کتیزن
تا لیست شدن کتیزن:

اثبات انجام کار و اثبات سهام چه تفاوت‌هایی دارند؟

اثبات کار در شبکه ارزهای دیجیتال با بلاک چین جدا،‌ مانند بیت کوین،‌ اتریوم، لایت کوین و … یک پروتکل امنیتی است که با هدف بازدارنگی از حملات سایبری مانند حملات دیداس طراحی شده است. در این حملات که یک یا چند کامپیوتر اصلی مورد تهاجم قرار می‌گیرند، با ارسال درخواست های تقلبی و حملات گسترده، شبکه از دسترس خارج می شود. طبق این پروتکل ماینرها با در اختیار قراردادن کامپیوتر خود برای شبکه، نسبت به انجام کاری که انجام می دهند کوین جدید استخراج می شود و به ماینرها تعلق می گیرد.

اثبات سهام راه متفاوتی برای اعتبارسنجی تراکنش ها با استفاده از توافق جمعی است. این هم یک الگوریتم است. هدف آن با اثبات کار مشابه و نحوه انجام آن کاملا متفاوت است.

ایده اثبات سهام برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ در انجمن جهانی بیت کوین تاک مطرح شد. در سال ۲۰۱۲، برای اولین بار در ارز Peercoin از آن استفاده شد و بعد از آن ارزهای دیگری مثل Nxt و Blackcoin از این شیوه بهره بردند. بر خلاف الگوریتم اثبات کار، که در آن ماینرها با حل مسائل ریاضی پاداش می گیرند، در اثبات سهام ماینر یک بلاک به طور قطعی انتخاب می شود و هر کسی نسبت به دارایی خود از آن ارز در نگهداری شبکه شریک می‌شود.

ممکن است علاقه مند باشید
guest

لطفا در صورت مشاهده دیدگاه‌های حاوی توهین و فحاشی یا خلاف عرف جامعه لطفا با گزارش سریع آن‌ها، به ما در حفظ سلامت بستر ارتباطی کاربران کمک کنید.

4 دیدگاه
ارین مقدم
ارین مقدم
۳ سال قبل

سلام بنده متوجه نشدم الان در اثبات کار وسیله ماینر ها هستن این وظیفرو دارن که بلاک هاروتایید کنن در اثبات سهام با چه وسیله و دسگاهی این تراکنشا تایید میشه ؟

unknow
unknow
۵ سال قبل

وب سایتتون خیلی خوبه کاش امکان دانلود ویدیو ها هم وجود داشت....

حامد دلیجه
حامد دلیجه
۴ سال قبل
پاسخ  unknow

قرارندادن لینک دانلود بخاطراین است که فیلم را آنلاین ببینید. حالا چرا؟ ماندگاری بیشتر شما در صفحه ی سایت باعث میشه که گوگل امتیاز مثبتی به سایت بده و در جستجوها بیشتر به بقیه نشون بده. حالا چطوری باید دانلود کنی؟
در همین صفحه کلیک راست میکنی و view page source رو کلیک میکنی.
در صفحه ی بازشده فرمت فیلم که معمولا mp4هست را جستجو میزنی و میتونی لینک دانلود را پیدا کنی که برای فیلم بالا هستش:

https://cdn.arzdigital.com/uploads/2018/04/POW_vs_POS.mp4
حالا اگر دانش برنامه نویسی داشته باشی میتونی کلا فیلم های سایت را هم یکجا دانلود بزنی. کافیه بتونی به این صفحه بری
https://cdn.arzdigital.com/uploads
کد دسترسی این فولدر را غیرقابل نمایش برای شما میذارن که اگر مهارتت خوب باشه میتونی بری توش.

ثریا نیل درار
ثریا نیل درار
۵ سال قبل
پاسخ  unknow

با سلام و تشکر از لطف شما، ویدیوها در تلگرام آپلود شده اند.