تورم (Inflation)

default-image

به لحاظ مالی، تورم به معنی روند عمومی افزایش قیمت کالاها و خدمات برای مصرف کننده است. مگر اینکه درآمد مصرف کننده بالا باشد تا با نرخ تورم هماهنگ شود. در تورم مصرف کنندگانی که درآمد پایین تری دارند، قدرت خریدشان کم می شود. بانک ها و دولت ها برای اینکه از دوره های طولانی تورم شدید و یا بالعکس از رکود و تنزل قیمت ها جلوگیری کنند، اقدامات مهمی انجام می دهند. اگر چه تورم یک فرآیند مالی طبیعی است، اما اکثر کشورها سعی می کنند نرخ تورم را در سطح قابل کنترل تر مثلا ۲ تا ۳ درصد حفظ کنند تا بیشتر مصرف کنندگان قادر باشند خود را با این نرخ ها وفق دهند.

همچنین تورم می تواند در مورد دارایی هایی مانند خانه یا مجموعه سهام ها یا سند دارایی ها اعمال شود. در قضیه “خرید پایین و فروش بالا” بسیاری از سرمایه گذاران باهوش صبر می کنند تا کالای ارائه شده در بازار، دوره طولانی و پایداری از تورم دارایی های قبل از فروش پدید آید (با قیمتی بالاتر از آنچه که در ابتدا پرداخت شد) و اغلب پس از این کار، رویه کارشان را عوض می کنند و کالایی را می خرند که قرار است روند رشد تورم در آن بالا رود. همانند اکثر تجارت کالاها، این مفهوم برای سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال هم کاربرد دارد.

guest

لطفا در صورت مشاهده دیدگاه‌های حاوی توهین و فحاشی یا خلاف عرف جامعه لطفا با گزارش سریع آن‌ها، به ما در حفظ سلامت بستر ارتباطی کاربران کمک کنید.

0 دیدگاه