راکی ربیت
تا لیست شدن راکی ربیت:
همستر
تا لیست شدن همستر:

تحلیل قیمت بیت کوین : قیمت بیت کوین در آستانه انفجار

تحلیل قیمت بیت کوین : قیمت بیت کوین در آستانه انفجار

پس از هفته‌ای پرنوسان در بازار ارزهای دیجیتال، نگاه‌ها به بیت کوین دوخته شده که به آستانه مقاومت کلیدی ۶۵,۰۰۰ دلاری رسیده است. گاوهای بازار در تلاش‌اند تا با عبور از این سطح، روند صعودی جدیدی را شکل دهند. این در حالی است که شاخص‌های تکنیکال از جمله RSI نیز سیگنال‌های قدرتمندی از صعود احتمالی بیشتر بیت کوین نشان می‌دهند. آیا این بار بیت کوین می‌تواند رکوردهای تاریخی خود را بشکند و به بالاترین سطوح جدید دست یابد؟

تمام نگاه‌ها به مقاومت ۶۵,۰۰۰ دلاری دوخته شده است

با وجود نوسانات بالای بازار در هفته گذشته، گاوهای بیت کوین موفق شدند و یک کندل هفتگی صعودی ۴,۴۰۰ دلاری قبل از رسیدن به بالاترین سطح ماهانه جدید شکل گرفت.

داده‌های کوین تلگراف مارکتس پرو (Cointelegraph Markets Pro) و تریدینگ ویو (TradingView) نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین تا ۶۴,۷۰۰ دلار نیز رشد داشته و سپس برای تثبیت قیمت تا نزدیکی سطح بسته شدن کندل هفتگی، کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: آخرین پیش‌بینی تحلیل‌گران را در ارزدیجیتال بخوانید

یک تحلیلگر معروف به نام اسکیو (Skew)، که روند بازار را با دفتر سفارشات (Order Books) صرافی بایننس (Binance) بررسی می‌کرد، به بازار صعودی خوش‌بین بود اما به شواهد بیشتری برای تأیید تغییر روند نیاز داشت.

او در پستی در شبکه اجتماعی X نوشت:

الگوی خوبی از سفارشات خرید را می‌بینم که با افزایش قیمت همراه شده‌اند و از روند حمایت کرده‌اند.

وی افزود که نقدینگی کلیدی در حدود ۶۲,۰۰۰ دلار قرار دارد و در ۵۹,۰۰۰ دلار نیز نقدینگی بیشتری وجود دارد که می‌تواند به‌عنوان خط قرمز برای روند صعودی عمل کند. اسکیو همچنین تأکید کرد که مقاومت اصلی در ۶۵,۰۰۰ دلار است.

یکی دیگر از معامله‌گران مشهور با نام مستعار جلی (Jelle) با مقایسه‌ای از سپتامبر ۲۰۲۳ و پس از رسیدن به کف بلندمدت، اظهار داشت:

اگر از این اوج عبور کنیم، می‌توانیم به سرعت به رکوردهای جدید تاریخی برسیم.

شاخص قدرت نسبی (RSI) بیت کوین، قابل‌اعتمادترین سیگنال صعودی را نشان می‌دهد

در همین حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) بیت کوین یکی از قوی‌ترین سیگنال‌های صعودی را نشان می‌دهد. این شاخص در حال حاضر بالای نقطه کلیدی ۵۰ تثبیت شده که نشانه‌ای از قدرت قیمت است. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که این شکست در RSI می‌تواند بیت کوین را تا پایان سال به ۸۵,۰۰۰ دلار برساند و حتی برخی از آنها به حرکات صعودی ادامه‌دار تا سال ۲۰۲۵ اشاره کرده‌اند.

تحلیلگر دیگری به نام کوین سونسن (Kevin Svenson) معتقد است که این معیار می‌تواند حرکات صعودی را تا سال ۲۰۲۵ تقویت کند. او استدلال کرد:

به نظر من، شکست RSI هفتگی قابل‌اعتمادترین سیگنال صعودی کلان در تاریخ بیت کوین است.

بیشتر بخوانید:‌ RSI چیست و چگونه از آن در تحلیل تکنیکال استفاده کنیم؟

تب کاهش نرخ بهره، باعث رونق دارایی‌های پرریسک می‌شود

دارایی‌های پرریسک پس از کاهش چشمگیر نرخ بهره در هفته گذشته، همچنان رشد می‌کنند و بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بازارهای ریسکی، از جمله بیت کوین، همچنان تحت تأثیر کاهش نرخ بهره قرار دارند. فدرال رزرو اخیراً نرخ‌های بهره را ۰.۵ درصد کاهش داد و بیت کوین از زمان اعلام این خبر حدود ۶ درصد رشد داشته است.

