برای آلت سیزن تازه آماده باشید! خبر خوب تحلیل‌گران

برای آلت سیزن تازه آماده باشید! خبر خوب تحلیل‌گران

در حالی که بازار ارزهای دیجیتال منتظر آغاز فصل آلت کوین‌هاست، تحلیلگران شباهت‌های جالبی بین شرایط فعلی و دوران رونق سال ۲۰۱۷ مشاهده می‌کنند و معتقدند که بازار این دارایی‌ها منعکس کننده آلت سیزن آن سال است. آیا تاریخ در حال تکرار است و آلت کوین‌ها آماده‌ی جهشی بزرگ هستند؟ در ادامه تحلیل وب‌سایت کوین پدیا (Coinpedia) و نظرات تحلیلگران مشهور را در این باره بررسی می‌کنیم.

تأخیر غیرمعمول در آغاز فصل رونق آلت کوین‌ها یا آن گونه که در اصطلاح به آلت سیزن (Altseason) معروف است، کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال را متعجب کرده است. معمولاً این دوره‌های رشد چشمگیر آلت کوین‌ها، تنها چند ماه پس از نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین یا همان رویداد هاوینگ (Halving) آغاز می‌شود. اما این بار، افزایش مورد انتظار و پیش‌بینی شده به زمان بیشتری برای ظهور نیاز دارد.

موستاش (Moustache)، تحلیلگر مشهور ارزهای دیجیتال در شبکه اجتماعی ایکس که در بین کاربران جامعه ارزهای دیجیتال معروف است، در این باره اشاره می‌کند که روندهای فعلی آلت کوین‌ها شباهت زیادی به سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ دارند و سؤال اصلی این است: آیا ممکن است در آستانه‌ی یک رالی انفجاری دیگر برای آلت کوین‌ها، مشابه آن دوران باشیم؟

بیشتر بخوانید: آلت کوین چیست؟

آیا تاریخ تکرار می‌شود؟

تحلیل اخیر موستاش نشان می‌دهد که بازار فعلی آلت کوین‌ها می‌تواند برای یک رالی مشابه رونق سال ۲۰۱۷ آماده شود. در آن زمان، ارزش بازار آلت کوین‌ها از حدود ۲۴۰ میلیون دلار به نزدیک ۸۵ میلیارد دلار افزایش یافت. در حال حاضر، با ارزش بازار آلت کوین‌ها در حدود ۸۲۷ میلیارد دلار، یک رالی مشابه می‌تواند این رقم را به بین ۱.۸ تا ۲.۲ تریلیون دلار برساند.

موستاش در حساب کاربری ایکس خود با اشاره به شباهت روند کنونی به سال ۲۰۱۷ اظهار داشته که تاریخ خودش را تکرار نمی‌کند، اما اغلب قافیه می‌شود. او به شاخص قدرت نسبی (RSI) در چارت سه هفته‌ای به عنوان یک شاخص کلیدی اشاره می‌کند. در حال حاضر، شاخص قدرت نسبی در یک روند نزولی قرار دارد. با این حال، اگر از این الگو خارج شود، می‌تواند نشان‌دهنده‌ی یک رالی بزرگ برای آلت کوین‌ها باشد. موستاش پیش‌بینی می‌کند که در صورت شکست این روند نزولی، می‌توانیم انتظار «آتش‌بازی» در بازار آلت کوین‌ها را داشته باشیم.

زمان درخشش آلت کوین‌ها فرا رسیده است؟

مایکل ون د پوپ (Michael van de Poppe)، تحلیلگر برجسته‌ی ارزهای دیجیتال، نشانه‌ای امیدوارکننده برای آلت کوین‌ها مشاهده کرده است. او یک واگرایی صعودی (Bullish Divergence) بالقوه در نمودار بیت کوین در برابر سایر ارزهای دیجیتال (Others/BTC) مشاهده کرده است. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که قیمت یک دارایی به پایین‌ترین حد جدید می‌رسد، اما شاخص قدرت نسبی این کار را نمی‌کند، بلکه نشان می‌دهد فشار فروش ممکن است در حال کاهش باشد.

ون د پوپ می‌گوید:

آلت کوین‌ها یک واگرایی صعودی بالقوه را در چارت Others/BTC نشان می‌دهند. این بسیار مهم است، زیرا می‌تواند نشانگر آنچه در راه است باشد.

او معتقد است این واگرایی نشان می‌دهد که فرآیند کف‌سازی برای آلت کوین‌ها ممکن است به پایان رسیده باشد. ون د پوپ تأکید می‌کند که فرآیند کف‌سازی به‌طور کامل در جریان است. این موضوع نشان می‌دهد که پس از یک دوره‌ی نزولی، آلت کوین‌ها ممکن است برای افزایش قیمت قابل توجهی آماده باشند.

جمع‌بندی

به نظر می‌رسد انتظار برای فصل آلت کوین‌ها تقریباً به پایان رسیده است. شباهت‌های قابل توجهی بین شرایط فعلی بازار و دوران رونق ۲۰۱۷ وجود دارد و تحلیلگران برجسته نشانه‌های مثبتی را در نمودارها مشاهده می‌کنند.

برای آلت سیزن تازه آماده باشید! خبر خوب تحلیل‌گران

با این حال، سرمایه‌گذاران باید توجه داشته باشند که بازار ارزهای دیجیتال همچنان بسیار نوسانی است و هیچ تضمینی برای تکرار دقیق تاریخ وجود ندارد. انتظار تقریباً به پایان رسیده است. آیا شما برای احتمال رونق آلت کوین‌ها آماده هستید؟

guest

لطفا در صورت مشاهده دیدگاه‌های حاوی توهین و فحاشی یا خلاف عرف جامعه لطفا با گزارش سریع آن‌ها، به ما در حفظ سلامت بستر ارتباطی کاربران کمک کنید.

1 دیدگاه
کاربر تازه‌وارد
کاربر تازه‌وارد
۵ روز قبل

انشاالاه که برن بالا