معرفی ایردراپ های معتبر و راه های درآمدزایی از آنها

معرفی ایردراپ های معتبر و راه های درآمدزایی از آنها

ایردراپ ارز دیجیتال راهی برای توزیع کوین یا توکن‌های یک پروژه جدید به هولدرهای فعلی یک ارز دیجیتال یا کاربرانی است که وظایف خاصی را انجام داده باشند. از آنجایی‌که شاید پیدا کردن ایردراپ های معتبر برای برخی از کاربران دشوار باشد، ما در این مطلب از ارزدیجیتال ضمن بررسی نحوه کار ایردراپ‌ها، پروژه‌های معتبر را معرفی می‌کنیم.

ایردراپ ارز دیجیتال و انواع آن

ایردراپ ارز دیجیتال فرآیندی است که طی آن، کوین یا توکن‌های جدید به‌صورت رایگان به آدرس کیف پول‌های منتخب یا کابرانی که یک سری معیارها را دارند، ارسال می‌شوند. این معیارها بسته به نوع و هدف ایردراپ می‌توانند متفاوت باشند. برخی از انواع ایردراپ‌های ارز دیجیتال شامل موارد زیر هستند:

  • ایردراپ استاندارد: ساده‌ترین نوع ایردراپ که در آن، شرکت‌کنندگان باید آدرس کیف پول و اطلاعات پایه‌ای را برای دریافت توکن‌ها ارائه بدهند. مقدار توکن توزیع‌شده می‌تواند ثابت یا متناسب با تعداد شرکت‌کنندگان باشد.
  • ایردراپ هولدر: این نوع از ایردراپ به افرادی تعلق می‌گیرد که مقدار مشخصی از ارزهای دیجیتال موجود را درون کیف‌پولشان داشته باشند. مقدار توکن پرداختی نیز بسته به مدت زمان نگهداری کوین یا توکن‌های موجود متفاوت خواهد بود. این نوع ایردارپ‌ها بیشتر برای پاداش‌دهی به مشتریان وفادار برگزار می‌شوند.
  • ایردراپ بانتی: در این نوع از ایردراپ، شرکت‌کنندگان برای دریافت توکن‌های مورد نظر، ملزم به انجام یک سری تسک یا وظایف خاص هستند. این وظایف می‌توانند شامل دنبال‌کردن حساب‌های اجتماعی پروژه، به‌ اشتراک‌گذاری پست‌ها، نوشتن نظر، دعوت از دوستان یا دیگر موارد باشند.
  • ایردراپ اختصاصی: شرکت‌کنندگان در این نوع از ایردراپ‌ها توسط تیم یا شرکای پروژه انتخاب یا دعوت می‌شوند. معیارهای انتخاب نیز بسته به شهرت، تاثیر، تخصص، مشارکت و دیگر موارد می‌تواند متفاوت باشد. هدف از برگزاری این نوع از ایردراپ های معتبر عموما جذب شرکای استراتژیک یا اینفلوئنسرها برای پروژه است.

بیشتر بخوانید: شکارچی‌های ایردراپ چگونه ثروتمند می‌شوند؟ پول بادآورده یا پاداش ریسک‌پذیری؟

ایردراپ ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

مراحل تولید و توزیع توکن‌های یک پروژه کریپتویی شامل موارد زیر است:

  1. تیم پروژه جزئیات و نیازمندی‌های دریافت ایردراپ را در وبسایت، شبکه‌های اجتماعی یا انجمن‌های کریتویی خود اعلام می‌کند.
  2. افراد علاقه‌مند با ارائه آدرس کیف پول و دیگر اطلاعات یا انجام تسک‌های خواسته‌شده، برای دریافت توکن‌ها اعلام آمادگی می‌کند.
  3. تیم پروژه صلاحیت و اعتبار شرکت‌کنندگان را تعیین کرده و توکن‌های رایگان به آدرس کیف پول کاربران ارسال می‌شوند.
  4. شرکت‌کنندگان توکن‌های رایگان را دریافت کرده و طبق شرایط و ضوابط پروژه از آن‌ها استفاده می‌کنند.
ایردراپ های معتبر ارز دیجیتال

معرفی ۷ ایردراپ معتبر ارز دیجیتال برای کسب توکن رایگان

لیست ایردراپ های معتبر ارز دیجیتال برای سال ۲۰۲۴ به شرح زیر است:

  • مجیک ایدن
  • بیس
  • فارکستر
  • اسکرول
  • فیول نتورک
  • براچین
  • هایپرلین

ایردراپ مجیک ایدن (Magic Eden)