جلسه بعدی فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره در ۷ نوامبر (۱۷ آبان) تشکیل خواهد شد. بازار سهام آمریکا هم رشدی چشمگیر از خود نشان داده و شاخص S&P ۵۰۰ رکوردهای جدیدی را ثبت کرده است.

بر اساس گزارش شرکت Mosaic Asset، کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به‌عنوان یک محرک اقتصادی تلقی می‌شود که به بهبود سود شرکت‌ها کمک می‌کند. آنها در خبرنامه خود با عنوان The Market Mosaic بیان کردند که سود شرکت‌ها از زمان افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ در حال بهبود است و پیش‌بینی‌های آینده نشان‌دهنده ادامه این روند تا سال ۲۰۲۵ است. آنها همچنین اشاره کردند که با وجود شرایط مالی فعلی، نرخ بهره همچنان رو به کاهش خواهد بود.

تا تاریخ ۲۳ سپتامبر (۲ مهر)، آخرین داده‌های ابزار CME FedWatch نشان می‌دهد که احتمال کاهش نرخ بهره ۰.۵ درصدی دیگر در مقابل کاهش ۰.۲۵ درصدی برای نوامبر تقریباً برابر است. در همین زمان، هفته آینده شاهد انتشار شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) برای ماه اوت خواهیم بود که به‌عنوان شاخص ترجیحی فدرال رزرو برای ارزیابی تورم استفاده می‌شود. در تعریف شاخص PCE یا همان شاخص هزینه‌های مصرف شخصی باید بگوییم که در واقع گزارشی است که مخارج یک خانوار را در یک بازه زمانی مشخص نشان می‌دهد. همچنین، داده‌های مربوط به بیکاری و تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه دوم در ۲۶ سپتامبر (۵ مهر) منتشر خواهد شد، که می‌تواند نوسانات بیشتری را برای ارزهای دیجیتال و دارایی‌های پرریسک ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: نرخ بهره آمریکا چیست؟ بهترین سایت پیش بینی نرخ بهره آمریکا

بیت کوین به فاز رالی قیمتی خود نزدیک می‌شود

در تحلیل‌های تاریخی بازار صعودی بیت کوین، همه چیز به زمان‌بندی بستگی دارد. بر اساس تحقیقات K۳۳ Research، بازار صعودی بیت کوین به مرحله‌ای رسیده است که بیشترین سود را نزدیک به ۷۰۰ روز پس از رسیدن به کف بازار نزولی سال ۲۰۲۲ تجربه خواهد کرد. آنها محاسبه کرده‌اند که ۶۷۲ روز از کف نوامبر ۲۰۲۲ گذشته است و مقایسه این دوره با چرخه‌های گذشته نشان می‌دهد که ۳۶۵ روز آخر این چرخه‌ها، بیشترین سود را به همراه داشته است. این دوره زمانی ممکن است تکرار شود و انتظار می‌رود که بیت کوین به یک حرکت صعودی قابل‌توجه وارد شود.

هشدار برای ترس از دست دادن (FOMO) در بازار ارزهای دیجیتال

در همین حال، احساسات بازار ارزهای دیجیتال همچنان نسبتاً محتاطانه است، حتی با وجود اینکه بیت کوین در بالاترین سطح ماهانه خود قرار دارد. شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال در تاریخ ۲۳ سپتامبر (۲ مهر) امتیاز ۵۰ از ۱۰۰ را نشان دهنده وضعیت خنثی برای این ارز دیجیتال است. مقدار این شاخص اندکی کمتر از اول هفته است و ممکن است باعث شود که رالی قیمت بدون فشارهای ناپایدار ادامه یابد.

بیشتر بخوانید:‌ فومو (FOMO) در بازار چیست و چگونه گرفتار آن نشویم؟

شرکت تحقیقاتی سنتیمنت (Santiment) با تحلیل فعالیت رسانه‌های اجتماعی هشدار داده است که افزایش شدید محتوای خوش‌بینانه ممکن است به شکل‌گیری یک حالت ترس از دست دادن یا فومو(FOMO) منجر شود. آنها تأکید کردند که در بازار ارزهای دیجیتال، زمانی که خوش‌بینی جمعی افزایش یابد، اغلب بازار در جهت مخالف انتظارات حرکت می‌کند.

به طور کلی، با توجه به تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال و همچنین احساسات بازار، بیت کوین در آستانه یک حرکت صعودی قوی قرار دارد. اگر این روند ادامه یابد، ممکن است شاهد رکوردهای تاریخی جدیدی برای بیت کوین باشیم، هرچند برخی هشدار می‌دهند که باید محتاط بود و از شتاب‌زدگی در بازار اجتناب کرد.

guest

لطفا در صورت مشاهده دیدگاه‌های حاوی توهین و فحاشی یا خلاف عرف جامعه لطفا با گزارش سریع آن‌ها، به ما در حفظ سلامت بستر ارتباطی کاربران کمک کنید.

0 دیدگاه