همستر
تا لیست شدن همستر:

چرا همه از ایردراپ همستر کامبت عصبانی هستند؟

چرا همه از ایردراپ همستر کامبت عصبانی هستند؟

ایردراپ همستر کامبت که برای ماه‌ها همه منتظر آن بودند، در روز پنجشنبه ۲۶ سپتامبر (۵ مهر ماه) انجام شد. در حالی که جامعه ارزهای دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی طی ماه‌های اخیر تحت تاثیر این ترند قرار داشتند و به ادعای تیم همستر کامبت بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در این بازی شرکت کردند، اما ایردراپ آن به یک ناامیدی بسیار بزرگ تبدیل شد و نتوانست رضایت جامعه کاربری عظیم خود را کسب کند. در این گزارش قصد داریم به دلایل شکست ایردراپ از نگاه جامعه کاربران و دلایل ناامیدی بازیکنان این پروژه بپردازیم.

چرا همه از ایردراپ همستر کامبت عصبانی هستند؟

لیست شدن توکن HMSTR و شروع ضعیف

ایردراپ و لیست شدن توکن همستر کامبت در صرافی‌های ارز دیجیتال در روز پنجشنبه، امیدهای میلیون‌ها کاربر که انتظار ثروتمندشدن یا دست کم کسب درآمدی متناسب با زحمت، مشارکت و زمانی که صرف این بازی کردند را به یاس و ناامیدی کامل تبدیل کرد. لیست شدن توکن HMSTR در صرافی‌های اصلی مانند بایننس (Binance)، اوکی‌اکس (OKX)، بیت‌فینکس (Bitfinex) و بیت‌گت (Bitget) قرار بود که به نشانه‌ای از سربلندی و موفقیت همستر کامبت تبدیل شود، اما نتیجه آن کاملاً برعکس شد و حتی از محافظه‌کارانه‌ترین و بدبینانه‌ترین پیش‌بینی‌ها هم پا را فراتر گذاشت.

توکن همستر کامبت معاملات خود را با قیمتی در حدود ۰.۰۱۳ دلار آغاز کرد و بلافاصله با تشکیل صف‌های فروش عظیم در صرافی‌ها، شاهد سقوط قیمت به سطح ۰.۰۰۶ دلاری در زمانی کمتر از ۲۴ ساعت بود. این وضعیت قیمت همستر کامبت، ده‌ها میلیون نفر از کاربرانی که ماه‌ها مشتاقانه در این پروژه مشارکت کرده بودند را با توکن‌هایی به ارزش بین ۴ دلار تا ۱۷ دلار پاداش داد. پاداشی که به هیچ‌عنوان راضی‌کننده نبود. اما سوال اینجاست که آیا تیم همستر کامبت از کاربران خود سوء استفاده کرده و چنین نتیجه ناامیدکننده و ضعیفی رقم خورد یا کاربران نباید انتظار چیزی بیش از این را از قبل برای خود ایجاد می‌کردند؟

تیم همستر کامبت از کاربران سوء استفاده کرد؟

برای پاسخ به سوالی که مطرح شد، پاسخ صفر و صدی وجود ندارد. اما در ابتدا به تیم همستر کامبت و نقش آنان در وضعیت موجود بپردازیم. در فضایی که ایردراپ موفق نات کوین (Notcoin) با پروژه‌ای معقولانه و به‌عنوان ایده‌ای نوین، سودهای سرشاری را برای کاربران خود ایجاد کرده بود، تیم همستر کامبت با یک مدل بازاریابی بسیار تهاجمی از جو ایجاد شده و توجه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان نهایت استفاده یا شاید بتوان گفت سوءاستفاده را انجام داد. همستر کامبت خود را به‌عنوان جانشینی برای نات کوین به کسانی که در حسرت از دست دادن نات کوین مانده بودند، معرفی کرد.

همستر کامبت با تبلیغات گسترده و حمایت تلگرام و بنیان‌گذار آن، پاول دوروف که شخصاً آن را به کاربران توصیه کرد، به یک پدیده بسیار موفق در بستر تلگرام تبدیل شد. همستر بازیکنان را مجاب کرد که در صورتی که می‌خواهند از دیگران عقب نمانند باید هر ۳ ساعت یک بار بات آن را چک کنند و با پیوستن به صفحات آن در رسانه‌های اجتماعی موقعیت خود را بهبود ببخشند.

علاوه بر این، با توسعه بخش پلی‌گراند، همستر کامبت با سازندگان بازی‌ها نیز وارد همکاری شد و با ترغیب بازیکنان به نصب و انجام این بازی‌ها برای کسب کلید، بی‌تردید درآمد ناشی از این تبلیغات نیز چشمگیر بوده است. همچنین احتمالاً با توجه به بدنه عظیم کاربری همستر کامبت، ممکن است در همکاری همستر کامبت با صرافی‌ها برای عرضه توکن نیز مشارکت مالی صورت گرفته باشد؛ زیرا پایگاه کاربری همستر فرصت جذب میلیون‌ها مشتری برای صرافی‌ها فراهم کرده است. همچنین تبلیغات و پروموشن‌های تلگرام و مدیرعامل در خصوص این پروژه نیز علاوه بر کمک به همستر کامبت، به خود این پلتفرم پیام‌رسان و شبکه تون نتورک آن نیز کمک بسیار زیادی کرده است.

روش بازاریابی تیم همستر کامبت باعث شد تا به سرعت و در عرض مدت بسیار کوتاهی به بزرگ‌ترین کانال تلگرامی تاریخ تبدیل شود و در حال حاضر حدود ۶۰ میلیون عضو دارد. با تغییر مدل درآمدزایی کانال‌های تلگرامی در یک سال اخیر، بی‌تردید تیم همستر کامبت تنها از طریق کانال تلگرام خود در ماه‌های گذشته درآمد بسیار خوب و احتمالاً هنگفتی کسب کرده است.