مجیک ایدن (Magic Eden) یک بازار خرید و فروش ان‌اف‌تی برای سازندگان، کلکسیونرها و علاقه‌مندان به این حوزه است. در این بازار شما می‌توانید به خرید و فروش NFT روی شبکه‌های بیت کوین، اتریوم، سولانا و پالیگان بپردازید. این پلتفرم در روز ۲۳ ژانویه ۲۰۲۴ (۳ بهمن ۱۴۰۲)، از راه‌اندازی برنامه Reward خود روی شبکه سولانا خبر داد. قرار است این بخش که احتمالا مختص لیست‌کردن ایردراپ‌های کریتویی است، تا ماه‌های آینده روی شبکه‌های دیگر نیز عرضه شود.

بخش rewards بازارچه مجیک ایدن

باوجودی‌که برخی احتمال می‌دادند توکن این پلتفرم نماد MAGIC یا ME داشته باشد، اما احتمال می‌رود نماد آن NFT باشد. دراین‌صورت، نباید آن را با مفهوم توکن NFT اشتباه بگیرید. این ارز به‌عنوان توکن حاکمیتی سازمان خودگردان غیرمتمرکز مجیک ایدن فعالیت کرده و اجازه رای‌دهی نسبت به تغییرات و اصلاحات عملیات این پلتفرم را به هولدرهای خود می‌دهد.

تاریخ دقیق ایردراپ و معیارهای دقیق توزیع توکن مجیک ایدن بین کاربران هنوز اعلام نشده است، اما برای کسب این ارز دیجیتال، نیازمند داشتن امتیاز الماس (Diamond) هستید. با خرید و فروش، لیست کردن و درج آفر قیمت ان اف تی‌ها در مجیک ایدن مشمول دریافت امتیازات الماس خواهید شد.

بیشتر بخوانید: آموزش خرید و فروش NFT ؛ چطور ان‌اف‌تی بخریم و بفروشیم

ایردراپ بیس (Base)

یکی دیگر از ایرداپ های معتبر امسال مربوط به پروژه بیس (Base.org) متعلق به صرافی ارز دیجیتال کوین بیس است. بیس یک شبکه لایه دوم امن، کم‌هزینه و سازنده‌پسند روی بلاک چین اتریوم است که هدف آن، معرفی میلیون‌ها کاربر جدید به فضای کریپتو است. این شبکه با همکاری آپتیمیزم ساخته شده است.

پروژه بیس هنوز توکن بومی خود را عرضه نکرده، اما مدیر یادگیری ارشد آن از احتمال راه‌اندازی توکنی با نماد BASE در آینده نزدیک خبر داده است. کاربران اولیه‌ای که از این پروتکل استفاده کرده باشند مشمول دریافت ایردراپ بیس خواهند شد. برای افزایش شانس خود در دریافت این ایردراپ، بهتر است به‌صورت هفتگی یا ماهانه با شبکه بیس تعامل داشته باشید. با شرکت در کمپین “Onchain Summer” نیز فرصت کسب امتیاز از تسک‌های ساده فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: بیس چیست؟ مروری بر شبکه لایه دوم کوین بیس

ایردراپ فارکستر (Farcaster)

فارکستر (Farcaster.xyz) یک پروتکل ساخته‌شده توسط جامعه است که برای توسعه انواع شبکه‌های اجتماعی طراحی شده است. در این پلتفرم کاربران می‌توانند کنترل داده‌های خود را به‌دست گرفته و توسعه‌دهندگان بدون نیاز به کسب اجازه از شبکه، برنامه‌های خود را بسازند. فارکستر دارای کیف پول اختصاصی خود است که از آن برای مدیریت تراکنش‌ها از جمله خرید، فروش و ذخیره دارایی‌ها استفاده می‌شود.

این پروژه از برنامه خود برای راه‌اندازی توکن فارکستر خبر داده است. برای کسب ایردراپ های معتبر ارز دیجیتال فارکستر باید با استفاده از کلاینت این پروژه به‌نام وارپ‌کست (WarpCast)، کیف پول اندروید یا iOS خود را بسازید و فعالیت‌های زیر را انجام دهید:

  • دنبال‌کردن دیگر حساب‌ها
  • عضویت در کانال‌ها
  • پست و ری‌پست کردن محتواها
  • فعالیت در بخش فریمز (Frames)
  • مینت ان اف تی‌ها

ایردراپ فیول نتورک (Fuel Network)

فیول نتورک (Fuel.network) اولین رول‌آپ آپتیمستیک لایه دوم روی بلاک چین اصلی اتریوم بود که با هدف بهبود مقیاس‌پذیری آن ساخته شد. برای دریافت ایردراپ توکن FUEL نیاز به یک کیف پول سازگار با این شبکه مانند فیول والت (Fuel Wallet) و تعامل با پلتفرم‌های مستقر روی تست‌نت آن مانند سواِی سواپ (SwaySwap) دارید.

