همستر
تا لیست شدن همستر:

آلت سیزن در راه است! نشانه‌های شروع فصل آلت کوین چیست؟

آلت سیزن در راه است! نشانه‌های شروع فصل آلت کوین چیست؟

در حالی که نشانه‌هایی از ضعف دامیننس بیت کوین در بازار دیده می‌شود، تحلیلگران معتقدند زمان رشد آلت کوین‌ها فرا رسیده است. این گزارش به بررسی دلایل این ادعا و پیامدهای احتمالی آن برای بازار ارزهای دیجیتال می‌پردازد.

نشانه‌های ضعف در دامیننس بیت کوین

به گزارش دیلی کوین (Dailycoin)، در هفته گذشته، سهم بیت کوین از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال (دامیننس بیت کوین) به ۵۸ درصد رسید که بالاترین میزان در سه سال اخیر بود. با این حال، این شاخص اکنون به حدود ۵۷.۶ درصد کاهش یافته است. علی مارتینز (Ali Martinez)، تحلیلگر برجسته حوزه ارزهای دیجیتال، معتقد است این عقب‌نشینی می‌تواند نشانه‌ای از به اوج رسیدن دامیننس بیت کوین باشد.

مارتینز در پستی در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق)، با ارائه نموداری نشان داد که سطح ۵۸ درصد بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ به عنوان سطح حمایتی چندساله عمل کرده و اکنون ممکن است به مقاومت تبدیل شود. همزمان، این شاخص در نمودار هفتگی الگوی کنج صعودی تشکیل داده که یک الگوی نزولی است و کاهش قابل توجه این شاخص را نشان می‌دهد.

مارتینز با توجه به نمودار اظهار داشت:

به نظر می‌رسد دامیننس بیت کوین به اوج خود رسیده و احتمال کاهش آن تا ۴۷ درصد وجود دارد. این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز آلت سیزن باشد!

عملکرد آلت کوین ها در هفته گذشته نیز گمانه‌زنی‌ها درباره فرا رسیدن فصل آلت کوین‌ها را تقویت کرده است.

اتریوم از بیت کوین جلو زد

پس از سقوط به پایین‌ترین سطح ۴۰ ماهه در برابر بیت کوین، اتریوم نشانه‌هایی از احیا را نشان می‌دهد و رکود اخیر را پشت سر می‌گذارد تا عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته باشد. در هفت روز گذشته، قیمت اتریوم حدود ۱۵ درصد افزایش یافته، در حالی که بیت کوین تنها حدود ۸ درصد رشد کرده است.

یک معامله‌گر مشهور ارزهای دیجیتال با نام مستعار LongTermR با اشاره به شکست مقاومت اتریوم در برابر بیت کوین در نمودار روزانه، استدلال کرد که فصل آلت کوین‌ها قبلاً آغاز شده است. او نوشت:

بیت کوین متوقف شده، اتریوم و آلت کوین‌ها در حال رشد هستند. ما در این چرخه به آن عادت نکرده‌ایم، بنابراین کمی گیج شده‌ایم. اما آیا فصل آلت کوین‌ها نباید این‌گونه باشد؟ آلت کوین‌ها عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین دارند. فقط به این شکست خوب در برابر بیت کوین در نمودار روزانه نگاه کنید و پاسخ را می‌گیریم.

آن روی سکه

در میان تداوم افزایش دامیننس بیت کوین در سال گذشته، تحلیلگرانی مانند تراویس کلینگ (Travis Kling)، مدیر ارشد شرکت سرمایه‌گذاری ایکیگای (Ikigai)، استدلال کرده‌اند که اکثر آلت کوین‌ها نتوانسته‌اند تناسب محصول-بازار را به دست آورند و عملاً از بین رفته‌اند.

همه آلت کوین‌ها به این افزایش قیمت نپیوسته‌اند، زیرا دارایی‌هایی مانند تون (TON) و ترون (TRX) در هفت روز گذشته تنها بین ۲ تا ۳ درصد رشد داشته‌اند.

افزایش علاقه به آلت کوین‌ها اغلب نشان‌دهنده احساسات مثبت سرمایه‌گذاران نسبت به ریسک است که برای رشد کلی بازار ارزهای دیجیتال مثبت تلقی می‌شود.

جمع‌بندی

در حالی که نشانه‌هایی از ضعف در تسلط بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال دیده می‌شود، تحلیلگران و معامله‌گران از احتمال آغاز فصل آلت کوین‌ها سخن می‌گویند. عملکرد برتر اتریوم نسبت به بیت کوین در هفته‌های اخیر و الگوهای تکنیکال در نمودار تسلط بیت کوین، از جمله شواهدی هستند که این نظریه را تقویت می‌کنند. با این حال، باید توجه داشت که نه همه آلت کوین‌ها از این روند بهره‌مند شده‌اند و نه همه تحلیلگران با این دیدگاه موافق هستند. سرمایه‌گذاران باید با احتیاط و پس از تحقیقات کافی در این بازار پرنوسان تصمیم‌گیری کنند.

guest

لطفا در صورت مشاهده دیدگاه‌های حاوی توهین و فحاشی یا خلاف عرف جامعه لطفا با گزارش سریع آن‌ها، به ما در حفظ سلامت بستر ارتباطی کاربران کمک کنید.

0 دیدگاه