فعال ارتباط برقرار کرده، از دوستی‌های غیرمفید فاصله گرفته، مطالعه و بحث کنند تا برای آینده آماده شوند.

دامنه پیش‌بینی‌های عجیب کیوساکی تا کجا را در برمی‌گیرد؟

سابقه پیش‌بینی‌های عجیب یا افراطی از سوی کیوساکی در خصوص قیمت بیت کوین، چیز تازه‌ای نیست. او به‌طور مداوم منتقد سیاست‌های پولی فدرال رزرو و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا بوده و معتقد است که تورم ناشی از چاپ پول و بدهی، اقتصاد آمریکا و زندگی شهروندان را نابود خواهد کرد. این طرفدار سرسخت بیت کوین، در ماه‌های اخیر بارها در خصوص ترکیدن حباب بازار سهام و سقوط آن هشدار داده و به سرمایه‌گذاران توصیه کرده که برای حفظ ارزش دارایی‌های خود به خرید بیت کوین و طلا روی بیاورند.

با این حال، همزمان با تمام این دیدگاه‌ها، او طی چند ماه اخیر چندین پیش‌بینی قابل توجه و بسیار متفاوت از قیمت بیت کوین ارائه کرده است. حدود ۳ هفته پیش، کیوساکی بیت کوین را پاسخی به عدم قطعیت‌های فزاینده در بازارهای مالی دانست و پیش‌بینی کرد که بهای این ارز دیجیتال تا سال ۲۰۲۵ به ۵۰۰,۰۰۰ دلار و تا سال ۲۰۳۰ به ۱ میلیون دلار خواهد رسید. او همچنین در میانه تابستان پیش‌بینی کرده بود که بهترین زمان برای خرید بیت کوین، پس از بزرگ‌ترین سقوط بازار در تاریخ جهان خواهد که باعث افت شدید قیمت این ارز دیجیتال است و پس از آن تا اوایل سال ۲۰۲۵ قیمت بیت کوین به ۱۷۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید.

گفتنی است که کیوساکی در نیمه نخست تابستان نیز پیش‌بینی کرده بود که قیمت بیت کوین به علت سقوط بازار به ۳۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید و چند هفته پیش از آن نیز گفته بود که پس از رخ دادن بزرگ‌ترین سقوط در تاریخ بازار، از اواخر سال ۲۰۲۵ یک دوره صعودی بلندمدت آغاز خواهد شد که سال‌ها ادامه خواهد داشت و قیمت بیت کوین به‌راحتی به ۱۰ میلیون دلار خواهد رسید.

همچنین قابل ذکر است که او در اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد ماه) پیش‌بینی کرده بود که قیمت بیت کوین طی دو ماه آینده، یعنی تا اواسط تابستان به  یعنی تا اواسط تابستان به ۳۵۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید. اتفاقی که هرگز رخ نداد و بیت کوین حتی موفق به ثبت اوج قیمتی جدیدی در تابستان نشد.

بیت کوین ۵,۰۰۰ دلاری یا ۵۰۰,۰۰۰ دلاری؟ پیش‌بینی‌های عجیب کیوساکی از BTC!

کیوساکی همچنین در پیش‌بینی‌های قبلی خود در بهار سال جاری سابقه گمانه‌زنی در خصوص ۲۰۰ دلاری شدن بیت کوین پس از سقوط بازار سهام را در کارنامه خود دارد و گفته بود وقتی بیت کوین به ۲۰۰ دلار برسد، تا جایی که بتواند، بیت کوین خریداری می‌کند. او همچنین از ۱۰۰,۰۰۰ دلاری یا ۳۰۰,۰۰۰ دلاری شدن قیمت بیت کوین در سال جاری نیز گفته بود. پیش‌بینی‌هایی که هیچکدام به وقوع نپیوستند! از این رو، شاید چندان عجیب نباشد که این نویسنده پرطرفدار و سلبریتی محبوب دنیای ارزهای دیجیتال که در میان ایرانی‌ها هم طرفداران زیادی دارد، در آینده نیز به پیش‌بینی‌های عجیب قیمتی خود ادامه دهد.

guest

لطفا در صورت مشاهده دیدگاه‌های حاوی توهین و فحاشی یا خلاف عرف جامعه لطفا با گزارش سریع آن‌ها، به ما در حفظ سلامت بستر ارتباطی کاربران کمک کنید.

3 دیدگاه
Mojtaba Nabizadeh
Mojtaba Nabizadeh
۱۶ ساعت قبل

پارسال که بیت کوین نصف این قیمت بود و اونس جهانی طلا حدود ۱۸۰۰دلار بود ایشون گفت که بیت یه ۱۳۰هزار و طلا به ۳۰۰۰ دلار میرسه ‌و الان داریم میبینیم تا حدودی پیشبینیش درست بوده.

ياسين اديبان
ياسين اديبان
۱ روز قبل

درود دوستان باید بگم من اکثر کتابهای ایشون رو خوندم و تو خیلی زمینه ها از لحاظ کسب ثروت تونستم استفاده کنم و استاد بزرگی هستند ایشون ولی باید بگم خود رابرت کیوساکی تو یکی کتابهاش نوشته بود که من سرمایه گذار و تحلیلگر نیستم و از نظر تحلیلگرها و سرمایه گذارای دیگه برای سرمایه گذاری هام استفاده میکنم و یک چیز دیگه بگم ایشون به شدت آینده نگر هست، خیلی وقتها تو نظراتش تو کتابهاش میگه سوخت جمع اوری کنید و طلا، اینها چیزایی هستند که موقع وقوع جنگ تو دنیا اتفاق میوفته و ارزشمند میشن، بهرحال الانم وضعیت دنیا و خاورمیانه اصلا معلوم نیس چی میشه ولی خب اینکه بیت کوین ۵۰۰ دلار بشه یا ۲۰۰ دلار هم واقعا غیر منطقی و دور از عقله

ازپیلیکوئتا
ازپیلیکوئتا
۱ روز قبل

مفهوم دقیق رد دادگی...