علاوه‌براین، چندین پروتکل روی این شبکه در حال ساخت هستند که تعامل با آن‌ها شانس دریافت ایرداپ‌های احتمالی‌شان را افزایش می‌دهد. از جمله برخی از پروژه‌های فعلی برای کسب ایردراپ بالقوه در شبکه فیول نتورک می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • آئوری (Aori)
  • آرت دائو (ArtDAO)
  • بکو آیدی (Bako ID)
  • بابل مپس (Bubblemaps)
  • کوچیلی (CoChilli)
  • کوک بوک (CookBook)
پروژه های اکوسیستم فیول نتورک

برای مشاهده ایردراپ‌های بیشتر در اکوسیستم فیول به آدرس app.fuel.network/ecosystem مراجعه کرده و به‌دنبال پروژه‌های دارای لیبل “Building” بگردید.

ایردراپ اسکرول (Scroll)

اسکرول (Scroll.io) یک راه‌حل لایه دوم مقیاس‌پذیری اتریوم است که برای فراهم‌آوری تراکنش‌های سریع‌تر و کارآمدتر، از فناوری دانش صفر (ZK) استفاده می‌کند. برای کسب ایردراپ معتبر اسکرول باید با تست‌نت (Testnet) یا همان شبکه آزمایشی آن به‌نام اسکرول آلفا (Scroll Alpha) تعامل داشته باشید. از جمله فعالیت‌ها برای تعامل با این شبکه و کسب امتیاز شامل موارد زیر هستند:

  • داشتن یک حساب ایکس (توییتر سابق) که پیش از یکم اکتبر ۲۰۲۲ (۹ مهر ۱۴۰۱) ساخته شده باشد
  • افزودن نقدینگی به صرافی‌های غیرمتمرکز مانند یونی سواپ
  • انجام بازی اسکرول گاردینز (Scroll Guardians)
  • شرکت در برنامه وفاداری اسکرول سشنز (Scroll Sessions)
  • بریج کردن دارایی‌ها
  • وام‌دهی و وام‌گیری

ایردراپ راچین (Berachain)

یکی دیگر از ایرداپ های معتبر احتمالی سال ۲۰۲۴ مربوط به پروژه براچین (BeraChain.com) است. براچین یک شبکه لایه ۱ روی کازماس اس‌دی‌کی است (Cosmos SDK) که از مکانیزم اثبات نقدینگی (Proof of Liquidity) استفاده می‌کند. این پروژه کار خودش را به‌عنوان یک پروژه توکن غیرمثلی آغاز کرد که هدفش، ازبین‌بردن خلاء میان نقدینگی و امنیت در اکوسیستم دیفای بود.

بیشتر بخوانید: دیفای چیست؟ آشنایی با DeFi یا امور مالی غیرمتمرکز به زبان ساده

توکن بومی این شبکه BERA نام دارد که از آن برای پرداخت کارمزد گس تراکنش‌ها استفاده می‌شود. ارز دیجیتال دیگر این شبکه به‌نام BGT توکن حاکمیتی براچین است که امکان انتقال آن به غیر وجود ندارد و تنها از طریق واریز نقدینگی به صرافی غیرمتمرکز این پروتکل به‌نام بکس (BEX) قابل کسب است.

باوجودی‌که ایردراپ براچین هنوز به‌صورت رسمی تایید نشده است، اما به‌احتمال زیاد با شرکت در تست‌نت این پروژه مشمول دریافت توکن‌های رایگان BERA به‌هنگام آغاز به‌کار مین‌نت (Mainnet) یا شبکه اصلی آن خواهید شد. برای تعامل با تست نت براچین می‌توانید فعالیت زیر را انجام دهید:

  • سواپ توکن در صرافی غیرمتمرکز بکس
  • افزودن نقدینگی در استخرهای براچین
  • تکمیل وظایف اکوسیستم
  • تعامل با پلتفرم تریدینگ لوریج‌دار برپس (Berps)

ایردراپ هایپرلین (Hyperlane)

هایپرلین (Hyperlane.xyz) اولین لایه جهانی و بدون نیاز به اجازه است که برای استک بلاک چینی ماژولار ساخته شده است. درواقع، هر کسی می‌تواند بدون نیاز به کسب اجازه، هایپرلین را روی هرگونه محیط بلاک چینی، از شبکه‌های لایه ۱ گرفته تا رول‌آپ‌ها یا برنامه‌های درون‌زنجیره‌ای، مستقر کند. این کار، اجازه برقراری ارتباط بلاک چین مورد نظر با دیگر بلاک چین‌های مستقر روی هایپرلین را می‌دهد.