درآمد بزرگ تیم همستر کامبت از یوتیوب

 همچنین صفحات ایکس و اینستاگرام آن نیز با همین روش میلیون‌ها دنبال کننده کسب کردند و از طریق آنها نیز درآمدزایی برای تیم خود داشته‌اند. اما شاید یکی از اصلی‌ترین ترفندهای تیم همستر برای کسب سود و درآمد از کاربران خود، مجبور کردن آنان به دیدن ویدیوهای یوتیوب همستر کامبت بود که با یک تخمین ساده‌انگارانه تاکنون برای توسعه‌دهندگان همستر کامبت حداقل چند صد هزار دلار درآمد داشته است، هر چند که این تخمین بسیار حداقلی است و به سادگی درآمد کانال یوتیوب همستر می‌تواند رقمی میلیون دلاری باشد.

کانال یوتیوب همستر کامبت در مدت کمتر از ۵ ماهی که از عمر آن می‌گذرد، صاحب بیش از ۳۷.۵ میلیون سابسکرایبر شده و در مجموعه برای ۲۲۴ ویدیو خود بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون بازدید داشته است. نکته جالب‌تر آنکه حتی پس از ایردراپ ناامیدکننده آن نیز ویدیوهایش در یوتیوب توسط کاربرانی که هنوز در اکوسیستم همستر مشارکت می‌کنند، دیده می‌شود و آخرین ویدیو آن در کمتر از ۱۶ ساعت بیش از ۳.۷ میلیون بازدیدکننده داشته است.

ایردراپ همستر کامبت

با این حال، با وجود وعده‌های بسیار زیادی که در خصوص برنامه‌های ویژه‌ای برای بالا بردن ارزش توکن همستر کامبت داده شد و نقشه راه جاه‌طلبانه‌ای که برای این پروژه رونمایی شده بود؛ جامعه کاربران امید چندانی به آینده آن ندارند. در چنین شرایطی، با توجه به اینکه تمام بار پروژه همستر کامبت بر دوش کاربران است و سرمایه‌گذاران خطرپذیر نیز با تصمیم تیم توسعه‌دهنده در بازار این توکن حضور ندارند، آینده این پروژه بسیار سخت و تا حد زیادی ناامیدکننده است و بر خلاف پروژه‌هایی مثل نات کوین و داگز، بازیکنان از نظر کسب درآمد قانع نخواهند شد.

آیا بازیکنان همستر کامبت انتظار زیاد از حدی داشتند؟

در طرف دیگر برخی منتقدان موضع بازیکنان نیز می‌گویند که ایردراپ موفق همستر کامبت از نظر فنی یک دستاورد تاریخی محسوب می‌شود که به بیش از ۱۳۰ میلیون بازیکن توکن اهدا شد و شبکه تون موفق شد بدون قطعی و هیچ مشکل اساسی این رویداد را پشت سر بگذارد. همچنین تحلیلگران می‌گویند که ارزش بازار و حجم معاملات همستر کامبت چه در زمان آغاز عرضه و چه اکنون، رقم چشمگیری بوده است و برای یک پروژه تپ تو اِرن چشمگیر محسوب می‌شود و کاربران نباید انتظار بیشتری داشته باشند.

با این وجود، چنین استدلال‌هایی هر چقدر هم صحیح باشند، ارزش چندانی برای بازیکنانی که ماه‌ها وقت و انرژی خود را صرف همستر کامبت کردند ندارد و نمی‌تواند از ناامیدی و پشیمانی آنان بکاهد.

نتیجه گیری

در پایان می‌توان گفت که ناامیدی ده‌ها میلیون کاربر و شکست همستر کامبت (دست کم در این مقطع)، نتیجه رویکرد تهاجمی تیم توسعه‌دهنده در بازاریابی پروژه خود بوده است که کاربران را به مدت چند ماه به انجام تسک‌های بی‌شمار روزانه مجبور کرد و هر بازیکنی برای دریافت سکه‌های خود مجبور بود ۳ ساعت یک بار مینی اپ همستر را چک کند. این امر باعث شد تا هر بازیکن زمان، تمرکز و انرژی بسیار زیادی صرف همستر کامبت کند و توقعات در خصوص درآمد و سودآوری را برای بازیکنان خود که اغلب نیز آماتور و تازه‌وارد به فضای ارزهای دیجیتال بودند به شکل بی سابقه‌ای بالا برد.

چرا همه از ایردراپ همستر کامبت عصبانی هستند؟

تیم پشت همستر کامبت در نهایت می‌توان گفت تنها برنده این بازی بوده که درآمد بسیار بالایی از آن به دست آورد و میلیون‌ها بازیکن را ناامید کرد. تجربه همستر کامبت نیز برای کاربران و علاقه‌مندان به این بخش، باعث شد تا اعتماد به دیگر پروژه‌های مشابه و پرشمار تلگرامی از بین برود و این درس تلخی برای میلیون‌ها عضو جامعه ارزهای دیجیتال و کاربران تلگرام شود.

guest

لطفا در صورت مشاهده دیدگاه‌های حاوی توهین و فحاشی یا خلاف عرف جامعه لطفا با گزارش سریع آن‌ها، به ما در حفظ سلامت بستر ارتباطی کاربران کمک کنید.

1 دیدگاه
Cardano = Shitcoin
Cardano = Shitcoin
۱ ساعت قبل

کلیک کن ایرانی پولدار شدی