هنوز معیارهای توزیع توکن‌های هایرپرلین بین کابران مشخص نشده است، اما با انجام فعالیت‌های زیر می‌توانید ایردراپ معتبر این پروژه را دریافت کنید:

  • مینت ان اف تی روی شبکه‌های مختلف و افزایش تعداد زنجیره‌های “Source” و “Destination” از طریق Minter.Merkly
  • افزایش حجم معاملات با بریج کردن ارز دیجیتال سلستیا (TIA) در وبسایت UseNexus.org
  • استفاده از رنزو پروتکل (Renzo Protocol)
  • افزودن نقدینگی به آربیتروم با استفاده از صرافی غیرمتمرکز تریدر جو (TraderJoe)

چگونه می‌توان از ایردراپ های معتبر کسب درآمد کرد؟

ایردراپ‌های ارز دیجیتال می‌توانند منبعی مضاعف برای کسب درآمد یا سود باشند. از جمله راه‌های کسب درآمد از ایردراپ‌های کریپتویی که در این مطلب معرفی کردیم عبارتند از:

  • فروش: ساده‌ترین راه، فروش توکن‌های رایگان دریافتی است. بسته به عرضه و تقاضای توکن مورد نظر، قیمت آن نیز می‌تواند در طول زمان افزایش یا کاهش یابد.
  • هولد: راه بعدی، هولد و نگهداری بلند مدت توکن‌های دریافتی به‌امید افزایش قیمت‌شان در گذر زمان است. درصورت موفقیت پرژوه پشتیبان، قیمت توکن‌های آن نیز در طول زمان افزایش می‌یابد. مشابه این مورد را برای بازی‌های تلگرامی نظیر نات کوین شاهد بودیم.
  • استیکینگ: برخی از پروژه‌ها فرصت استیک کردن توکن‌های ایردراپی برای مدت مشخص و کسب پاداش از آن را به کاربران می‌دهند. این پاداش‌ها می‌توانند به‌صورت خود توکن پروژه یا دیگر ارزهای دیجیتال باشند. استیکینگ یکی از روش‌های درآمد منفعل درعین تامین امنیت پروژه است.
  • ریفرال: برخی از پروژه‌ها امکان کسب پاداش بیشتر از طریق دعوت از دوستان برای پیوستن به جامعه را به هولدرهایشان می‌دهند. هدف از این کار، افزایش آگاهی و پذیرش پروژه مورد نظر است.

بیشتر بخوانید: درآمد ایردراپ ها چقدر است؟ از شرکت در Airdrop چقدر می شود پول درآورد؟

سؤالات متداول

ایردراپ های معتبر سال ۲۰۲۴ کدامند؟

ازجمله ایردراپ‌های معتبر سال ۲۰۲۴ می‌توان به مجیک ایدن، بیس و فارکستر اشاره کرد. دیگر ایردراپ‌های معتبر سال جاری را در این مطلب بررسی کردیم.

چگونه از ایردراپ های ارز دیجیتال کسب درآمد کنیم؟

چند راه شامل فروش، استیکینگ، هولد و ریفرال وجود دارد که هر کدام برای هدف خاصی استفاده می‌شوند.

جمع‌بندی

ایردراپ ارز دیجیتال راهی برای تبلیغ و ترویج کوین یا توکن پروژه‌های جدید است. انواع مختلف ایردراپ‌های کریپتویی شامل استاندارد، بانتی، هولدر و اختصاصی هستند. ایردراپ های معتبر فرصت درآمدزایی را برای علاقه‌مندان به حوزه ارز دیجیتال فراهم کرده‌اند. برای دریافت این کوین و توکن‌ها کافی است یک کیف پول سازگار با شبکه توکن مورد نظر را داشته و وظایف مربوط به تعامل با پروژه را تکمیل کنید. در ضمن برای مطلع‌شدن از آخرین آپدیت‌ها و انجام تسک‌های ایردراپ‌های معرفی‌شده می‌توانید از کانال تلگرامی ایردراپ‌های ارزدیجیتال ما را دنبال کنید.

guest

لطفا در صورت مشاهده دیدگاه‌های حاوی توهین و فحاشی یا خلاف عرف جامعه لطفا با گزارش سریع آن‌ها، به ما در حفظ سلامت بستر ارتباطی کاربران کمک کنید.

0 دیدگاه